Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:29

Ik doe het ook nooit nee :n
Meisje op stal deed het vorig jaar wel (anders altijd met schoenen, maarja één keertje etc), die heeft daarna een aantal weken op krukken rondgelopen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:30

Jibbel schreef:
Nope! Ik vind dat ik en degenen die met mijn paarden lopen/aan de slag gaan of wat dan ook, dichte schoenen aan moeten, hoe warm het ook is.

Mijn verzorgster smste van de week of ze met open schoenen mocht komen. Nou, nee dus!! Ik wil het niet hebben. Snap ook niet dat haar ouders dat goed zouden vinden, maar goed.. :roll:

haha ik ga soms zelfs met me hakken aan naar me paard. :') kom dan direct uit school of ergens vandaan ofzo :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 13:30

verastar1 schreef:
ik doe ook slippers aan alleen bij de mini's

Want een mini weegt niks ofzo?
heb gister nog een mini jaarling bovenop mn voet gehad, en ondanks stevige sportschoenen, is het toch echt blauw :j

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:31

Ik beken schuld, ik heb het al gedaan, uit luiheid en omdat ik geen zin had om in warme schoenen te kruipen :o

wel moet ik erbij zeggen dat ik toen echt doodsbang was dat een paard op mijn tenen ging staan, en ik was wel extreem voorzichtig.. sindsdien doe ik toch liever schoenen aan naar de paarden, ik hou me liever met mijn paard bezig ipv met de angst dat mijn paard misschien op mijn tenen kan gaan staan :+

ook heb ik al eens iemand per ongeluk met haar teenslippertjes in een hoop verse paardenkeutels zien stappen. Voor mij was dat al overtuigend genoeg om niet met mijn blote voeten naar stal te gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:32

Ashleytjuhh schreef:
Jibbel schreef:
Nope! Ik vind dat ik en degenen die met mijn paarden lopen/aan de slag gaan of wat dan ook, dichte schoenen aan moeten, hoe warm het ook is.

Mijn verzorgster smste van de week of ze met open schoenen mocht komen. Nou, nee dus!! Ik wil het niet hebben. Snap ook niet dat haar ouders dat goed zouden vinden, maar goed.. :roll:

haha ik ga soms zelfs met me hakken aan naar me paard. :') kom dan direct uit school of ergens vandaan ofzo :')

Gewoon een paar stevige schoenen op stal zetten en daar wisselen :j
Ik neem ook altijd extra schoenen mee als ik misschien nog langs stal ga. Ga met dit weer echt geen half uur fietsen met m'n dichte schoenen, dus ik doe slippers aan, schoenen mee en wissel dan :j

fanci_mike

Als ik ze alleen even binnen of buiten moet zetten doe ik dat gerust op mijn slippers. Een paard weet dondersgoed waar zijn voeten zijn, en die van mij weten heeel goed dat de plaats van hun voeten een flink eind van die van mij verwijderd is... En als ze schrikken schrikken ze maar de andere kant op... Komop, zelfs met kisten aan wil ik dat gewicht niet op mijn voeten hebben, en dat hebben ze geleerd...

kaatje77

Bekend ook schuld.....

Zelfs met slippers aan de paarden in een andere weide gezet zondag. :+
Maar wel goed opletten inderdaad.
Normaal doe ik altijd laarzen aan, maar afgelopen weekend was het zo warm dat ik het heb nagelaten...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:34

Ja ik trek heel vaak slippers aan.

Nu is het wel zo dat het gaat om twee shetlanders. ik snap dat deze nog steeds je voet zouden kunne breken, maar ik vind dit anders dan op een grote stal. Daar zou ik ook niet snel emt teenslippers heen gaan.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:34

Ja hoor doe gewoon alles op slippers. Alleen mesten bleek niet zo heel fris.
Ik let dan overigens wel heel goed op, aangezien hij wel eens lomp wil zijn. Maar dat houd me niet tegen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:35

Nee, nooit. :n
Vind het naast behoorlijk gevaarlijk ook nog eens behoorlijk vies om door stal te banjeren op m'n slippers. Heb eigenlijk altijd stevige schoenen aan op stal.

