Hoe behulpzaam ben jij bij het paard van een ander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Re: Hoe behulpzaam ben jij bij het paard van een ander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:30

Ik had exact hetzelfde als jou gehandelt TS . Als er zoiets gebeurt maak je daar tijd voor vrij ! Als het mijn paard zou zijn zou ik ook ontzettend blij zijn als iemand mijn paard te hulp schiet.
Gelukkig gebeurt dat bij ons op stal ook door iedereen !

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:08

Ik zou het ook zeker zo gedaan hebben. En als ik zelf echt, echt, echt geen tijd zou hebben, dan zou ik iemand anders aanschieten zodat het alsnog gedaan zou worden. Je staat samen met de paarden op 1 stal, en naar mijn mening hoor je daar ook (in zekere zin) samen voor te zorgen.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:17

Zolang het niet verder gaat als goed in de gaten houden en met water koelen zou ik het ook geen probleem vinden als stalgenoten dat met mijn paard doen. Zou ik zelf voor paarden van stalgenoten ook doen.
Maar ik vind wel dat er een hoop mensen zijn die bij ieder wissewasje de da bellen. Zelf ben ik meer een "we-kijken-het-nog-even-aan"-type, dus ik heb liever niet dat ze zonder overleg een da laten komen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:33

Bij ons is het de normaalste zaak van de wereld, dat je elkaar waarschuwt als er iets is.
Maar op onze stal staan 9 paarden (5 eigenaren) dus het is geen grote stal.
Iedereen kent alle paarden ook goed, dus dat zal ook wel schelen.

Misschien is op een grote manege/pensionstal de kans groter, dat je graag gebeld had willen worden maar het niet gebeurd is?
Maar in feite zou het heel normaal en netjes moeten zijn, als je wordt gebeld als er iets met je paard is.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:37

Voor mij is het vanzelfsprekend dat je handelt zoals jij gedaan hebt TS! Ik zou het ook waarderen als een stalgenoot dit voor me doet en me even opbelt om te laten weten wat er aan de hand is.
Stel dat het wel ernstig was geweest en het paardje eigenlijk op stal zou moeten, maar loopt nog een paar uur mank op de wei (evt. nog meer opgejaagd door de groep), omdat niemand ernaar wil kijken, kan de schade alleen nog maar erger worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:39

Ik zou eerst de eigenaresse bellen en het uitleggen en dat horen of ze zelf naar stal komt of dat ik het paard verder kan helpen en hoe ze wil dat het gebeurd.
Maar vind dat je goed gehandeld hebt hoor.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 09-05-12 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:39

Ik vind het ook niet meer dan logisch hoe je hebt gehandeld :)
Je handelt op de manier waarop je het zelf ook fijn zou vinden als anderen het doen wanneer het om jou paard gaat (kromme zin, ik weet het...)

Echter ken ik ook een andere kant... smorgens vroeg (voor werk) naar mn paard gegaan om "even snel" medicatie te geven, was een behoorlijk stuk om en het kwam niet goed uit, maar paard gaat voor en moet medicijnen hebben.

Kwam ik op stal, paard van een ander koliek.
Eigen paard medicatie gegeven, andere paard uit stal getrokken en gaan stappen. Tijdens het stappen de eigenaresse gebelt; ik leg verhaal uit, haast, moet naar werk bla bla bla.
Ja, zij moest ook naar dr werk, en met een uurtje stappen trok de koliek bij paard meestal wel weg, succes met lopen. En ze hing op...
Toen kwam het stoom toch wel uit mn oren! jij denkt dat ik een uur met JOU paard ga stappen terwijl ik haast heb en jij te beroerd bent om naar stal te komen (ze woonde ca 5 minuten bij stal vandaan).
Tegen principes in (en dus over de rug van het paard) heb ik dr terug gebelt en gezegd: ik nog een keer, ik zet je paard NU op stal. Ik ga naar mn werk, doei!

Heb 2 dagen later van een andere stalgenoot gehoord dat ze zelf naar stal is gegaan om met paard te gaan stappen, maar ze was het er duidelijk niet mee eens dat ik dat niet even voor haar deed...

