Kan hondenpoep in de wei kwaad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kan hondenpoep in de wei kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:15

Niet? Volgens mij wel.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:16

Yamcha schreef:
Niet? Volgens mij wel.

Oh was jij degene die dat zei? Ik dag iemand anders.. niet goed gekeken

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:18

xxanoukxx1 schreef:
M3lisss schreef:
Dat zal dan gerust nog wel een keer gebeuren als je meer:-) dere honden in je weide laat poepen. En dat was overigens ook niet de vraag...

Kan ik jou een keertje ervoor betalen dan dat jij even met de blote hand alle paarden mest ballen uit de wei komt halen? Zou erg handig zijn scheelt mij werk:-)

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:19

:D geeft niks :D kan gebeuren :D

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:20

M3lisss schreef:
Dat zal dan gerust nog wel een keer gebeuren als je meer:-) dere honden in je weide laat poepen. En dat was overigens ook niet de vraag...

Kan ik jou een keertje ervoor betalen dan dat jij even met de blote hand alle paarden mest ballen uit de wei komt halen? Zou erg handig zijn scheelt mij werk:-)[/quote]
:roll:[/quote]
Hahaha weer reactie veranderd _/-\o_

Misschien in vervolg nadenken voor dat je je reactie plaars

LadyRosaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:37

Honden kunnen drager zijn van een baterien Neospora caninum, dat bij koeien vruchtbaarheidproblemen kan veroorzaken en arburtus.

Ik snap helemaal dat een boer helemaal niet leuk vindt dat er vreemde honden op het terrien, wei ect. komt. Als een boer eenmaal neospora in de veestapel heeft. Is dat vrij lastig om het er weer uit te krijgen, dat kan jaren duren, voor dat de veestapel neospora vrij is.

Paarden en de meeste koeien eten op de hondenstront heen. Alleen dat de maaimachine niet en zo komt en meestal in het voer(kuil) terecht, Of via het optevlakte water in de koe.

Die dierenarts heeft ons wel aangeraden om de hondenpoep uit de paardenwei te verwijderen. En niet op de mesthoop te gooien. ivb wonen op een boerderij.

Om nog even op de baterie Neospora terug te komen, komt dat niet voor bij paarden (is mij vertelt door de DA). Als ik het goed heb komt dat alleen bij koeien en honden voor.

Ik hoop dat is alles goed heb onthouden.

Ik hoop dat TS en of jullie er wat mee kan/kunnen.

Sponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:38

--
Laatst bijgewerkt door Sponygek op 11-08-23 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:46

Sponygek, ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat er niet om dat ik het er niet af zou halen als het erop zit, natuurlijk zou ik dit doen! Ik vind dit echter wel smerig en dus zal ik er alles aan doen om te zorgen dat dit niet nodig is. Honden kunnen op veel andere plaatsen poepen behalve de wei, waarin mijn paard lekker staat te eten en paard staat te zijn.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:58

Neospora is idd niet gevaarlijk voor het paard. Alleen honden en katten kunnen drager zijn en daardoor met hun ontlasting koeien besmetten. Onze buurman heeft zo'n 10 jaar geleden een besmetting meegemaakt en heeft ruim 40 koeien moeten laten slachten. Alle kalfjes werden verworpen (vaak vruchten van zo'n 6 maanden oud) en de koeien werden niet meer dragend. Daarnaast waren deze koeien een grote besmettingsbron voor de andere koeien.
Nu maar hopen dat mensen dit snappen en daarom ook hun hond niet in de weilanden "uitlaten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:12

Lekker hondenpoep uit de hoeven krabben, zeker als het van die zachte is........en dan lekker in je stal allemaal stukjes hondenpoep door de stalbedekking, zeker met dit warme weer een heerlijke aroma....niet terug te vinden.....

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:20

Lekker onderwerp.... wat mij betreft komt er geen hondenpoep IN 'n paardenwei. Vind het ronduit smerig.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 21:41

Bokt op zijn best ..Het gaat er niet om of het smerig is, of mijn paard er doorheen rolt , of een koe ervan verwerpt..het gaat erom of het kwaad kan voor paarden.Normaal lopen mijn paarden niet in deze wei ( waar zo nu en dan mijn honden poepen) maar nu ik aan het hooien ben dus wel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:55

Neospora abortion
N. caninum is a major cause of abortion in cattle, worldwide, and to a lesser extent sheep and horses. Infection of cattle is persistent and lifelong, and vertical infection results in abortion in some pregnancies producing a syndrome of sporadic endemic abortion in a herd that has infected female cattle.

Ik heb op Engelse sites gezocht en het blijkt dus wel te kunnen dat merries verwerpen. Geen tot nauwelijks schade bij volwassen dieren.
Meerdere artikelen over gevonden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:22

ivm met verwerpen komen er bij mij in het land geen honden.

kyrajansenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:29

ik weet niet of hondenpoep in een paardenweiland kwaad kan doen ...
maar als honden bij koeien in poepen kan de koe een ziekte overnemen/krijgen van de hond.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 08:18

Thanx iris82..dat is nuttige info. Volgend jaar wil ik mijn merrie laten dekken, dus inderdaad geen honden meer in mijn paardenwei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:23

Vraag mij af waarom mensen een paardenwei als uitlaatveld zien, of het nu kwaad kan of niet, dat is toch vies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:57

En nogal asociaal.......

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:32

zucht..ik laat mijn eigen honden in mijn eigen paardenwei uit!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:47

Ik heb nooit geweten dat het kwaad kan. Ik vindt het niet zo smerig hoor bedoel paard schijt ook gewoon in de wei. En de eigen honden van stal lopen los, als er nou een mens in de wei gaat zitten zou ik zeggen dat is smerig.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:30

hoezo is dat nou weer asociaal dan? als het jou eigen honden en eigen wei is vind ik der niks asociaal aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:43

Dan is het alleen maar stompzinnig om je eigen wei zo te vervuilen idd.......

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:45

:')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:11

Yamcha schreef:
Dan is het alleen maar stompzinnig om je eigen wei zo te vervuilen idd.......

Omdat? In de meeste weien ligt wel meer dan alleen paardenstront hoor. Denk even aan reeën, vossen, katten hazen, konijnen en nog wel een hele hoop dieren. Vossenstront is nou ook niet zo lekker hoor. Is ook een vleeseter dus ook niet erg fris. Weet niet hoe het zit met het gevaar ervan.
Maar zover ik hieruit op maak zolang je geen drachtige merrie hebt het dus weinig gevaar oplevert.

Nora175

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:39

ik heb er nog nooit van gehoord