bedankt voor je tips Pietje.
Je zegt wel dat een pony "op de groei" kopen onverstandig is, maar dat vraag ik me af.... Over het algemeen zijn paarden (daar bedoel ik mee v.a. 1.47 cm) volgens mij niet zo eigenwijs als kleinere pony's en iets minder pittig misschien. Ik zie bv op de manege dat net beginnende kinderen eerder op paarden dan op pony's worden gezet omdat die over het algemeen iets relaxter zijn...
Omdat ik graag een paardje wil waar ik ook op kan zal het toch een iets grotere moeten worden (2 paarden/pony's kan ik namelijk niet betalen en ik wil zelf toch ook graag blijven rijden).
Ik rijd al een hele tijd een KWPN merrie van 1.65 en mijn dochtertje rijdt er ook wel eens mee (denk aan uitstappen en een beetje draven) en inderdaad is ze nu nog wat aan de kleine kant, maar over 2-3 jaar zal ze er prima op passen. Het voordeel is wel dat de merrie door en door betrouwbaar is en mijn dochtertje haar ook zelfstandig uit de stal kan halen en kan poetsen/hoeven krabben, alles. De merrie zal nooit gek doen! De merrie is 15 jaar. Ik zou haar kunnen kopen, ik ben daar over aan het nadenken..... (voordeel is ook dat ik de merrie door en door ken, en mijn dochtertje ook)