Verder ben ik erg makkelijk, paard van een vriendinnetje had een abces wat moest worden schoongespoeld, voor mij was het redelijk in de richting van mn werk, niet heel ver om.
Heb denk een week lang elke ochtend staan spoelen. Geen probleem. En tref je een paard kreupel aan dan bel je even een eigenaar (als je weet wie het is, maar op kleinere stallen weet je dat vaak wel, en op grotere stallen ga je even naar de stalhouder toe om het te melden)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:40

Ik zou hetzelfde hebben gedaan, ik vin dat je dat voor zo'n dier hoort te doen.
De da bellen voor iemands paard zou ik ook niet doen zonder overleg met de eigenaar tenzij het paard een mega wond heeft die heel duidelijk gehecht moet worden of iets anders waar echt haast bij is. Stel een paard krijgt een koliek aanval en het gaat niet beter dan bel ik wel de da, heb al eens gehad dat die te laat kwam voor iemands paard en dat het paard dood neer viel... Dus als het 100% zeker is dat er snel een da nodig is zou ik die wel bellen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:47

Nou ik vind dat jij een hele egoistische stalgenoot hebt.... Paardje maar laten staan en niets tegen de eigenaar zeggen. Het is geen auto waar de bumper vanaf gevallen is ofzo.
Stel dat paardje had koliek, had ze dan ook laten staan?! Was het paardje de dag erna misschien wel dood geweest ofzo, echt verschrikkelijk zo een stalgenoot.

Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt. Je doet wat je kan doen en de rest overleg je netjes. Het is vervolgens aan de eigenaar of die nog komt ja of nee (wat ik persoonlijk dus wel had gedaan).

Laatst merkte ik bij een paardje van eigenaresse van het land dat die plekjes had door het bit. Dat meld ik dan ook netjes en smeerde ik wat calandula zalf op. Eigenaresse weet dat ik nooit iets zou doen wat paard zou beschadigen, maar wij hebben dan ook een klein clubje op stal.

Laatst waren alle paarden aan het rijden gegaan en bleef die van mij alleen achter. Toen ze terug kwamen was mijne zeiknat van het zweet, het druppelde er letterlijk vanaf. Toen hebben ze mijn paardje gewoon netjes even af gesponst tot zover het ging en kreeg ik ook netjes te horen. No problemo. Dat is ook het voordeel van een klein clubje, je kent en vertrouwt mekaar.

Nee hoor, als er iets is met een paardje van stalgenoot, dan zal ik net zoveel voor dat paardje doen als dat ik voor mijn eigen zou doen. En natuurlijk contact opnemen met de eigenaresse zodat het in overleg kan en totdat die komt. Al zou ik bij wijze van 3u moeten gaan lopen met een paardje met beginnende koliek. Zou het zo doen!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:49

Mri schreef:
Kwam ik op stal, paard van een ander koliek.
Eigen paard medicatie gegeven, andere paard uit stal getrokken en gaan stappen. Tijdens het stappen de eigenaresse gebelt; ik leg verhaal uit, haast, moet naar werk bla bla bla.
Ja, zij moest ook naar dr werk, en met een uurtje stappen trok de koliek bij paard meestal wel weg, succes met lopen. En ze hing op...
Toen kwam het stoom toch wel uit mn oren! jij denkt dat ik een uur met JOU paard ga stappen terwijl ik haast heb en jij te beroerd bent om naar stal te komen (ze woonde ca 5 minuten bij stal vandaan).
Tegen principes in (en dus over de rug van het paard) heb ik dr terug gebelt en gezegd: ik nog een keer, ik zet je paard NU op stal. Ik ga naar mn werk, doei!

Heb 2 dagen later van een andere stalgenoot gehoord dat ze zelf naar stal is gegaan om met paard te gaan stappen, maar ze was het er duidelijk niet mee eens dat ik dat niet even voor haar deed.

Wat een belachelijke reactie van de eigenaresse zeg! Ik zou het ontzettend fijn vinden als iemand me belt en direct naar stal komen. Vind jou reactie dan ook heel logisch.

