Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:31

owh owh owh als jullie allemaal nou eens lezen!!!
Schijnt moeilijk te zijn, ik wil een stok achter de deur hebben, voor het geval dat mijn paard zo echt een slot om der box heeft...wat hij overigens niet kan en mag maken.

Ja als hij mij naait, naai ik hem terug, plat door de bocht maar het zei zo...

Snappen jullie niet dat ik eerst een box moet hebben voordat ik weg kan?
En die heb ik pas sinds gister, en vandaag pas een trailer kunnen regelen dus eerder KON ik NIET weg :)

Echter ben ik niet de enige, zijn er al 4 mij vooraf gegaan, en er volgen er deze maand nog 3 :)

Humphry

Re: Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:37

Skygirl schreef:
LoveBaileys schreef:
Dan zullen ze, net als de rest na een paar maanden weer pleite zijn

Jij bent ook nog steeds niet pleite en hij verdient ook geld als mensen blijven komen en gaan.

En er staan toch nog andere paarden? anders was je paard in eerste instantie helemaal niet kreupel geraakt. ( wat bedoel je hiermee? )

heb jij die foto gezien van dat paard op stal? ( ook deze begrijp ik even niet? )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:53

Als je echt wilt, kan je altijd weg. Er bestaat ook nog zoiets als een paardentaxi, om maar even een voorbeeld te noemen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:00

Inderdaad. Als het allemaal zo erg is, was mijn paard weg geweest. Dus die smoesjes gaan niet op.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 18:06

owja en ergens een box huren regelt de paardentaxi ook zeker? :Y)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:08

LoveBaileys schreef:
Ik heb nu pas een nieuwe stal gevonden, waar ik overigens per direct te recht kan.

7 Mei... je spreekt jezelf nu dus tegen

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:43

De pensionhouder naait je niet, nogmaals, hij houdt je ( terecht) aan het door jezelf getekende contract. Een maand opzegtermijn is een maand opzegtermijn.( Dus 9 mei opzeggen = mei ÉN juni gewoon betalen!)
En NOG een keer, dat je paard kreupel is en hem daarvoor verantwoordelijk houdt is je goed recht, maar dat had je schriftelijk moeten melden en desnoods je rechtsbijstand er op zetten. Niet nog even natrappen.
En ja, deze paardentaxi kan ook een box voor je regelen, alleen zou ik dan wel mijn collega`s moeten verzwijgen hoe het er aan toe gaat als er iets niet naar je zin gaat. Ik geef je anders weinig kans op een plekje.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:49

Oei!

Wat een naar topic zeg!
En dat vond ik van de vorige van TS ook al!

Meid, haal je paard daar per direct weg en laat het rusten.
Straks word je op geen enkele pensionstal meer aangenomen, dit soort verhalen gaan snel rond.
En netjes is het natuurlijk ook niet.

Overigens, als de boer gewoon wat paardjes voor erbij heeft en het is niet hoofdinkomen dan valt dat met registratie/aanmelden bij .. en verplichtingen en alles toch reuze mee?

Dergelijke dingen sieren je niet!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:20

de pensionhouder kan zijn klanten alleen aan contract houden als hij zelf datzelfde contract ook nakomt.
de pensionhouder heeft in mijn ogen, als het verhaal gewoon verteld is zoals het gebeurd, zelf contractbreuk gepleegd en heeft dus geen enkel recht meer op het houden van de klant, aan het contract.
wat ik er uit begrijp wil TS ook niet direct stappen ondernemen maar info inwinnen dat mocht het nodig zijn ze een flinke stok achter de deur heeft voor hem om mee te werken.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:47

Zie mijn andere topic voor het eindresultaat..

slotje :)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 06:08

Sonja_vR schreef:
de pensionhouder kan zijn klanten alleen aan contract houden als hij zelf datzelfde contract ook nakomt.
de pensionhouder heeft in mijn ogen, als het verhaal gewoon verteld is zoals het gebeurd, zelf contractbreuk gepleegd en heeft dus geen enkel recht meer op het houden van de klant, aan het contract.
wat ik er uit begrijp wil TS ook niet direct stappen ondernemen maar info inwinnen dat mocht het nodig zijn ze een flinke stok achter de deur heeft voor hem om mee te werken.

Daar kan je hem ook absoluut op aanspreken, maar je kan niet zomaar eigen rechter gaan spelen door te stellen dat het contract dan maar ontbonden is. Staat er namelijk in dat contract dat er geen hengsten mogen gehouden? Of dat het paard de wei op gaat, of met 2 ipv 4 paarden in de paddock staat? Dat je niet tevreden bent met de stalling is je goed recht, maar geeft je geen recht om onder het contract uit te komen. Natuurlijk spelen emoties een grote rol, als mijn paarden zo zouden behandeld worden, vind ik de PH ook een eikel. Maar dan ga je naar de beste meneer toe, zegt dat als het niet veranderd gaat worden je de stalling op gaat zeggen en ga op zoek naar iets nieuws. Maar ga niet als je wat nieuws hebt gevonden inneens om je heen slaan dat je gelijk weg wil gaan en haal daar van alles en nog wat bij wat een week ervoor nog niet belangrijk genoeg was om het dier gelijk weg te halen. Het komt mij een beetje over dat dit aan de hand is. En natuurlijk is het zuur als je een maand extra opzegtermijn moet betalen.Maar dat wist je van te voren toen je op dat plekje ging staan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:02

LoveBaileys schreef:
Het is een boer...geen enkele 'echte pensionstalhouder' in de omgeving kent hem..enkel de 2 in het dorp..nou so be it, laat mezelf en mn paard niet als grofvuil behandelen, hij banketstaaf maar een eind weg.
Zou ik toch ook daarop kunnen doen? Ik heb meer paardencontacten dan hij ooit zal krijgen, niemand die dan daar eventueel een stal meer zou huren hoor...wie het balletje kaatst...

je hoeft zeker niet met mijn verhaal mee eens te zijn, dit is mijn verhaal en mijn ervaring en als het je niet zint, lees je niet verder en reageer je niet meer, het topic is voor tips bedoelt, vraag niet om jou persoonlijke mening. Daar kan ik niets mee, toch?!

Als je vind dat je paard er slecht staat wat hebben jullie hierover afgesproken, spreek hem daar op aan. Oplossing zelf doen of vertrekken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:10

Pak je boeltje en vertrek gewoon... Houd de eer aan jezelf. Het paarden wereldje is zo klein en je komt elkaar altijd weer tegen.. Het heeft ook geen zin om iemand ten gronde te richten. Als hij echt zo slecht is voor de paarden doet hij dat zelf wel en heeft hij geen " hulp" van jou nodig.... :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:15

blegh wat een naar gedoe dit, wee degene die je nu aanneemt, wat als je volgende stal weer niet bevalt, ga je die dan ook naaien?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:33

Heeft niets met 'bevallen' te maken als je het topic gelezen had.

Daarom ga ik er ook echt niet op in :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:29

Ik heb je vorige toppic ook gelezen en vroeg me af of je nu ondertussen weg bent op die stal en hoe het afgelopen is?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:31

Ik ook..