pension houder komt afspraken niet na !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:56

_babbel_ schreef:
we hebben vandaag super goed gesprek gehad op stal ,, we hebben besloten allemaal wat water bij de wijn te doen , en gaan vanaf nu opnieuw proberen er wat van te maken ,, bij deze slaapt mijn paardje nu ook buiten maar als ik haar binnen wil ivm het weer kan dit wel :)

verder over de dingen die gedaan moeten worden hebben we afgesproken dat alles voor de winter ok is , zo niet gaan we echt weg

Opzicht is het niet erg om water bij de wijn te doen, maar wat ik niet begrijp is dat er meer paarden snachts binnen staan en andere blijven buiten.
Wat is het dan voor probleem om jouw paardje ook binnen te halen als die andere, of betalen die meer of doen zij dat zelf?
Fijn dat je er verder een goed gevoel bij hebt, maar ik ben er wat sceptisch over.
Als ik mijn paard snachts binnen wil hebben, komt die binnen PUNT.
Als jouw stalhouder zegt daar begin ik niet aan, dan is het duidelijk en kun je je conclusie trekken.
Maar niet ja zeggen en nee doen, dan zou het hele vertrouwen weg zijn.
Daarbij betaal je denk ik een compleet prijs met voer en stro en alles, dit spaart hij zich op deze manier uit.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:01

Nou.. Water bij de wijn? Even afgezien van het feit dat jij jepaard nu binnen wilt hebben, Hij doet nu precies wat hij denkt dat goed is- oftewel wat het minste moeite kost- en jij betaalt er ook nog netjes voor... Zulke mensen veranderen meestal niet. Maar je moet t zelf weten natuurlijk :)

Overigens begrijp ik wel dat iemand gewoon weigert een paard nu binnen te zetten, misschien moet je eens nadenken hoe je een zorgenkindje creert ;) maar dan nog, Moet hij dat eerlijk zeggen en kun je altijd nog zelf beslissen om weg te gaan. Al betwijfel ik of je een stal gaat vinden die jou paard bij elke spat regen binnen gaat zetten... :+

Gini

Re: pension houder komt afspraken niet na !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:07

Satlhouder heeft geen water bij de wijn gedaan hoor. Heeft gewoon even flink zijn zin doorgeduwd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:17

Wacht even, wij weten niet precies wat er besproken is. TS geeft alleen op 1 puntje de conclusie weer. Dat is onvoldoende om als buitenstaander te beslissen dat de stalhouder geen water bij de wijn heeft gedaan en de TS onder de duim heeft.

Vergeet niet dat stalhouder zijn met name veel werk met weinig financiele winst is. Ik kan dus heel goed begrijpen dat de stalhouder ook aanzich zelf moet denken, hij is geen slaaf van de paardeneigenaren. Neemt niet weg dat het geven en nemen is voor beide partijen en dat gemaakte afspraken dan ook door iedereen na gekomen moeten worden. TS, hebben jullie de nieuwe afspraken op papier gezet? Zo niet zou ik dat persoonlijk wel regelen, dan hebben jullie beide iets om op terug te vallen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:46

Maar wel het ene punt waar TS zich het meest zorgen over maakte.
En komaan, ik zie niet in waarom 1 extra paardje binnenzetten ineens een slaaf maakt van de staleigenaar. Als je nu zou zeggen, geen enkel paard gaat naar binnen, ok. Maar het is op die stal blijkbaar normaal dat een deel van de paarden binnen gaat en een ander deel buiten blijft staan, waarom dan een probleem maken van dat ene paard?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:03

Judith_ schreef:
Wacht even, wij weten niet precies wat er besproken is. TS geeft alleen op 1 puntje de conclusie weer. Dat is onvoldoende om als buitenstaander te beslissen dat de stalhouder geen water bij de wijn heeft gedaan en de TS onder de duim heeft.

Vergeet niet dat stalhouder zijn met name veel werk met weinig financiele winst is. Ik kan dus heel goed begrijpen dat de stalhouder ook aanzich zelf moet denken, hij is geen slaaf van de paardeneigenaren. Neemt niet weg dat het geven en nemen is voor beide partijen en dat gemaakte afspraken dan ook door iedereen na gekomen moeten worden. TS, hebben jullie de nieuwe afspraken op papier gezet? Zo niet zou ik dat persoonlijk wel regelen, dan hebben jullie beide iets om op terug te vallen.

