Probleem met de boer, Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roossssa

Re: Probleem met de boer, Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:43

@ Rosie, ja maar een duidelijk antwoord krijgen we niet helaas.

@ Lindy, bedankt voor je duidelijke reactie, ik denk dat je inderdaad hetzelfde 'probleem' hebt gehad als wij nu hebben. We gaan het nog 1 maal proberen met alle mensen die gebruik maken van de bak. Alles op papier zetten en nogmaals duidelijk aangeven dat we hier graag aan mee willen werken/desnoods zelf alles regelen. Hopelijk lukt onze laatste poging want opsplitsen zou ik erg jammer vinden omdat ze paarden al jaren bij elkaar staan.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:46

RosiePosie schreef:
Hebben jullie al gevraagd waarom hij het niet wil? En het ook niet wil als jullie het doen en eventueel betalen?

Ja we hebben het al een aantal keren gevraagd maar we krijgen steeds een aner antwoord, we hebben vaak het gevoel at het hem allemaal niet zooveel uit maakt zolang die maar niets hoeft te doen,
we hebben ook voogesteld zelf bij te betalen maar dat wilt die ook niet,

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:49

En eens op papier zetten wat al jullie redenen zijn en deze tijdens een bezoek aan hem laten lezen?

Zolang je geen reden weet vanuit hem dan wordt het lastig want dan kun je daar ook niet op in spelen.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:55

Squawk schreef:
En eens op papier zetten wat al jullie redenen zijn en deze tijdens een bezoek aan hem laten lezen?

Zolang je geen reden weet vanuit hem dan wordt het lastig want dan kun je daar ook niet op in spelen.

Ja inderdaad we hebben alles al op papier gezet maar daarvoor ook deze topic, zodat als hij een argument heeft, wij daar op in kunnen spelen met tegen argumenten, omdat het al te vaak gebeurd is dat hij wat zegt waardoor wij niet meer verder komen met het gesprek,

Ja de ene keer is het de reden dat hij het niet af kan voeren
De andere keer is het de reden dat het financieel te hoog schiet
Weer een andere keer is het dat hij niet wilt dat er andere mensen met zijn eigendom ( de bak ) aan de gang gaat
Weer een andere keer ziet hij het niet zitten omdat het volgens hem allemaal wel meevalt
En weer een andere keer zegt hij dat hij het er mee eens is maar vervolgens niets aan de bak doet.

Zo gaat het nu over en weer.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:57

Probeer nog eens met hem in gesprek te gaan. Geef vooraf aan dat er een oplossing moet komen en dat het gesprek net zolang zal gaan duren totdat jullie eruit zijn. Zodra dit zover is, leg deze afspraken vast.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:01

Ga nog eens een goed gesprek aan en neem het contract mee. Wijs op het feit dat er staat dat je recht hebt op een 'rijbare' bak. Neem desnoods je instructrise mee. Heel veel succes, hopelijk wordt het snel opgelost :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:02

Mag ik eerlijk zijn.
Op alle tips die hier gegeven wordt, is het ja maar.....
Ik denk dat er 2 oplossingen zijn:
- Of je vind het allemaal best en blijft er staan, want er gaat waarschijnljik toch niks veranderen
- Of je gaat toch op zoek naar een andere plek

Laten we eerlijk zijn, de kans dat er iets gaat veranderen is klein.....

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:04

En je kunt niet, tegen vermindering van stalgeld, de bak uit het contract halen?

Ik denk dat er nog wel meer rijmogelijkheden in de omgeving zijn?
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 16-05-12 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:04

Dat bedoelde ik in mijn 1e post idd ook te zeggen Sky :j ben er nl ook bang voor.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:05

Squawk schreef:
Probeer nog eens met hem in gesprek te gaan. Geef vooraf aan dat er een oplossing moet komen en dat het gesprek net zolang zal gaan duren totdat jullie eruit zijn. Zodra dit zover is, leg deze afspraken vast.

jaa we gaan nu naar de medehuurders en bespreken met hun een plan van aanpak en dan maar even vragen wanneer hij tijd wilt nemen om met ons rond de tafel te gaan, maar wel bedankt dat je met ons meedenkt!
Zodra ik wat meer weet post ik dat

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:06

Succes! Ben benieuwd. Hoop dat het jullie gaat lukken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:06

Als hij zo blijft hangen op dat afvoeren, dan zou ik gaan denken dat hij eigenlijk wil of moet stoppen. Misschien dreigt hij failliet te gaan ofzo...

