Kan dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:55

Sammy_xxs schreef:
Ik zie hier vaker hoor dat er paardjes in de tuin staan...dan zullen ze waarschijnlijk allemaal een vergunning hebben aangevraagd.
Maar het kan dus wel als je er een vergunnning voor kan aanvragen, anders zou je dat ook niet kunnen doen;)

Edit, ik vind wel dat het zou kunnen hoor, hoeveel paarden staan er 22/7 in box? Die komen er ook alleen maar ff uit. En als deze shetjes een grote uitloop hebben hebben ze het een stuk beter als menig paard.

Ja idd, dan hebben onze shetties nog een beter leven :$. Rijbak hoeven we niet, als ze ook lief zijn met rijden mag me 5 jarige zusje erop. Met mij ernaast natuurlijk.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:56

Danielliee schreef:
Ik woon in Bergen op Zoom. Volgens me moeder mag er in onze gemeente wel kleinee (geiten en kippen). Een fallabella, zou misschien ook wel kunnen. Aangezien het net zo klein is als een geit xP.
Heeft iemand ervaring met geiten in de tuin. Eigenlijk is het een tuin omheen, met veel privé. Nee het is niet om het gras kort te houden, maar voor de fun zegmaar. Een vriend van ons heeft een shetlander, haflinger en een New Forest op een stuk grond van circa 1000m².

Ik neem aan dat ze dan geen grasland heeft (of dat je verkeerd schat), dit is namelijk echt heel weinig land, nog niet eens genoeg voor één paard (richtlijn per paard is namelijk 2000-3000m2). Ik begrijp dat het hebben van een pony nu alles voor je betekend, maar je moet ook bedenken wat eerlijk is tegenover het dier. Een paard kan namelijk niet voor zichzelf opkomen ;)

Op zich kunnen geitjes wel op zo'n stukje :) Ik weet nog twee heel sociaal knuffelige geitjes, mocht je echt serieuze interesse hebben.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:57

Sammy_xxs schreef:
Ik zie hier vaker hoor dat er paardjes in de tuin staan...dan zullen ze waarschijnlijk allemaal een vergunning hebben aangevraagd.
Maar het kan dus wel als je er een vergunnning voor kan aanvragen, anders zou je dat ook niet kunnen doen;)

Edit, ik vind wel dat het zou kunnen hoor, hoeveel paarden staan er 22/7 in box? Die komen er ook alleen maar ff uit. En als deze shetjes een grote uitloop hebben hebben ze het een stuk beter als menig paard.

Dat iets beter is dan een situatie die niet paardwaardig is betekend niet automatisch dat die situatie wel in voldoende mate voldoet aan de minimumeisen voor paardenwelzijn ;) Rationaliseren omdat je een paard wil gaat in dit soort situaties ten koste van het dier.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:59

Ik blijf erbij dat het te klein is. Formaatje rijbak. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de tuin zwart is. Vinden je ouders dit wel goed?

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:01

s6801881 schreef:
Danielliee schreef:
Ik woon in Bergen op Zoom. Volgens me moeder mag er in onze gemeente wel kleinee (geiten en kippen). Een fallabella, zou misschien ook wel kunnen. Aangezien het net zo klein is als een geit xP.
Heeft iemand ervaring met geiten in de tuin. Eigenlijk is het een tuin omheen, met veel privé. Nee het is niet om het gras kort te houden, maar voor de fun zegmaar. Een vriend van ons heeft een shetlander, haflinger en een New Forest op een stuk grond van circa 1000m².

Ik neem aan dat ze dan geen grasland heeft (of dat je verkeerd schat), dit is namelijk echt heel weinig land, nog niet eens genoeg voor één paard (richtlijn per paard is namelijk 2000-3000m2). Ik begrijp dat het hebben van een pony nu alles voor je betekend, maar je moet ook bedenken wat eerlijk is tegenover het dier. Een paard kan namelijk niet voor zichzelf opkomen ;)

Op zich kunnen geitjes wel op zo'n stukje :) Ik weet nog twee heel sociaal knuffelige geitjes, mocht je echt serieuze interesse hebben.