Overigens ook met kleinere dingen hoor..als ik door de paddock loop en ik zie dat bijvoorbeeld een bilriem van een deken loshangt, of een halster half over het oor heen zit, dan doe ik dat even goed. Kleine moeite, en kan toch weer een hoop problemen voorkomen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:54

Je helpt elkaar toch? Dat is het voordeel van een pensionstal, dat je elkaars paarden in de gaten houd.

Mijn paard heeft een keer in het verkeerde groepje gestaan en bij elk mens wat op het pad liep ging die keihard hinniken en heen en weer draven of ze hem er aub uit wilde halen?! Kom op stal, zie me paard zo histerisch in dat land lopen dus huilend me paard er uit gehaald (hij werd bijna afgemaakt door een andere ruin) Spreek je later stalgenootjes die het allemaal hebben gezien...maar hem er uit halen? Had me even gebeld ofzo? Was toen echt woest...denk stelletje K*ttekoppe!

Dus ben wel van mening dat je elkaar moet helpen en anders bel de eigenaar even als je twijfeld?!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:55

Ik zou ook zeker hetzelfde hebben gehandeld!! Je laat zo'n pony toch niet zomaar staan, kan ik me echt niet voorstellen.

Sowieso helpt het kleine clubje bij mij op stal elkaar veel. Toen mijn paard geopeerd was en 2x per dag een half uur moest stappen hebben mensen dat ook wel eens van ons over genomen. Zelf stap ik wel eens op de 4 jarige van een stalgenootje als zij er ruzie mee heeft en zij longeert mijn paardje als ik ziek ben. Ideaal hoor, zo'n groepje.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:58

Voor een dier moet je tijd maken, of die nu van jezelf is of van een ander.
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je zorg verleent en de eigenaar informeer.
Voor hetzelfde geld is die persoon 's ochtends al geweest en is pas van plan om de volgende dag pas weer laat te komen.
De eigenaar kan dan zelf beslissen om te zeggen ik kom direct of ik wacht af aan de hand van de gegeven info.
Zou het zelf ook prettig vinden als een ander mijn dieren in de gaten hield en even een belletje gaf als er wat was gebeurd en het is gezien geweest.
Jij blijft je altijd afvragen wat er is gebeurt terwijl een ander het wel weet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:10

Als ik op stal ben en langs de stallen loop, blijf ik altijd een beetje alert op dat de andere paarden ook oké in hun stallen staan. Inderdaad, als er een deken scheef ligt, of wat dan ook, doe ik dat ook even goed. Het is inderdaad een kleine moeite en kan eventuele problemen voorkomen. Ben wel een beetje voorzichtig erin natuurlijk, er staan bij ons ook een aantal jonge paarden en daar ga ik niet zomaar bij in de stal wandelen.

Een stalgenootje van mij was laatst ook te beroerd om een wondje van een ander paard schoon te maken, een paard waar ze notabene ook zelf op rijdt regelmatig. Dat vond ik toch wel te idioot voor woorden.

De stalhouders melden het gelukkig ook altijd als er iets met een paard gebeurd is en ze zijn zelfs ook zo behulpzaam om een beetje verzorging te bieden in de zin van benen afspoelen als de eigenaar zelf niet zo kan komen. Heel erg fijn!
Als het ter plekke na het "ongeluk" is, vind ik dat ook vanzelfsprekend, zou ik zelf ook doen, maar ze doen het ook als een paard bij wijze van spreken al 4 dagen op rust staat en de eigenaar die dag moet werken bijvoorbeeld. En dat vind ik dan weer niet vanzelfsprekend, in dat geval kan ik me wel voorstellen als ze het aan de eigenaren van het paard zelf over zouden laten. Maar het is zeer fijn dat ze zo meedenkend zijn.

Maar stel nou dat een paard met een wond bijvoorbeeld op stal staat en ik zie dat de wond een beetje vies is, ga ik em ook niet meteen uit de stal trekken om schoon te maken. Dan zou ik eerst de eigenaar bellen en aanbieden het te doen. Want ik weet dan natuurlijk zelf niet wat de bedoeling is met de wondverzorging.