Bnet

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:41

Heb op stal expres een paar schoenen staan en een paar sokken liggen. Mocht ik onverwacht uit school of werk of wat dan ook er heen moeten, kan ik daar altijd zorgen dat ik veilige schoenen aan heb.
Mijn paarden weten ook dondersgoed waar ze moeten lopen en als ze schrikken zullen ze echt wel proberen niet op mijn voet te gaan staan. Maar het is net als het dragen van een cap: het kan zo maar eens voorkomen dat er wel iets gebeurt...
Daarbij ben ik zelf ook ongelooflijk onhandig en rijd ik dikwijls met de kruiwagen (met die steunen aan de onderkant) over mijn voeten :P

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:44

Blijheid schreef:
Ashleytjuhh"
[quote="Jibbel schreef:

Gewoon een paar stevige schoenen op stal zetten en daar wisselen :j
Ik neem ook altijd extra schoenen mee als ik misschien nog langs stal ga. Ga met dit weer echt geen half uur fietsen met m'n dichte schoenen, dus ik doe slippers aan, schoenen mee en wissel dan :j[/quote]

heb 2 paar laarzen op stal staan. maar daar ga ik niet voor de lol in wandelen. dus moet wachten tot me moeder er is dan om me rijkleding+ jophurs te brengen. en tja dan haal ik der wel is uit de wei of ga der vast poeten simpel zat :j

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:46

Ik doe het eigenlijk ook heel vaak. Wel stevige sandalen dan maar is eigenlijk nog nooit iets gebeurd..
Afkloppen...

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:50

Nee durf ik niet, heb al te vaak iets aan mn tenen gehad doordat er een paard op ging staan. Nee hoor ik ga op mijn dikke bergschoenen naar mijn paard. Hoe warm het ook is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:53

Ik loop wel op slippers de wei in om te aaien en even te controleren of ze nog heel zijn en het weiland even door te lopen.
Mocht ik echt actief met ze bezig zijn, dan liggen mijn stalschoenen in de auto en trek ik die even aan :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:53

Ik waarschuw ook regelmatig stalgenoten om niet met slippers of blote voeten met paarden te gaan lopen. Opgevoed of niet, ongelukken zitten in kleine hoekjes en dan heb je zomaar een teen minder...

Op stal heb ik dichte schoenen staan dus ga soms wel op slippers heen maar wissel ze dan om voor ik in de buurt van de paarden kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:58

NOOIT .. Pas geleden kwam er op Facebook iemand voorbij die haar paard op haar voet had gestaan .
Helaas voor haar had ze idd flipflops aan, ik ga de foto ff zoeken en ik een link zetten :D

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:59

Heb altijd me rijschoenen en chaps aan. Nooit slippers. Vind ik een stuk veiler:-)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:05

Ik doe het ook absoluut nooit. Zelfs niet eens open schoenen of sandalen.
Ik kan mij niet herinneren wanneer er voor het laatst één van mijn paarden op mijn voet heeft gestaan, maar toch doe ik het niet. Ik vind het overigens zelfs erg ongemakkelijk om op slippers naar de paarden te gaan. Dan worden je voeten toch extra vies.. (denk zand, steentjes of zelfs mest dat tussen je tenen gaat zitten... :Y) )
Nu heb ik wel het voordeel dat mijn paarden aan huis staan, dus ik kan gewoon de hele dag op slippers lopen en wanneer ik naar de paarden ga, snel even wat anders aan mijn voeten doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:09

Ik ga met dit weer élke dag naar de paarden op mijn slippers :+

Ik draag ze ook als ik ga poetsen, maar als ik ga longeren/grondwerken/op de wei ga zetten wissel ik wel even om :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:11

kaatje77 schreef:
Bekend ook schuld.....
Zelfs met slippers aan de paarden in een andere weide gezet zondag. :+
Maar wel goed opletten inderdaad.

Ik ook, op de koop toe in bikini.. en ik had gelijk prijs, ze deden die dag iets wat ze nog nooit eerder gedaan hadden, met een klap van de schrikdraad voor alle deelnemers, een onverwachter racepartij en mezelf zo goed als naakt ondersteboven in een brandnetelbos als resultaat :P
Afrader.. nooit meer hier, ik ga wel even iets aandoen ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:11

capopjekop schreef:
Als ik iets met ze ga doen niet, wandelen, wormenkuur geven, wassen etc. Maar gewoon voeren doe ik wel op slippers, dan komen ze niet dicht bij me en is de kans klein dat ze op mijn tenen gaan staan.

Idem dito :j
Zoals tijdens dit mooie Pinksterweekend nog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:12

Peanutbutter schreef:
NOOIT .. Pas geleden kwam er op Facebook iemand voorbij die haar paard op haar voet had gestaan .
Helaas voor haar had ze idd flipflops aan, ik ga de foto ff zoeken en ik een link zetten :D

Ze heeft hem verwijderd jammer genoeg !!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:12

Als het warm is dan ga ik gerust met slippers aan naar de paarden :j Of ze nou op m'n Nikes of op m'n slippervoetjes gaan staan, het is allebei niet bevorderlijk :+ Gelukkig houden de paarden netjes afstand van de voetjes en je bent er zelf natuurlijk ook bij.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:13

het liefst niet..
ga ook altijd heel bewust naar de paarden toe dus dan is de kans klein dat ik slippers aanhoud.