Falabella in voortuin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:09

Waar staat dat het om een klein stukje gaat,nergens want ts heeft niet meer gereageerd.
En waarom zou zij niet aan de basis behoefte kunnen voldoen?
Zie hier geen probleem en veel gras is niet nodig voor de kleintjes of je moet al bevangen pony's willen.want dat zien we toch het liefste in nl van die shetlander grasmaaiers en dan mega vet.
Nee denk eerst dat we een antwoord van ts moeten afwachten,dan weten we meer over het stuk,en voor de winter een leuke zand uitloop aan de stal zou mooi zijn,is het probleem van modder al verholpen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:13

Ik heb het niet over ts persoonlijk maar in het algemeen naar aanleiding van het vorige bericht. Paarden op 6x10 zetten omdat er paarden zijn die slechter staan... Dat vind ik een kromme redenering. Blijft een feit dat een paard flink de ruimte nodig heeft om te kunnen spelen, racen etc. Los van het feit dat je moet zorgen dat het niet één grote modderpoel word met alle gevolgen van dien.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:17

Lottie84 schreef:
Ik heb het niet over ts persoonlijk maar in het algemeen naar aanleiding van het vorige bericht. Paarden op 6x10 zetten omdat er paarden zijn die slechter staan... Dat vind ik een kromme redenering. Blijft een feit dat een paard flink de ruimte nodig heeft om te kunnen spelen, racen etc. Los van het feit dat je moet zorgen dat het niet één grote modderpoel word met alle gevolgen van dien.

Maar wij weten bv niet of ze een weide had waar ze s'morgens paarden heen bracht bijvoorbeeld.want ken nog iemand bij ons uit de buurt die had ook bij een woonwijk de paarden achter om was stal met een uitloop,maar ze had ook een weide.dus het hoeft niet altijd zo zwart/wit te zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:18

MelanieB schreef:
Ik denk dat TS nou niet bepaald een WEIDE als voortuin heeft, anders had ze wel gezegd weide ipv voortuin...
Heb ook niet 't idee dat moeder er veel verstand van heeft, bij voortuin stel ik me een kleine tuin voor, geen weide.

Hoe groot is je voortuin dan TS.

En dat kun je zo erg mis hebben. Zeker als je ietsje buitenuit woont. Ik zie hier in het noorden veel grote tuinen hoor!

TS, is er een schuilstal mogelijk? Vinden je ouders het niet erg als je gazon niet meer netjes groen en strak is?

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:37

Als je een klein paardje zoekt omdat die in je tuintje " past" neem gewoon lekker een hond, die kan zowel binnen als in de tuin.

Het hangt er trouwens maar net vanaf wat je onder tuin verstaat, die van ons is 6000 m2 ( genoeg voor een groot paard) , in de nieuwbouw heb je soms maar 100 m2

Maarre, een droge kraal van 10 * 10 met beschutting/inloopstal is ook al genoeg als je het dier elke dag voldoende aandacht en beweging geeft. In een ronde kraal van 12 * 12 kun je de falabella ook nog longeren /grondwerk doen.
Teveel gras is niet goed, en als je kijkt hoe vaak een paard als een dolle door de wei rent..... niet echt vaak, want ze staan veel liever gras te vreten. ( dat doen ze alleen als ze te lang binnen hebben gestaan en letterlijk de benen moeten strekken als ze uit hun gevangenis van hooguit 3 * 3 meter worden bevrijd) Dus iets minder ruimte geen enkel probleem, wel voldoende aandacht en lekker wandelen/voldoende beweging, een schone droge stal met voldoende goed voer/water. Oja, en een maatje natuurlijk voor als je niet thuis bent, een dwerggeitje kan prima bij een paard/pony!

In een woonwijk wordt een paardje of kleine pony niet gewaardeerd ivm stankoverlast. In de zomer stinkt zo'n kleintje nl net zoveel als een groot paard en je moet de mest ook nog ergens kwijt kunnen. Daarnaast mag het volgens mij ook niet van de gemeente.

Miracle_

Re: Falabella in voortuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:39

Dit topic is een jaar oud ;)

Revanches

Re: Falabella in voortuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:40

Dit is al wel een oud topic, lijkt me goed dit topic te slotteren.