Als het gaat om een paard van een ander is het toch ook een beetje aftasten..

In elk geval had ik hetzelfde gedaan als TS!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:19

__SavannaH__ schreef:
ik heb vaak te veel over voor andermans paarden :D
-knip-

Nu moeten wij zeker zeggen hoe goed jij bent? :+

Tja als je het kan doen, je hebt tijd en je vindt het niet erg, moet je zelf weten. Vind dat niet echt goed of zo. Vraag me eerder af of je niets beters te doen hebt, want neem aan dat die mensen dat ook zelf wel zouden doen als jij het niet al gedaan had (dat van dat water bijv. ) :=

En was er echt niemand anders die naar dat paard op3 benen toe kon? :S jij zat in je examen, dus eerst heeft iemand anders dan jij het gezien.. Lijkt me dan beter om iemand anders te regelen dan er zelf heen te gaan..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:23

Goed verwoord Niobe ;) en fijn dat je ook op mijn paardjes let :P

Een dierenarts bellen voor een ander zou ik niet zo snel doen. Overige dingen zoals even afspuiten of halstertje goed doen wel... Kleine moeite, en hoop dat anderen dat ook even voor mij zouden doen.
Het bellen van de dierenarts vind ik de verantwoordelijkheid van de eigenaar of de pensionhouder, NIET van een andere pensiongast. In een dergelijk geval als TS verteld zou ik de rekening vriendelijke bij de pensiongast zelf afleveren. Ik heb immers geen opdracht gegeven. Mijn pensionhouder heeft wel toestemming om namens mij in noodgevallen een DA te bellen indien zij dat nodig achten.
Vertrouwen op het oordeel van andere pensiongasten doe ik liever niet in een dergelijk situatie. Sommige bellen de DA namelijk al als er een scheet dwars zit bij hun paard....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:27

Ik zou ook altijd helpen. Het is jammer dat sommige mensen alleen aan zichzelf denken..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:29

Hangt een beetje van de situatie af, maar ik zou iig de eigenaar proberen te bellen en anders de stalhouder en dan eventueel met toestemming verder handelen. Als ik de eigenaar goed ken en t paard ook redelijk kan peilen zou ik wel meteen handelen.

Kijk als het halster er half afhangt, zou ik het natuurlijk ook meteen even goed doen, als een paard een wondje heeft kan dat rustig even kan wachten volstaat het waarschuwen van de eigenaar, maar als een paard met gapende vleeswonden door de wei hinkt is het natuurlijk een heel ander verhaal! Dan moet je iets doen, op z'n minst de eigenaar bellen en/of de stalhouder, die de DA laten bellen en in overleg het paard alvast op stal zetten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:34

Loetie84 schreef:
Goed verwoord Niobe ;) en fijn dat je ook op mijn paardjes let :P

Een dierenarts bellen voor een ander zou ik niet zo snel doen. Overige dingen zoals even afspuiten of halstertje goed doen wel... Kleine moeite, en hoop dat anderen dat ook even voor mij zouden doen.
Het bellen van de dierenarts vind ik de verantwoordelijkheid van de eigenaar of de pensionhouder, NIET van een andere pensiongast. In een dergelijk geval als TS verteld zou ik de rekening vriendelijke bij de pensiongast zelf afleveren. Ik heb immers geen opdracht gegeven. Mijn pensionhouder heeft wel toestemming om namens mij in noodgevallen een DA te bellen indien zij dat nodig achten.
Vertrouwen op het oordeel van andere pensiongasten doe ik liever niet in een dergelijk situatie. Sommige bellen de DA namelijk al als er een scheet dwars zit bij hun paard....

Ben ik het helemaal mee eens :j
al is het natuurlijk ook wel afhankelijk van hoe je omgaat met je stalgenoten (en hun kennis/ervaring).
helaas kan de pensionhouder ook niet 24/7 alles zien en zijn er ook stallen waarbij niemand op het terrein woont zeg maar.
Het waarschuwen van de stalhouder vind ik (als deze op het terrein woont en aanwezig is) ook een hele normale gang van zaken (wanneer je zelf geen telefoonnummer hebt of in geval van spoed, extreme wond oid).

