Last van zuring en brandnetels, welk gif?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:38

brandnetels heb ik ook, ik knip ze af en gooi ze in de wei. als ze verdroogd zijn (niet meer prikken) eten mijn pony's ze op. hartstikke gezond, dus de bosjes die ik heb ga ik ook zeker niet uitroeien.

zuring neem ik te grazen met round up, steeds een klein stukje wei behandelen en dat afzetten. nu scheelt het wel dat ik amper zuring heb nu. wel distels, maar die zijn ook gezond. helaas vreten mijn pony's die nog niet zo graag...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:42

merrieveulen schreef:
brandnetels heb ik ook, ik knip ze af en gooi ze in de wei. als ze verdroogd zijn (niet meer prikken) eten mijn pony's ze op. hartstikke gezond, dus de bosjes die ik heb ga ik ook zeker niet uitroeien.

zuring neem ik te grazen met round up, steeds een klein stukje wei behandelen en dat afzetten. nu scheelt het wel dat ik amper zuring heb nu. wel distels, maar die zijn ook gezond. helaas vreten mijn pony's die nog niet zo graag...

klopt, afmaaien met een zijs, die brandnetels. vinden ze heerlijk.

haha, die distels, in Argentinië pakte de paarden alleen die paarse bloemen eraf, was helemaal flabbergasted de eerste keer. ben je aan het paardrijden, gaat die ineens in een distel staan bijten. het was alleen de bloem maar toch, had het niet verwacht xD. maar die bloemen waren echt zo groot als een vuist, hier in nederland zijn het maar kleine poep bloemetjes.

merrieveulen

Re: Last van zuring en brandnetels, welk gif?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:45

nou mijn pony heeft een tijd geleden ooit zo'n distel opgevreten, lipjes helemaal opgekruld, tong naar achteren en héél voorzichtig pakte hij het. daarom heb ik de distels ook maar laten staan voor ze, maar tot op heden rukken die dingen alleen maar op, haha! als het te gek wordt dun ik het wel uit denk ik. gewoon door ze uit te trekken hoor.