Kale stalhuur, wat is redelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

Re: Kale stalhuur, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:31

Hier in de buurt (veluwe) betaal je al snel 150 kale huur voor een plek met die faciliteiten. Ik vind het dus goedkoop wat je nu betaald!!

Succes

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:32

Bij mij gaan er 2 balen per week doorheen, in de winter 3 meestal

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:35

Batlow schreef:
Bij mij gaan er 2 balen per week doorheen, in de winter 3 meestal

Huh en net zei je een baal per dag? Of snap ik het nu niet helemaal?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:45

Dat was iemand anders...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:50

hier in de buurt bij een manege geloof ik rond de 80 euro voor kale huur.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:02

Ik heb 2 grote stallen (3 x 3.5m) met staltegels en betaal 160 euro per maand aan kale huur. Ik heb daar dan nog een buitenbak, 1 grote wei en 1 kleine wei, en een paddock bij. Ik doe verder alles zelf.
Aan hooi ben ik nu niet veel kwijt, mijn baaltjes kosten 3.75 per stuk en per paard gaan er 2 (zomer) of 4 (winter) plakken per dag doorheen. Maar die baaltjes zijn ook wel eens 5 tot 7.50 per stuk geweest, dan betaal je je echt scheel.
In de winter staat mijn paard op stro = ong. 30 euro per maand. In de zomer staat ze op strokorrels = 15 tot 20 euro per maand (paard is heel netjes maar eet stro op).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:20

160 euro p stal of 160 euro voor de 2 stallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:24

Als je voor 2 euro minder er zo op achteruit gaat.......mmmmm...met 2 paarden kan je een wikkel voeren en dt scheelt je enorm met het voeren van hooi...gewoon blijven staan..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:33

Bos zit wel dichterbij bij de nieuwe...

Ik zal even alles onder elkaar zetten:

Nu:
112 p maand kale huur
100 euro p maand aan hooi/stro/bodembedekking
20 euro wei huur
4 euro mestafvoer
25 euro voer
(hier moet rhino ook elk half jaar gespoten worden, hoeft dan niet meer)
-----
260 euro

Nieuwe:
110 p maand kale huur
75 euro hooi/bodembedekking
25 euro voer
------
210 euro

Verschilt 50 euro. Van binnenbakken maak ik amper gebruik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:34

Waarom 2e stal maar 75 ipv 100 bodembedekking?

Ook bij de 2 e stal moet je van je mest af, kostte het ons maar 4 euro per maand.........

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:38

russel schreef:
Waarom 2e stal maar 75 ipv 100 bodembedekking?

Ook bij de 2 e stal moet je van je mest af, kostte het ons maar 4 euro per maand.........

Dat zit dan bij de huur. Ik sta op een manege. Wij hebben apart deel, dus heel veel mensen betalen 4 euro p maand wat toch een bedrag geeft. Hooi kan ik daar krijgen voor 35 p maand. Ligt natuurlijk aan de hoeveelheid. Nu kom ik duurder uit (ligt er misschien aan waar ik ze haal)
Daar staan ze vaker buiten dan nu hier op de manege dus minder hippogold nodig, waardoor ik dus minder bodembedekking hoef te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:47

Die andere is dat ook een manege? Want alles steeds halen kost ook geld en een heleboel tijd,mals erballeen stallen staan, ben je uiteindelijk duurder uit

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:48

Neem je water mee van huis?
En doe je de mest op een kar en breng je het direct weg?
Heb je zelf licht mee als het donker is?
enz....

Valt allemaal nog best tegen hoor wat er voor de staleigenaar nog aan kosten zijn :)

Ik vind de bedragen die jij noemt heel netjes voor wat je krijgt.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:43

Ik ga over 2 weken verhuizen ook naar kale boxhuur.
Ik betaal dan 125 euro, heb dan genoeg weidegang, goede buitenbak die altijd te rijden is, was/poetsplaats, solarium en hele ruime stallen.
Nu heb ik er 2 en vriendin ook 2.. en dat is in 1 stal, de pensionhouder zijn paarden staan in een andere stal waar ook de kuil ligt.

Dus 250 voor 2 paarden, en dan 90 euro aan kuil erbij(vriendin betaalt stro en ik hooi), en ongeveer 20/25 euro aan voer.
dus kom ik uit op 360.
betaal nu 350, maar vind het niet prettig dat ze nu niet genoeg hooi krijgen, me paard gaat erop achteruit, en me pony is te dik omdat ze die juist weer teveel geven.
Dus dan kan ik het zelf regelen.

Verder moeten wij alles zelf doen, buiten zetten, voeren, mesten hooi klaarleggen etc.
We mogen er zelf voor kiezen of hij ze in de ochtend buiten zet of wij.

Maar als je geen gebruik maak van de binnenbakken dan zou ik gaan voor de 2e

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:06

Wauw 360 voor 2 paarden? Ik ga zo even berekenen wat ik daar precies kwijt ben. Ik krijg 10 eu korting op de 2e stal. Ze hadden buiten nog een schuilstal, zodat mijn oudere pony dag en nacht buiten is, dit is eigenlijk de bedoeling omdat hij met pensioen gaat.. Nouja, half pensioen. Probleem is dat hij dan in de nacht alleen staat. Ik twijfel of ik dan mijn 2e erbij zet en dat ik 1 stal huur voor als er iets mocht zijn.