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:51

Skygirl schreef:
__SavannaH__ schreef:
ik heb vaak te veel over voor andermans paarden :D
-knip-

Nu moeten wij zeker zeggen hoe goed jij bent? :+

Tja als je het kan doen, je hebt tijd en je vindt het niet erg, moet je zelf weten. Vind dat niet echt goed of zo. Vraag me eerder af of je niets beters te doen hebt, want neem aan dat die mensen dat ook zelf wel zouden doen als jij het niet al gedaan had (dat van dat water bijv. ) :=

En was er echt niemand anders die naar dat paard op3 benen toe kon? :S jij zat in je examen, dus eerst heeft iemand anders dan jij het gezien.. Lijkt me dan beter om iemand anders te regelen dan er zelf heen te gaan..

nee dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet.
Er staat nergens dat ik er eigenlijk tijd voor heb, en het niet erg vind soms.
dat voorbeeld van dat water, geloof me dat wordt niet gedaan nee dit is dus de reden dat ik de weides afloop. sommige eigenaren gooien één emmer water in de waterbak ( wanneer ze met 2 paarden staan dus 2 emmers op een dag ) en dat als het bloedje heet is. Deze eigenaren zie je ook de rest van de dag dus niet meer dus heb ik twee keuzes: of de paarden zonder water laten staan met alle gevolgen, of zelf met emmers water gaan zeulen. Dan kies ik inderdaad voor het laatste want dat de eigenaar zo laks is hoeft het paard niet onder te lijden.

Ook heb ik genoeg betere dingen te doen , zoals mijn aandacht besteden aan mijn eigen twee paarden, die ik dan bijvoorbeeld niet kan rijden. of dat ik een keer heb afgesproken en ik die afspraak niet na kan komen. en noem zo maar op.

Toen ik klaar was met het examen en ik me telefoon aan deed had ik 15 gemiste oproepen en 4 smsjes. eigenaar zat in bespreking dus kon niet komen. Omdat ik dat paard nog eens 3 dagen doe werd ik dus gebeld en ben ik dus inderdaad als een gek weg gegaan naar dat paard ( deze stond nog in de wei ) en heb ik de DA gebeld. Op dat moment zou de eigenaar de keuze moeten maken naar stal toe te komen. en als niemand iets doet wat moet je dan doen , dat paard laten staan ?

Of wat dacht je van dat er mensen zijn waarvan hun paard soms niet naar buiten gaat ( want ze willen op een terras gaan zitten of voetballen begint zo ) nu is het zo dat ik die paarden gewoon mag pakken mocht ik zin hebben maar dan nog. Ben ik diegene die ze toch buiten zet, Terwijl dat mijn verantwoordelijkheid niet is.

Dus ja ik ben nog steeds van mening dat ik te behulpzaam ben bij andermans paarden en hier ook vaak misbruik van wordt gemaakt.

Ik hoef niet te horen hoe goed ik ben of hoe fantastisch het is. Helemaal niet van mensen van bokt, of überhaupt van jou.
Wat wel fijn zou zijn is wat waardering van de eigenaren, Maar ook dat hoeft niet.

daarbij wordt hier een vraag gesteld in dit topic en geef ik daar antwoord op , met voorbeelden ( dit zijn er ook maar enkele ). Dus als jij ergens ziet staan dat ik wil horen hoe goed ik wel niet ben.. laat het me dan alstjeblieft weten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:53

__SavannaH__ schreef:
Toen ik klaar was met het examen en ik me telefoon aan deed had ik 15 gemiste oproepen en 4 smsjes. eigenaar zat in bespreking dus kon niet komen. Omdat ik dat paard nog eens 3 dagen doe werd ik dus gebeld en ben ik dus inderdaad als een gek weg gegaan naar dat paard ( deze stond nog in de wei ) en heb ik de DA gebeld. Op dat moment zou de eigenaar de keuze moeten maken naar stal toe te komen. en als niemand iets doet wat moet je dan doen , dat paard laten staan ?