Het is alleen maar gras :P. De paarden gaan ook paar keer per week naar een groot weiland. Wij willen ook alleen maar het beste voor de shetties. Zoals je zei, per paard. Ik heb het over 2 shetties. Ze kunnen de heletijd gek doen en al dat gefrats. Maar ze worden ook gelongeerd, mee gewandeld in de bossen en als het kan gaat me zusje er ook op rijden etc. Niet echt rijden maar ..... snapje?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:03

De onderste richtlijn (2000M2 per pony) is voor een shet-B-pony ;) ;) ;) . En ook voor een pony dat alleen maar vreet, dus geen rijweiland ;)

Maar goed, je weet het overduidelijk allemaal beter, dus :evaw: Ik houd op met goedbedoelde adviezen, je hebt overduidelijk alleen maar oor voor wat je wilt horen :n
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 17-05-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:05

Citaat:
Ik neem aan dat ze dan geen grasland heeft (of dat je verkeerd schat), dit is namelijk echt heel weinig land, nog niet eens genoeg voor één paard (richtlijn per paard is namelijk 2000-3000m2). Ik begrijp dat het hebben van een pony nu alles voor je betekend, maar je moet ook bedenken wat eerlijk is tegenover het dier. Een paard kan namelijk niet voor zichzelf opkomen

Op zich kunnen geitjes wel op zo'n stukje Ik weet nog twee heel sociaal knuffelige geitjes, mocht je echt serieuze interesse hebben.

dat is dus 3 hectare voor 1 paard ?
wij hebben er 7 op 2 hectare :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:05

Een hectare is 10.000 ;) ;) ;) op twee hectare kan je er acht houden ;)

Brittneyx

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:06

jah oke :o
waar zit ik weer met mijn gedachten 8)7

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:07

Laura_x_ schreef:
Ik blijf erbij dat het te klein is. Formaatje rijbak. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de tuin zwart is. Vinden je ouders dit wel goed?

Ik verzorg zelf 2 shetties en die hebben de grootste lol in de "rijbak fomaatje". Zij worden ook gelongeerd, mee gewandeld, op gereden. Ze krijgen dus voldoende beweging en ze hebben ook grote lol, ze hoeven ook niet veel te doen. Wat wel bij de maneges is. De dierenbescherming ofzoiets vinden de maneges toch ook "best". Die paarden lopen soms wel 5 uur per dag! En zitten voor de rest op stal. En 1x in de week mogen ze lekker gek doen in de wei van een rijbak formaatje met vele paarden bij elkaar. En jullie rijden of hebben zeker bijna allemaal op een manege gereden. En jullie vinden dat toch ook niet zielig?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:10

s6801881 schreef:
Sammy_xxs schreef:

Dat iets beter is dan een situatie die niet paardwaardig is betekend niet automatisch dat die situatie wel in voldoende mate voldoet aan de minimumeisen voor paardenwelzijn ;) Rationaliseren omdat je een paard wil gaat in dit soort situaties ten koste van het dier.

Maar goed, toch staan de meeste paarden zo, dus dan zou niemand meer een paard mogen hebben omdat het niet paardwaardig is?
Tuurlijk is een lekker groot stuk beter, maar wat zij wil doen vind ik wel mogelijk hoor. Dat het perfect is niet echt misschien, maar wel beter dan dat veel paarden het hebben. En ze gaan niet 24/7 daar staan wat ze al zei, ze gaat er ook nog wat mee doen.

TamarBwopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:12

En ze gaan ook een paar keer week op een groot weiland toch?
Ik ken genoeg paarden die Alleen in de zomer op het land staan en dat is dan maar 2uurtjes ofso

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:12

Ik denk dat er hier ook nog een flinke rekenfout wordt gemaakt. Ik neem aan dat de kavel 829 meter is, daar gaat de opervlakte va de bebouwing nog eens af. Ook hangt het er heel erg van af hoe de bebouwing op de kavel staat. Als de bebouwing midden op de kavel staat blijven er maar een paar smalle stroken over, te weinig voor twee ponies dus.

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:15

Laatmaar, geen shetties dan :). Toch bedankt voor ALLE goed bedoelde adviezen.
Dan maar infomeren of geiten (:. Als iemand ervaring met geiten heeft, of gewoon advies wil geven zonder ervaring: [BB] Geiten in de tuin

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:19

yvonnedv schreef:
Ik denk dat er hier ook nog een flinke rekenfout wordt gemaakt. Ik neem aan dat de kavel 829 meter is, daar gaat de opervlakte va de bebouwing nog eens af. Ook hangt het er heel erg van af hoe de bebouwing op de kavel staat. Als de bebouwing midden op de kavel staat blijven er maar een paar smalle stroken over, te weinig voor twee ponies dus.

Hallo,

De oppervlakte van het huis heb ik er al af gedaan. Het is soortvan om erheen. Het zijn geen smalle stroken (:. Ik schat 5 meter? Ben slecht in schatten maarja. Persoonlijk vind ik omheem nog beter. Hoeven ze niet steeds bij gek doen, rond draaien, maar kunnen ze om het huis rennen. Als jullie snappen wat ik bedoel, maar zoals ik al aangaf. Zie dit topic: Danielliee @ [BB] Geiten in de tuin

TamarBwopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:20

Heb hè geen foto van de tuin of iets

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:22

Ik denk dat het wel kan om 2 shetlanders te houden, alleen dan moeten ze wel onbeperkt hooi hebben omdat ze dan niet op gras kunnen staan.. maak er een leuke paddock van met een verhard stukje en een slowfeeder. Ook een schuilstalletje is nodig.