Misschien kun je dat eens vragen.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:07

Sky_As schreef:
Mag ik eerlijk zijn.
Op alle tips die hier gegeven wordt, is het ja maar.....
Ik denk dat er 2 oplossingen zijn:
- Of je vind het allemaal best en blijft er staan, want er gaat waarschijnljik toch niks veranderen
- Of je gaat toch op zoek naar een andere plek

Laten we eerlijk zijn, de kans dat er iets gaat veranderen is klein.....

Dat klopt helemaal en ben ik ook met je eens
maar dan komt er weer een maar

er is geen andere plek waar wij heen kunnen.
want we zijn al heel lang aan het zoeken
hebben op de man afgevraagd, zelfs al onderzoek gedaan om grond te kopen en daar te gaan stallen
iedereen opgebeld
maar er is nu eenmaal niets wat voor ons een oplossing is

dus op dit moment hebben we niet zoveel keuze

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:08

LindyH schreef:
Als hij zo blijft hangen op dat afvoeren, dan zou ik gaan denken dat hij eigenlijk wil of moet stoppen. Misschien dreigt hij failliet te gaan ofzo...

Misschien kun je dat eens vragen.

ja dat is inderdaad ook wel een goede,
dat kunnen we hem ook wel eens navragen.
want ik zou niet weten wat het hele probleem nu is
ookal moeten we alles zelf doen dan willen we dat doen,
maar zelfs dan mag/kan het op de een of andere manier weer niet

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:12

Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar misschien is het voor hem heel ongunstig als er bij failliesement net een spiksplinternieuwe bodem ligt. Ook al heeft ie die niet zelf betaald...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:12

Ik kan me niet voorstellen dat er niks in de buurt is.

Het is dus:
- ofwel genoegen nemen met een slechte bak (en eventueel een rijbak in de buurt zoeken waar je wel fatsoenlijk in kan rijden).
- ofwel naar een andere stalling gaan, ook al is die niet in de buurt

;)

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:15

Laura_x_ schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat er niks in de buurt is.

Het is dus:
- ofwel genoegen nemen met een slechte bak (en eventueel een rijbak in de buurt zoeken waar je wel fatsoenlijk in kan rijden).
- ofwel naar een andere stalling gaan, ook al is die niet in de buurt

;)

Het is wel echt zo, we hebben alles al geprobeerd,
En er is wel een binnenbak in de manege maar zoals mijn zus al aanngaf zijn er doodeweeks elke avond lessen en in het weekend overdag, dan zouden wij vrij moeten nemen van werk/school om onze paarden te kunnen rijden, ik denk niet dat dat een oplossing zou zijn.

en verder uit de buurt is ook geen oplossing aangezien ik niet in bezit ben van een rijbewijs

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:16

LindyH schreef:
Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar misschien is het voor hem heel ongunstig als er bij failliesement net een spiksplinternieuwe bodem ligt. Ook al heeft ie die niet zelf betaald...

ik laat dit bericht even aan mijn zus zien, zij snapt wat beter wat je bedoeld denk ik,

Rozenkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:17

Herkenbaar verhaal, hier hetzelfde probleem. Wij hebben kokovezel voorgesteld kost ongeveer 1000,- en moet 1x in de 4 jaar herhaalt worden. Is een natuurlijk product dus je zit niet met de afvoer kosten etc. Ook daar wil onze stalhouder niets mee doen helaas. Ik weet hoe het is als er naar je geluisterd wordt maar ieder idee weer afgewezen wordt omdat het of te moeilijk of te duur is...