Oh ik dacht dat je tijdens je examen wegging. :oo

edit: Maar dacht dus dat je vooral dingen deed die toch wel gedaan zouden worden, maar dan pas later op de dag. Dat vond ik nogal nutteloos.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 09-05-12 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:55

@ Savannah: Ik vond het ook een beetje aparte opmerking van Skygirl, dus ik snap jouw :o? wel! :j

Ik zou alleen maar blij zijn als er mensen rondlopen die hun ogen niet in hun zak hebben zitten en snel en adequaat weten te handelen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:56

Ik had exact hetzelfde gedaan, echter blijkt keer op keer dat anderen daar anders over denken.
Mijn pony is een paar keer 'ziek' geweest op stal (enorm kreupel, na verkeerd bekappen en kon niet meer staan en een keer koliek) en níémand die mij heeft gewaarschuwd. Net als dat mijn pony absoluut geen gras mag hebben, daarom staat ze op de paddock. Toen ze over het draad was gegaan heeft ook niemand mij gebeld, waardoor ik met een hoefbevangen en ellendige pony stond.

Toen ik een paar weken geleden een pony van een stalgenootje proberen te vangen omdat deze was uitgebroken stonden een paar andere stalgenootjes gewoon toe te kijken en hun eigen ding te doen. Nee, helpen gingen ze niet, had de eigenaar maar moeten zorgen voor een goede afgezette wei.
Dat kan wel zo zijn, maar het feit dat je levens op het spel zet omdat de pony over de weg rende, waar de auto's 80 tot 100 km per uur rijden en geen zicht hebben op de weg na de bocht doet er ook niet toe? :x

Inmiddels bekijk ik alles meer vanuit het principe, ik kan niet de hele wereld redden, zolang mijn eigen dieren er goed bij staan doe ik al een hoop goed. Maar in spoedsituaties zal ik áltijd handelen. Het gaat mij namelijk om het dier, niet om de eigenaar.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:02

@ skygirl.. Tijdens de examens is het verplicht je telefoon uit te zetten, toen werd er ook op gecontroleerd. dus kon ook niet anders.

@ Jibbel, haha ja zoals ik al zei komt soms misschien beetje fel over.
als je sommige eigenaren tegenwoordig ziet, vraag je je zo af waarom ze nog een paard hebben. Hoor ook steeds vaker , Savannah zou je even,..... , Savannah zou je misschien.... Savannah kan jij .....

en ik denk steeds NEEE IK KAN NIET EN IK WIL NIET ik ga lekker al me tijd aan me eigen paarden besteden.
maar ik zeg, Ja hoor.. haha heb één keer nee gezegt moest de hele dag werken en daarna 3 paarden doen. kreeg ik een smsje.
eigenaar: Savannah zou je vandaag.... kunnen doen.
ik: Nou liever niet ik doe er al 3 vandaag en ben de hele dag aan het werk.
eigenaar: Ja maar of je er nu 3 of 4 doet, dat kan je toch wel gewoon even doen.
ik: Nee liever niet, heb zelf ook nog genoeg te doen.
eigenaar: Pfff dan ga ik zelf wel
ik: hoezo vraag je het aan mij als je zelf ook kan ?
eigenaar: Ja nou ( het was 11 uur ) ik moet vanmiddag om 3 uur werken en anders moet ik haasten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:03

Ik heb niet het hele topic gelezen.
Maar ik ben net zo behulpzaam en zal het ook zeer waarderen als een ander mij ook informeert over mijn pony zijn welzijn als er iets is .

Overigens is mijn pony net zo behulpzaam, die heeft een paar weken geleden de stal nog in elkaar getrapt omdat het paard naast hem vast lag en geen beweging kon maken.

Vind het achterbaks om je ogen in je broekzak te stoppen wetende dat de pony iets mankeert maar niet de eigenaar op de hoogte te stellen of iig de staleigenaar mocht je de pony eigenaar niet kunnen bereiken.