Ik denk dat het niet ideaal is en je beter konijnen of kippen kan houden :) Geitjes zijn ook erg leuk, ik heb 2 dwerggeitjes die staan gewoon tussen de paarden. Dwerggeitjes zijn heel gezellig!

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:23

TamarBwopke schreef:
En ze gaan ook een paar keer week op een groot weiland toch?
Ik ken genoeg paarden die Alleen in de zomer op het land staan en dat is dan maar 2uurtjes ofso

Ja, minimaal 2x per week. Maar dat zijn geen paar uren. Minimaal 7½ uur per keer. Ze krijgen ook vollop aandacht, de verzorging en niet te vergeten de beweging. Waar het eigelijk om ging :).

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:25

x_Heidi schreef:
Ik denk dat het wel kan om 2 shetlanders te houden, alleen dan moeten ze wel onbeperkt hooi hebben omdat ze dan niet op gras kunnen staan.. maak er een leuke paddock van met een verhard stukje en een slowfeeder. Ook een schuilstalletje is nodig.

Ik denk dat het niet ideaal is en je beter konijnen of kippen kan houden :) Geitjes zijn ook erg leuk, ik heb 2 dwerggeitjes die staan gewoon tussen de paarden. Dwerggeitjes zijn heel gezellig!

Zou dit kunnen 1 shetlander of b pony met een dwerggeit? Alleen ben ik bang voor de horens van de geit tegen het paard? Hoeveel grond heb jij en hoeveel paarden staan erop?

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:27

Oowja, aan het huis zit een hele grote garage, daar kunnen we een stalletje van maken. Aangezien er ruimte is voor 2 auto's kunnen we een de helft slopen en van de andere helft een stal van maken en dan hebben ze ook nog meer ruimte buiten de stal.

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:29

s6801881 schreef:
Danielliee schreef:

We hebben wel interesse. Zou je misschien meer informatie kunnen geven? Of een link van marktplaats bijvoorbeel

TamarBwopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:30

Ik zou het gewoon doen maar dan zou ik wel opletten dat ze niet te dik worden maar heb je geen foto? Ik zou 1shetje doen en dan 2 dwerggeitjes ofso want ik denk dat die hoorntjes niet zoon probleem zijn hoor

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:31

Nee, heb helaas geen foto nee

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:42

Ik heb ook geitjes gehad, maar het zijn echt monstertjes hoor! Het liefsts laten ze het gras staan, ze beginnen aan de struiken planten en bloemen. Als ze aandacht willen maken ze heel veel herrie, en als je mannetjes hebt stinken ze :D

Verder zijn het echte ontsnappingskoningen. Voor hen is het gras bij de buren altijd groener en ze kunnen door de meest idiote kleine stukjes ontsnappen, dus echt een goed dicht hek eromheen, bij voorkeur met stroom! Hoewel ze dat schrikdraad bij mij op een geven moment ook niet meer respecteerden, en ze naar de schapen van de buurman gingen om die te dekken....

Ik had ook 2 lotharinger konijnen, super toffe beesten, heel groot met mooie grote oren, en kippen (geen haan!) ook daarvoor moet je de boel toch goed wel afzetten met tuingaas, en de kippen kortwieken (die van mij zijn heel vliegerig) maar ze zijn super leuk, en leggen heerlijke eitjes!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:45

Aestrith schreef:
Ik heb ook geitjes gehad, maar het zijn echt monstertjes hoor! Het liefsts laten ze het gras staan, ze beginnen aan de struiken planten en bloemen. Als ze aandacht willen maken ze heel veel herrie, en als je mannetjes hebt stinken ze :D

Verder zijn het echte ontsnappingskoningen. Voor hen is het gras bij de buren altijd groener en ze kunnen door de meest idiote kleine stukjes ontsnappen, dus echt een goed dicht hek eromheen, bij voorkeur met stroom! Hoewel ze dat schrikdraad bij mij op een geven moment ook niet meer respecteerden, en ze naar de schapen van de buurman gingen om die te dekken....

Ik had ook 2 lotharinger konijnen, super toffe beesten, heel groot met mooie grote oren, en kippen (geen haan!) ook daarvoor moet je de boel toch goed wel afzetten met tuingaas, en de kippen kortwieken (die van mij zijn heel vliegerig) maar ze zijn super leuk, en leggen heerlijke eitjes!

:j neem een geit en leer vloeken