Paard met vliegenkap: de reacties van voorbijgangers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Paard met vliegenkap: de reacties van voorbijgangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:37

als je die reacties blijft krijgen, misschien idee om papier op te hangen met uitleg masker of iets ? kenne ze t lezen

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:44

Ik was laatst bij een vriendin die had ook zoon ding bij der paard, die kreeg ook veel reacties erop.
toen zei ze dus 1 x tegen 1 jou zonnebril is dus ook mishandeling? Dan moeten we ook maar eventjes bellen he?
daarna kwam pas de vraag ja maar waarom dient het? Toen het uit gelegt was snapte ze het en vond ze het wel een super ding. Mensen roepen te veel ook al hebben ze er geen verstand van erg jammer. En daarbij vind het ook wel een grappig gezicht:-) Dus snap niet waar ze over zeuren hahaha

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:44

Ik heb nu ook kap, ze gaat erg schudden door vliegen die om haar oren/ogen vliegen. In stap niet erg maar alles daarna niet grappig dus we gaan zo de zomermaanden door:
Afbeelding

Wel een paar keer iets van opmerking gehad maar meestal rij ik op vlot tempo dus geeneens tijd om te reageren.
ALs mensen echt eens oprecht vragen, krijgen ze antwoord dat tegen vliegen is.
Asl ze zo dom zijn om te vragen of ze er wel door kan kijken: wat denk je nou zelf?

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:54

Ben ik dan de grootste dierenbeul??? Rij in de lente zomermaanden met vliegenfrontriem en vliegenuitrijdeken met hals. En op de wei staat mijn paard met vliegenkap. Woon ook in Overijssel, en heb nog nooit een opmerking gehoord over de kap. Wel van kinderen die ik in het bos tegenkom dat mijn paard verkleed als spook is.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:46

Mijn merrie heeft sinds krap een week (?) 's middags een vliegenkap op.. en ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat er zoveel reacties/vragen van voorbijgangers over zouden zijn, aangezien er toch behoorlijk wat paarden in de buurt te vinden zijn en ik me niet voor kan stellen dat die van mij de enige is met vliegenkap :=
Op dag 1 kreeg ik al te horen 'of er iets mis is met d'r ogen' :(:)
En de meest hilarische vond ik toch wel 'of dat hetzelfde is als een slaapmasker (voor mensen)' ... :+ nu dat ik erover nadenk... mijn knollie houdt wel van siësta's als het erg warm is, dus zo gek was die opmerking nog niet _O-

Ik heb 'm gisteren even gepimpt, hopelijk zien mensen er nu de humor van in ipv dat ze zich zorgen gaan maken :')

Afbeelding

..en zien ze tenminste ook meteen dat het een ZIJ is :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:56

hahahah wat leuk,heb je zelf gedaan?
(welk masker is dit?)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:07

Jep, ben d'r gewoon even met de permanent marker overheen gegaan :Y)
bij Krämer besteld... hebben een groot assortiment :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:44

Ach niet druk over maken.
Inderdaad zou je zelf een uitleg bij de niet voeren bordjes kunnen hangen, maar er zijn altijd mensen die het beter weten.

Ik heb eergister de buurman van mijn weitje boos gemaakt.
Hij kwam naar me toe dat het zielig was waar ik mee bezig was want die paardjes horen gewoon lekker in de natuur en op het gras te staan en niet in een paddock.
Nu denk ik niet vaak na voordat ik antwoordt en zei dus tegen hem: Ah ja dat vind ik ook. Ik zet ze erop, dan worden ze weer hoefbevangen en dan kan ik ze af laten maken want ja ach wat ik nu de is toch maar zielig. Hij zei niet eens houdoe en draaide zo om. :o :Y)

Ik weet eigenljk niet of er bij mijn andere paarden die iets verderop staan ook iets van wordt gezegd als deze hun vliegenkap weer op hebben.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:35

Ik heb 2 excemers die ook helemaal ingepakt buiten lopen inclusief vliegenkap. Hoe vaak mij wel niet gevraagd is waarom mijn paard een blinddoek voor heeft :7 Echt niet normaal meer. Net of een paard wat niets ziet netjes achter de omheining blijft.
Ik leg dan ook netjes uit dat het van gaas is en dat ze er uiteraard gewoon door kunnen zien. Soms vraag ik me wel eens af of mensen nu echt zo dom zijn -O-

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:09

Ik zal straks een foto plaatsen van mijn Shet. Die is echt geblinddoekt aan 1 kant. Aaaahhh, zielig! Maar goed, hij krijgt antropine druppels in zijn oog waardoor de pupil verwijderd en hij dus echt geen licht verdraagt aan 1 kant. Ik moet er niet aan denken dat 1 of andere malloot die kap af haalt. Dan is de Shet binnen 1 dag blind.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:59

Afbeelding De shet met de linkerkant van het vliegenmasker geblindeerd. Pure noodzaak. Hopen dat zijn oogonsteking over 3 weken geheel over is en dan wordt hij geopereerd.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:06

Dat heb je wel handig opgelost zo. Krijg je veel commentaar van mensen?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:15

'Zo kan hij de krant toch niet lezen' :')
Ik snap sommige reacties wel, als je geen verstand van paarden hebt is dit helemaal een vreemd iets! Gewoon niets van aantrekken :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:19

Kreeg die reacties indd ook, dan nodigde ik ze altijd uit om het zelf te proberen, maar dat deden ze dan nooit :\
Zal me er verder niet druk om maken, mensen hebben toch altijd wel een woordje klaar en tegenwoordig is alles zielig

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:21

Krijg regelmatig reacties, op de manege (die langs een parkje staat) als ik met zo'n vliegenkap loop.
Of zo'n vliegenmasker met van die draadjes. Dan krijgen ik te horen: Dat beestje heeft het vast snel warm, die heeft een natte dwijl over zijn kop.