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:20

Miji schreef:
Herkenbaar verhaal, hier hetzelfde probleem. Wij hebben kokovezel voorgesteld kost ongeveer 1000,- en moet 1x in de 4 jaar herhaalt worden. Is een natuurlijk product dus je zit niet met de afvoer kosten etc. Ook daar wil onze stalhouder niets mee doen helaas. Ik weet hoe het is als er naar je geluisterd wordt maar ieder idee weer afgewezen wordt omdat het of te moeilijk of te duur is...

Inderdaad, soms word je er gewoon verdrietig van omdat beweging echt nodig is maar je niets bereikt met alles wat je probeerd en gee andere oplossingen meer kunt bedenken, ik dacht ik open een topic zodat ik meer argumenten kan verzamelen waar ik verder mee kan komen, staat er voor jou ook al iets tussen waar je misschien wat mee kunt?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:23

in elk gehucht zijn er meer dan 1 boeren/stallingen toch?
dus snap niet dat je roept we kunnen nergens heen. Wij konden onze fjord ook hier neer zetten in het dorp hebben we niet voor gekozen wij hebben gekozen om zoon 25 min te moeten rijden naar der. omdat het daar beter was dan hier.
en als de boer niks wil wil de boer niks het is zijn grond. hij bepaald lijkt mij.
en als hij echt niks wil dan kun je hoog en laag springen dan gebeurt het niet hoe vervelend ook.
ik zou toch wel verder kijken je hebt toch wel een fiets? dan kun je toch ook wat verder kijken voor stallingen en meestal doen ze ook een korting als je met meerdere paarden komt te staan hoor!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:27

Ze willen echt met 10 paarden naar één plek, maar ik denk ook dat ze dat ideaal moeten laten varen.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:29

Froukjeloves schreef:
in elk gehucht zijn er meer dan 1 boeren/stallingen toch?
dus snap niet dat je roept we kunnen nergens heen. Wij konden onze fjord ook hier neer zetten in het dorp hebben we niet voor gekozen wij hebben gekozen om zoon 25 min te moeten rijden naar der. omdat het daar beter was dan hier.
en als de boer niks wil wil de boer niks het is zijn grond. hij bepaald lijkt mij.
en als hij echt niks wil dan kun je hoog en laag springen dan gebeurt het niet hoe vervelend ook.
ik zou toch wel verder kijken je hebt toch wel een fiets? dan kun je toch ook wat verder kijken voor stallingen en meestal doen ze ook een korting als je met meerdere paarden komt te staan hoor!

Zoals al eerder gezegd is een andere stalling voor ons geen optie, als dat had gekunnen hadden we dat al wel gedaan,
Verder hebben we ook niets te klagen want we staan daar prachtig en hebben daar veel rust,
Maar we willen het gewoon proberen op een andere manier omdat we op deze manier niet verder kunnen.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:34

LindyH schreef:
Ze willen echt met 10 paarden naar één plek, maar ik denk ook dat ze dat ideaal moeten laten varen.

Het is niet zozeer dat wij perse met 10 paarden naa een stal willen
Maar wel met onze eigen paarden, daarmee gaan we niet gesplitst staan,
We hebben er namelijk zelf al 5
En daar is ook nergens de ruimte voor hellaas
We zijn ook al verder uit de buurt wezen kijken, maar het kan niet te ver zijn want ik zal alles per fiets moeten doen, en dat gaat niet als je eerst al een uur moet fietsen en dan pas op stal bent en weer een uur terug.
Dat is voor mij geen doen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:41

Het is niet ideaal, dat weet ik, maar wij hebben 's winters meestal op allerlei verlaten veldjes, bouwterreinen, zandweggetjes etc gereden en geoefend omdat de bak(ken) niet bruikbaar waren (we zitten op kleigrond). ik ken zelfs iemand die met haar paard jarenlang dagelijks in een breed stuk berm langs de grote weg heeft getraind en inmiddels z is geworden.
Alle andere oplossingen zijn beter, maar misschien kun je ergens anders een bak aanleggen, een boer in de buurt die het misschien wel ziet zitten, ondanks dat hij misschien geen stallen beschikbaar heeft.