Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diaz schreef:Je krijgt nu alsnog 1000 verschillende tips natuurlijk hihi..
Ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd.
Zoologie Ecxema balsem / Itch balm - Rampenspul.. Stinkt, maakt de manen en staart smerig, en vervolgens geen verlichting
Sectolin Sweet Itch (gel in pompverpakking - TOP! De enige die ik nog gebruik! Geeft 2 dagen verlichting, koelt en verlicht direct, helpt super! Ook voor wondjes van bijten e.d. zonder problemen te gebruiken
Equidoux zomerexceem- Vind ik niets.. water-vloeibaar.. aggresief , en verlicht niet lang. Ontzettend snel op ook door het waterdunne!
Grand National Itch Free gel - Ik vond hem erg mild. Verlichtte duidelijk minder lang dan sectolin sweet itch gel.. maar wat een fijne overbrugging tot de nieuwe fles binnen kwam (welkoop heeft dit namelijk) Pot is super onhandig, ik heb het overgedaan in mijn lege sectolin-pompfles.
Tussendoor en swinters gebruik ik Kruidvat Klitwortel
Super goedkoop. €2,25 voor een 500 ml fles. Erg fijn voor de jeukerige schilvertjes.
Verder is mijn allergrootste tip:
Drainage composium van Groene Os. Dit zijn druppels voor door het voer, en werken hier als een tierelier
Mariekyy schreef:Ik zweer bij de producten van phytonics.
Ik geef mijn paard gluco balance voor insuline resistentie maar het werkt ook voor paarden met exceem.
http://www.holistischdierenarts.nl/huid ... 00_gr.html