Wat denken jullie hiervan? Of toch gewoon 2 stallen huren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:13

2 stalen huren, oudje overdag binnen halen bij hete zomer, erg natte seizoenen, als hij ziek is...2 e stal an je opslag doen, want als die stal wordt verhuurd dan kan je zomaar zonder komen tevzitten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:16

russel schreef:
2 stalen huren, oudje overdag binnen halen bij hete zomer, erg natte seizoenen, als hij ziek is...2 e stal an je opslag doen, want als die stal wordt verhuurd dan kan je zomaar zonder komen tevzitten

Hoezo opslag? Ze hebben zelf opslag, dus ik hoef niks op te slaan... Mijn 'oudje' (21) is een behoorlijk sterke pony. Het is een welshje. Zomer kijk ik even aan. Tot nu toe komt hij heel het jaar prima door. Alhoewel ik hem eind van de winter goed moet helpen met zijn vacht zodat het niet blijft zitten en gaat broeien/jeuken. Ik ga sowieso wel nog even verder zoeken, want dit is pas de 1e stal die is aangeboden. Verder is er niet veel op internet, of zijn stallen al vol. Mijn stalhuur loopt tot juli dus ik heb nog de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:57

Koop jij vanhun hooi? Het is altijd goedkoper om zelf in te kopen....straks met normale hooiprijs kan je een wikkel kopen voor wellicht weer 40 euro en stro, dat haalt je kosten aanzienlijk naar beneden, dan heb je nog zelf zicht op de kwaliteit...goed hooi is minder brok.....kan je de helft van je brok schelen....maar dan wel goed geurend fris wikkelhooi en niet zurig of muf, dat is koeienhooi, dat heeft niet genoeg zon gehad en niet op juiste tijd gemaaid/gewikkeld. De eerste snee die nu is gewikkeld hier is geen paardenhooi/wikkel...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:02

Batlow schreef:
JustLizz schreef:
Ik weet niet in welke regio je woont, maar volgens mij is je huidige stalling aardig goedkoop?

Ik kom uit op rond 250/300 p maand. Vind dit niet bepaald goedkoop.. Regio west brabant

hoe kan je op de huidige stal, met kale huur van E112 per maand op meer dan het dubbele uitkomen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:06

Zit je zo op......vergeet niet dat als je kaal huurt, je nog minstens elke dag! 2 keer op en neer moet om te voeren, buiten, binnen zetten en met 1.74 de literprijs aan bezine.....dan zul je ook op pad moeten voor je voer en stalbedekking, ga je dst kopen bij de staleigenaar, kan het zijn dat je de hoofdprijs betaald voor inferieure kwaliteit en op een gegeven moment de DA op de stoep hebt, want paarden zijn gevoelige dieren, daar kan je niet gemakkelijk mee omspringen......de wei zal ook bemest moeten worden, bij droogte ook besproeid, palen vernieuwd, stroomdraad vernieuwd en zo is er meer.....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 10:46

opisop_shop schreef:
Batlow schreef:
Ik kom uit op rond 250/300 p maand. Vind dit niet bepaald goedkoop.. Regio west brabant

hoe kan je op de huidige stal, met kale huur van E112 per maand op meer dan het dubbele uitkomen??

Omdat hooi stro hippo bijna 100 p maand is? Huur weiland is 20, mestafvoer is 4 euro en het voer is 25.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 10:47

Oh ja en tegen vergoeding van 14 euro wordt er voor je gevoerd.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 10:49

russel schreef:
Zit je zo op......vergeet niet dat als je kaal huurt, je nog minstens elke dag! 2 keer op en neer moet om te voeren, buiten, binnen zetten en met 1.74 de literprijs aan bezine.....dan zul je ook op pad moeten voor je voer en stalbedekking, ga je dst kopen bij de staleigenaar, kan het zijn dat je de hoofdprijs betaald voor inferieure kwaliteit en op een gegeven moment de DA op de stoep hebt, want paarden zijn gevoelige dieren, daar kan je niet gemakkelijk mee omspringen......de wei zal ook bemest moeten worden, bij droogte ook besproeid, palen vernieuwd, stroomdraad vernieuwd en zo is er meer.....

Dat regelt de manege allemaal. Weiland is laatst bemest en gespoten. Dus gelukkig hoef je dat niet zelf te regelen/betalen. Hooi/stro kost gewoon veel geld omdat je weinig opslagruimte hebt dus niet in grote getallen kan inkopen

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:52

Ik ga met mijn paard verhuizen en ga ook alles zelf doen samen met de andere die daar staan. Paard lopen altijd buiten wel boxen aanwezig waar ze in kunnen. 75 euro per maand inclusief water/elektra/mest afvoer en stroom apparaat dat op het net is aangesloten. Zelf alleen de kosten van ruwvoer 50 euro per maand en 25 euro per maand op zei voor als er wat stuk is. Er is geen rijbak aanwezig maar wel 2 weitjes en de vereniging waar ik lid ben is vlakbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:51

Dus je gaat weer naar een andere manege? Doen zij ook voeren voor je en buiten e binne zetten?