Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mri schreef:Kwam ik op stal, paard van een ander koliek.
Eigen paard medicatie gegeven, andere paard uit stal getrokken en gaan stappen. Tijdens het stappen de eigenaresse gebelt; ik leg verhaal uit, haast, moet naar werk bla bla bla.
Ja, zij moest ook naar dr werk, en met een uurtje stappen trok de koliek bij paard meestal wel weg, succes met lopen. En ze hing op...
Toen kwam het stoom toch wel uit mn oren! jij denkt dat ik een uur met JOU paard ga stappen terwijl ik haast heb en jij te beroerd bent om naar stal te komen (ze woonde ca 5 minuten bij stal vandaan).
Tegen principes in (en dus over de rug van het paard) heb ik dr terug gebelt en gezegd: ik nog een keer, ik zet je paard NU op stal. Ik ga naar mn werk, doei!
Heb 2 dagen later van een andere stalgenoot gehoord dat ze zelf naar stal is gegaan om met paard te gaan stappen, maar ze was het er duidelijk niet mee eens dat ik dat niet even voor haar deed.
__SavannaH__ schreef:ik heb vaak te veel over voor andermans paarden
-knip-
Loetie84 schreef:Goed verwoord Niobeen fijn dat je ook op mijn paardjes let
Een dierenarts bellen voor een ander zou ik niet zo snel doen. Overige dingen zoals even afspuiten of halstertje goed doen wel... Kleine moeite, en hoop dat anderen dat ook even voor mij zouden doen.
Het bellen van de dierenarts vind ik de verantwoordelijkheid van de eigenaar of de pensionhouder, NIET van een andere pensiongast. In een dergelijk geval als TS verteld zou ik de rekening vriendelijke bij de pensiongast zelf afleveren. Ik heb immers geen opdracht gegeven. Mijn pensionhouder heeft wel toestemming om namens mij in noodgevallen een DA te bellen indien zij dat nodig achten.
Vertrouwen op het oordeel van andere pensiongasten doe ik liever niet in een dergelijk situatie. Sommige bellen de DA namelijk al als er een scheet dwars zit bij hun paard....
Skygirl schreef:__SavannaH__ schreef:ik heb vaak te veel over voor andermans paarden
-knip-
Nu moeten wij zeker zeggen hoe goed jij bent?![]()
Tja als je het kan doen, je hebt tijd en je vindt het niet erg, moet je zelf weten. Vind dat niet echt goed of zo. Vraag me eerder af of je niets beters te doen hebt, want neem aan dat die mensen dat ook zelf wel zouden doen als jij het niet al gedaan had (dat van dat water bijv. )![]()
En was er echt niemand anders die naar dat paard op3 benen toe kon? :S jij zat in je examen, dus eerst heeft iemand anders dan jij het gezien.. Lijkt me dan beter om iemand anders te regelen dan er zelf heen te gaan..
__SavannaH__ schreef:Toen ik klaar was met het examen en ik me telefoon aan deed had ik 15 gemiste oproepen en 4 smsjes. eigenaar zat in bespreking dus kon niet komen. Omdat ik dat paard nog eens 3 dagen doe werd ik dus gebeld en ben ik dus inderdaad als een gek weg gegaan naar dat paard ( deze stond nog in de wei ) en heb ik de DA gebeld. Op dat moment zou de eigenaar de keuze moeten maken naar stal toe te komen. en als niemand iets doet wat moet je dan doen , dat paard laten staan ?