Stalhouder kiest zelf voor het houden van andermans paarden en hoort duidelijk te zijn en niet te lopen liegen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:42

Judith_ schreef:

Dan word het tijd dat SH eens goede regels maakt en alles op 1 lijn gaat zetten. Dus of alle paarden gaan naar binnen s'avonds of alle paarden blijven buiten (vanaf 1 mei ofzo). Ik heb ook uit ervaring dat afspraken niet nagekomen worden en regeltjes voor iedereen verschillend zijn dat is wel zo onduidelijk en heb er echt ruzie's van gezien en dat terwijl we allemaal 1 en dezelfde hobby hebben.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:43

ik heb iedereen zn reacties gelezen , bedankt hiervoor en ik snap jullie mening ,, ik heb samen met de stalgenoten en stalhouder gepraat met ze alle om tafel dit is een gesprek geweest van een paar uur en veel onderwerpen besproken en dit heeft wel een positiefe wending gegeven ,, wij hebben hele duidelijke afspraken gemaakt en de stalhouder heeft onze ideeen en wensen ook aangenomen en doet ook water bij de wijn , en doet dingen ook anders dit was direkt al te merken ,, wat de beloftes betreft die hij gemaakt heeft , hebben wij nu besloten om met ze alle aan de gang te gaan en we gaan er met zn alle een mooie en knappe pensionstal van maken , ik heb inderdaad gekozen om mijn paardje buiten te laten slapen , waarom , omdat ik zelf soms te betuttelend ben zoals elma al aangaf , mijn paardje word erg sago als ze in de regen in de blubber paddock moet staan en wilt ze zelf t liefste binnen ,, om al deze problemen op te lossen hebben we samen gekeken naar mogenlijk heden , de pensionhouder moet aan andere stallen gaan denken ivm de plek waar de paarden nu staan komen weer koeien , dus moeten we toch verkassen naar de andere kant van de stallen ,, wij hebben nu besproken om ook buitenstallen te gaan maken met iedere stal zn eigen uitloop in een paddock zodat de paarden zelf binnen en buiten kunnen snachts of als t regent enz enz enz ,, ik ben nu samen met mijn mede stalgenootjes aan het zoeken naar informatie en ideeen en bedrijfen enz voor mooie en praktische uitloopstallen , hier hebben wij zelf ook veel in te brengen en mogen zelf ook mee denken hierom hebben wij besloten hem de kans te geven tot de winter ,, voor de winter zou alles klaar zijn zo niet gaan we en houd het echt op ,

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:23

De stalhouder kan zich niet eens aan de simpele belofte houden om het paard binnen te halen of hij dat dan wel kan om compleet nieuwe stallen te bouwen, ik ben benieuwd.
Zoals ik al zei en jij zelf schreef, er staan blijkbaar meer paarden binnen snachts, waarom die wel en is die van jouw een probleem?
Ik hoop voor jouw dat hij zich overal aan houd en ben benieuwd of er geen volgend toppic komt.

Succes.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 07:55

ik snap je hoor ben ook beetje achterdochtig , maar geef het nog een laatste kans , maar alle paarden staan nu snachts buiten sinds eergister , mocht het weer nou weer super slecht worden dan haalt hij haar weer binnen met de rest samen , dus we wachten het idd even af .

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:23

Hallo, ik las alle berichten en er is degelijk in hoorn wel een stalling.. ik sta daar zelf ook hebben alleen helaas geen bak meer maar wel een paddock en komen dagelijks naar buiten en gaan na het eten weer naar binnen ze worden gevoerd enigste wat zelf meot gebeuren is stal mesten. daarnaast hebben we ook genoeg weiland. en is een rustige gezellige stal. we rijden regelmatig buiten. en op stapafstand is er een binnenbak aanwezig bij de trenshoeve waar ik zelf ook af en toe rijd.
we staan op een mooie plek met vele rijmogelijkheden. 2 tinkers en 1 fjord en hebben maar 1 stal vrij.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:31

Dit is een oud topic :P.
Maar ik ben wel benieuwd of TS inmiddels is verhuisd of dat de pensionhouder zich idd aan zijn belofte heeft gehouden?

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:33

Ohja ik zie het, heb niet zo heel veel verstand van bokt nog.. ja ik hoop voor haar dat het is veranderd of dat ze al op een nieuwe stal staat