Ect..

Ik kan me voorstellen dat je het ontzettend lastig vind.
Msschien een goedekope kopen, en dan bij het hek ophangen met de tekst: KIJK ZELF DAN!
Je ziet er toch ook dingen door? Nou zij ook !

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:25

aisie schreef:
Dat heb je wel handig opgelost zo. Krijg je veel commentaar van mensen?

Tja...anders moest ie op stal blijven en op stal is het nu veel te warm en benauwd. Ik heb nog geen commentaar gekregen maar ik hoop dat als iemand het ziet en zielig vind (of nog erger), ze toch met de handen van die kap afblijven! Anders kan ik de oogoperatie straks vaarwel zeggen en het oog er uit laten halen.
Het is gewoon een stofdoekje die ondoorzichtig is, dus onder de kap is het zo goed als geheel donker. :+ En maar hopen dat ie het ding niet zelf af doet. Ik laat nu dus ook zijn halster er overheen aan en heb zowel de vliegenkap als het halster ietsje strakker om gedaan.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:28

Hoop voor je dat ze er af blijven ja! Zou fijn zijn als mensen zich eerst eens ergens in gingen verdiepen voordat ze alles maar zielig vinden.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:28

Dat soort reacties krijg ik ook..

toen de vliegenkap stuk was(gat erin) toen kwam ik zo neuskapje tegen die hadik toen gekocht 50 euro :j

en nu heeft hij een vliegen frontriem met dat kapje op zijn neus. *D
groetjes

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:35

@TS, welke maat heb je bij die Cashel? Ik heb een Cashel liggen voor de shet die precies hetzelfde valt, beetje lang bij de neusflap en wat ruim achter de oren, de oren zelf hangen over, net alsof ie flaporen heeft. :D Staat wel heel schattig _O- . 1 maat kleiner ging echter bij de kaak niet dicht.... Gebruik je die Cashel nog? Hoe bevalt die? Ze gaan hier om als het vliegenseizoen begint. Die neuzen zitten dan geheel onder de vliegen, dus dan is zo'n neusflap wel handig. Ik zit er aan te denken om hem in te laten korten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:55

Hier hoor ik het ook wel eens. Ook als ik met bijv 2 witte bandages rijd... Dat ik op een gewond paard stap heb ik vorigjaar ook wel eens voorbij horen komen.
:')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:00

Ik had laatst mensen op visite die beweerden dat ze een paard met een zonnebril op hadden gezien. Bij doorvragen bleek het ook om een vliegenkap te gaan!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:14

ik heb ook wel eens opmerkingen gekregen en gehoord dat ze het zielig vinden, keg het ook altijd uit.
die van mij komt graag als ik de vliegenkap bij me heb want ze weet al te goed dat ze dan minder last heeft van vliegen.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:36

Och ja ik ken het, ik heb zelf 3 pony's met zomereczeem en dat is (vooral in het weekend op een zonnige dag) ook dolle pret. Want mijn pony's staan vlak aan een druk fietspad en ze lopen dus niet alleen met een masker, maar ook nog helemaal ingepakt in eczeemdekens (overigens niet de hele dag). Dus voor dierenmishandelaar ben ik al een paar keer uitgemaakt, nee als ze zich kapot schuren tot bloedens toe is het niet zielig?

Dus die vragen krijg ik ook heel vaak, ik zat er ook al aan te denken ook zo'n bordje te maken. Want op een bepaald moment ben je die vragen wel zat, ookal begrijp ik best dat mensen willen weten waarom ze er zo bij lopen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:41

pff hier lopen mensen ook allemaal.. .aaaahhgg wat zielig! ehm.. ja erg sneu mijn paardje met vliegenmasker :+

of als we onze fjord naar de wei brengen heeft ze een graaskorf aan.. iemand vroeg aan mij of dat paard soms vals was dat ie een muilkorf aanmoest :+

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:30

ik heb al zo vaak reactie's gekregen op m'n paard ,
waar ik soms ook wel ambetant van word.
als ik met peesbeschermers wandel dan zeggen dat ik met 'n
gewond paard wandel.
soms krijg ik zelf de domste reactie te horen waarom ik met m'n paard wandel..
en met de vliegendeken en masker krijg ik ook commentaar ;
het is toch geen winter of is ze blind ?

't zijn gewoon mensen die duidelijk niets over paarden weten , dusja..
ik denk gewoon altijd , de pot op met hun.
ik weet meer over paarden dan hun :)