Waarom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:11

mika11 schreef:
Dani, dat laatste is persoonlijk.

Wat bedoel je? :)
Citaat:
Alle 3 de dingen die jij daar opnoemt, gebeurt niet bij mijn paard en toch heeft ze geen hoefproblemen.

Dat kan hoor, dan heeft je paard geluk.
Citaat:
Lijkt me met ons zeeklimaat en vele natte periodes, ook niet heel gezond voor de hoeven dat ze dan vaak op een natte, zompige ondergrond staan.

Dat lijkt jou zo. Baseer je het ook ergens op? Is het bewezen?
Citaat:
Dat paarden veel buiten moeten zijn, ben ik met je eens, maar het kan bv geen kwaad als ze 's nachts op stal staan.
Dat vind ik juist prettig, dat ze dan in een droge stal staan. (zoals nu met het natte land)

Hoezo kan het geen kwaad als ze 's nachts op stal staan? Heb je daar de onderzoeksresultaten van? Jij vindt het prettig. Vind je paard dat ook?
Citaat:
Veel krachtvoer ben ik ook niet voor, maar ik geef wel driekwart schep basisbrok per dag voor vitaminen en mineralen.
Ik denk dat het meeste gras in Nederland niet voldoet voor een paard, dat ze alles binnenkrijgen.

Gebaseerd op? Bron?

belle_boef

Re: Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:13

Paarden in hun natuurlijke omgeving lopen veel en hebben een gevarieerd landschap om door te lopen.
Onze paarden staan op stal of op een weide waardoor hun hoeven weinig slijten. Daar helpt de hoefsmid dus mee.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:16

Mijn paarden staan 24/7 buiten op een vlakke grasgrond. Laatste keer dat er een hoefsmid bij moest komen was 4 jaar terug, toen ik besloot dat mijn paard geen ijzers meer nodig had. Nu brokkelen de hoeven af en toe, maar dat is na 2 weken er weer helemaal uit gesleten. Zolang ze er geen last van hebben ga ik echt niet de hoefsmid laten komen. Nergens voor nodig bij gezonde hoeven!

Daarbij gaat het me echt niet om het geld, want m'n ouders betalen dat.
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 18-05-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:16

Wij laten de hoefsmid ook maar 2 - 3 keer per jaar komen, in de hele winter periode staan ze vooral op tegels, dus slijt het mooi. In die periode komt de hoefsmid ook niet.
Echter is de wei nu mooi en de grond vrij zacht dus slijt het niet zo hard dus wij moeten binnenkort even de hoefsmid weer bellen :)

Is de grond in de zomer erg droog en hard? Dan slijten de hoeven ook weer netjes gelukkig :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:10

Dan moest die pony wel extreem lange hoeven hebben is het niet? :=

lovlygirl99 schreef:
mijn oude pony is in die 6 jaar dat ik haar had maar 1 x naar de smid gegaan om alleen even bij te veilen..