pensionstal prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gupje

Re: pensionstal prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:05

Ik heb op de utrechtse manege gestaan.. Binnenbak, buitenbak, springbak, stukje weide, stapmolen, zomer weidegang, voer, houtmot etc.. kosten me 195 euro.. dus vind 175 voor jouw stukje erg veel!!
Verders heb ik op een gigantische luxe stal gestaan in Groenekan.. echt op en top!!! daar betaalde ik 295 maar dat was het zeker waard met alle mogelijkheiden!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:08

Ik betaal momenteel 175 euro voor volpensionstal, dressuurpiste, springpiste, longeerpiste, douche, weide's.
Ik moet niets doen enkel mijn paard borstelen en rijden.

Voor een plaats enkel stal, zondere rijmogelijkheden zou ik niet meer als 100- 125 euro voor betalen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:16

Een paard in de wintermaanden kost hier zo'n 110,00
Ik neem 150,00 per maand en heb ook geen bak. wel gigantische uitrijmogelijkheden, inloopstal met een groot paddock.

wat kosten die twee pensionstallen? Hier is ook een penionstal die neemt 260,00 per maand en dan wordt er ook verwacht dat je meehelpt. Zij hebben wel een bak, kleine ronde binnenbak en een overdekte stapmolen.

Kijk om je heen wat de andere vragen aan stalgeld bij jou in de buurt..

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:38

Ik vraag 135 euro. Ik heb n rijbak, een een paddock en weidegang. Stallen mest ik iedere dag uit, krijgen 5x per dag te eten. Ik maak er absoluut geen winst op. Maar dat was ook niet mijn doel. En uh ik woon in Brabant

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:27

ik betaal alleen de kostprijs (hooi, stro, brokken) en ben 100 euro p.m. kwijt. Er is natuurlijk ook weidegang en er is een buitenbak. Verder vrij sober allemaal

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:33

Ik betaal in de zomermaanden (6maanden) 125 euro en in de wintermaanden 175.
Ze staan met ongeveer 30 paarden 24/7 buiten met schuilstallen, paddock, rolplek, en een pad richting de grote weide's. Er zijn 4 verschillende weides, dus om de week krijgen ze een andere en dan kan de rest 3 weken rusten. :) We hebben een buitenbak die heel het jaar te gebruiken is, vanuit het terrein zit je zo in een bos. Er zijn poetsplaatsen buiten en binnen, waar ook de zadelkasten, voerkamer, wc's, kleine kantine, en koetsopslag is.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:33

Misschien een mooi plekje voor een paard dat met pensioen gaat. Denk dat veel mensen toch wel minimaal een buitenbak willen hebben. Denk dat 160 euro per maand een mooi bedrag is voor wat je biedt.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:14

Ga zelf eens na wat jij zou willen neerleggen voor hetgeen jij kan aanbieden. Persoonlijk zou ik hiervoor niet meer dan 150 euro willen betalen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 16:27

Utrechtse manege voor 195 incl voer etc? Dat klopt niet...ik heb daar ook gestaan en zat aan de 300 incl voer. Nu sta ik zelf voor 355 incl voer binnen, buitenbak, stapmolen etc. Een gemiddelde stal kost bij ons tussen de 250 en 400 en daar heb je wel de faciliteiten.

Wij hebben weinig te bieden maar voor iemand die geen ambitie heeft maar wel lekker buiten wil rijden zou dit ideaal zijn. Want je zit pal aan het park met ruiterpaden en je bent zo in het bos! Zelf zou ik er niet eens gaan staan haha wil zeker een rijbak hebben etc maar dit is je paard aan huis dus dat is net even iets anders als dat je echt moet kiezen voor een stal. Wel zijn er meerdere rijbakken op de weg dus wie weet dat je daar gebruik van kan maken. Wel wil ik een paddock/longeerbak aanleggen zodat er wel gelongeerd kan worden en in de wintermaanden dan eventueel in de paddock als het land te nat zou zijn (ivm behoud van land, het is geen groot stuk)

Echt haalbaar is het niet om te kijken wat een andere stal kost want we hebben weinig te bieden. Eerst maar is kijken of we de boerderij kunnen huren :-)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:02

Ja ik heb echt 195 euro incl voer betaald!
Was in 2009!! Met mijn fjordenmerrie! Ik ben daar weg gegaan aangezien ik vond dat ze te weinig naar buiten gingen

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:28

gupje schreef:
Ja ik heb echt 195 euro incl voer betaald!
Was in 2009!! Met mijn fjordenmerrie! Ik ben daar weg gegaan aangezien ik vond dat ze te weinig naar buiten gingen

Te weinig na buiten? Ze gaan over het algemeen helemaal niet na buiten. In de zomer mogen onafgebroken een paar weken op het land en je heb dan 2 paddocks maar daar zat meer het slot op dan
dat je paard er in kwijt kon. Ik heb er volgens mij ook in 2009 gestaan, maar ik had een paard en stalling van 210 en dan kwam het bix (50 cent per kilo) en de stapmolen er nog bij dus ik zat aan de 300 per maand. Zou jij wel een pony prijs hebben gehad en geen bix...anders zijn ik en andere die er trouwens nog staan flink in de zeik genomen.