Ik zie door de bomen het bos niet meer.. eczeemmiddeltjes..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. eczeemmiddeltjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:32

Wij hebben de producten in de kast laten staan en een rambo deken gekocht. Einde schuren. Dit is de redding geweest

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 20:14

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik zeker wat mee.
IK ga me verdiepen in de sweet itch hier heb ik al meer goede ervaringen over gelezen!

Diaz schreef:
Je krijgt nu alsnog 1000 verschillende tips natuurlijk hihi..

Ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd.

Zoologie Ecxema balsem / Itch balm - Rampenspul.. Stinkt, maakt de manen en staart smerig, en vervolgens geen verlichting

Sectolin Sweet Itch (gel in pompverpakking - TOP! De enige die ik nog gebruik! Geeft 2 dagen verlichting, koelt en verlicht direct, helpt super! Ook voor wondjes van bijten e.d. zonder problemen te gebruiken

Equidoux zomerexceem- Vind ik niets.. water-vloeibaar.. aggresief , en verlicht niet lang. Ontzettend snel op ook door het waterdunne!

Grand National Itch Free gel - Ik vond hem erg mild. Verlichtte duidelijk minder lang dan sectolin sweet itch gel.. maar wat een fijne overbrugging tot de nieuwe fles binnen kwam (welkoop heeft dit namelijk) Pot is super onhandig, ik heb het overgedaan in mijn lege sectolin-pompfles.

Tussendoor en swinters gebruik ik Kruidvat Klitwortel
Super goedkoop. €2,25 voor een 500 ml fles. Erg fijn voor de jeukerige schilvertjes.

Verder is mijn allergrootste tip:

Drainage composium van Groene Os. Dit zijn druppels voor door het voer, en werken hier als een tierelier

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:22

Mijn paard staat ook onder een deken, maar dat is niet genoeg. Moet nu ook een hoofdkap gaan aanschaffen en nog steeds een oplossing zoeken voor het gedeelte tussen zijn achterbenen. De meesten hier zeggen baat te hebben bij alleen een deken, maar dat is niet altijd alleen maar de oplossing.

VSM heb ik trouwens niet gekocht, daar mag je niet of nauwelijks mee in de zon. Geen optie dus.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:39

Bij ons hielp een deken veel beter dan al die producten samen. hangt natuurlijk van paard tot paard af. Ik oet nu wel zeggen dat die van ons schuurde tot bloedens toe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:08

sweet itch deed bij die van mij echt weer helemaal niets := ik heb trouwens ook nog een tijd goudsbloemen olie van zedan gebruikt als verzachtend middeltje

maar het beste middeltje blijft toch gewoon die deken idd...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:36

Hier ook Derfen, helpt bij mijn eczemer gegarandeerd tegen jeuk. Ongeveer twee keer in de week smeren is voldoende. Een deken probeer ik zoveel mogelijk uit te stellen. Paard houdt er niet van, zijn maatjes vinden het fantastisch om eraan te gaan hangen en zelf vind ik het eerlijk gezegd ook niet jofel om tegenaan te kijken.

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:44

DERFEN!!! Werkt perfekt de jeuk is weg, ook het haar is in no-time weer terug.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:45

Mijn paard vraagt praktisch om het deken. wanneer ze het ziet komt ze meteen aanzetten. Maar dit verschilt natuurlijk van paard tot paard. het uitzicht nemen we er dan met alle plezier bij

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:46

ik zweer bij tea trea... mijn pony heeft weer mooie lange staart in de zomer dankzij dit spul

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:47

Mariekyy schreef:
Ik zweer bij de producten van phytonics.
Ik geef mijn paard gluco balance voor insuline resistentie maar het werkt ook voor paarden met exceem.
http://www.holistischdierenarts.nl/huid ... 00_gr.html

+1 :) En voorderest krijgt mijn pony puur colico druppels er bij &voer met weinig suiker en eiwit .
En ik was der met teatree shampoo tegen de jeuk en als er echt nog iets jeukt krijgt ze sweet itch creme er op .
Oohja en ze staat wel onder een eczeem deken maar ze schuurt nu eigelijk helemaal niet meer

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:19

ik heb mijn fries nu 1 week smorgens ingesmeerd met cojosol olie.
nu heb ik haar 1 keer sudocreme op gesmeerd en nu (2 dagen later ) vette uiercreme van de aldi.

ik heb trouwens een redelijk zware excemer en de hals was zo ongeveer 1 grote plek.
de mijne staat ook zonder dek trouwens.
maar na 10 uur buiten en rond 5 uur binnnen werkt ook omdat ze dan geen last heeft van iriterende vliegjes.