Ben ik nu fout?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:42

Ik heb gisteren de schadeformulieren opgestuurd. Ik zit waarschijnlijk fout en mijn verzekering zal het bedrag overmaken. Het gaat ook maar om € 40.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:43

Je bent aansprakelijk, dat klopt. Jammer genoeg weten veel mensen nog steeds niet hoe ze om moeten gaan met paarden in het verkeer. Vreemd eigenlijk, je zou toch verwachten dat ze enig ontzag voor zo'n groot beest hebben en toch wat meer afstand houden. Maar ik heb ook wel eens gehad dat er een jongen met een scooter rakelings langsschoot en ondertussen toeterde. Hij vind het vast grappig als ik mijn nek breek, maar hij vergeet dat een paardenhoef tegen zijn onbehelmde hoofd bijzonder onprettige gevolgen kan hebben.
Die man kan overigens niet zomaar voor je deur gaan staan met die rekening. Hij moet je gewoon via de verzekering aansprakelijk stellen en die moet hem betalen. Succes in ieder geval!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:49

Citaat:
Hij begon gelijk te dreigen dat hij de politie wel zou bellen.

moet ie vooral doen. jij wil het netjes via de verzekering oplossen dus nix aan de hand. het slaat nergens op dat hij bij jouw aan de deur komt!!!
goed dat je het via verzekering regeld en het hem niet contant betaald, want dan heb je kans dat hij het geld in eigen zak steekt en ergens goedkoop een nieuw fietsbandje regelt.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:50

Dat zei ik ook dat het gewoon via de verzekering moet. Toen wilde hij het nummer van mijn tussenpersoon hebben en zou zelf wel gaan bellen anders moest hij eeuwen op zijn geld wachten volgens hem.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:51

loulou schreef:
Citaat:
Hij begon gelijk te dreigen dat hij de politie wel zou bellen.

moet ie vooral doen. jij wil het netjes via de verzekering oplossen dus nix aan de hand. het slaat nergens op dat hij bij jouw aan de deur komt!!!
goed dat je het via verzekering regeld en het hem niet contant betaald, want dan heb je kans dat hij het geld in eigen zak steekt en ergens goedkoop een nieuw fietsbandje regelt.

Hij had het bonnetje mee.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:03

sonja schreef
Citaat:
Hoe moet iemand die nog nooit een paard zonder Sinterklaas heeft gezien, weten dat dat dier bang was of schrok? Hoe moet zo iemand nou weten dat die 600 kilo biefstuk (want dat is zo'n dier in zo iemands ogen) ineens bovenop z'n fiets zou kunnen springen?

Kom op zeg iedereen weet dat een levend wezen onvoorspelbaar is. Want zoals jij het hier zegt betekent het dus hetzelfde als dat iemand zonder kinderen niet weet dat ze niet uitkijken bij het oversteken.

Maargoed, ze was fout dat is duidelijk maar de vraag is, had die man het zelf kunnen voorkomen, neem aan dat het fietspad breeder was dan zijn band.

labje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:08

Gelukkig zijn er ook aardige mensen! Ik was dezelfde dag naar buiten en mij gebeurde bijna hetzelfde met als verschil dat de fietser nog net kon remmen. De man op de fiets was heel vriendelijk en zei dat hij zelf vroeger ook paarden had gehad en dat hij 't allemaal niet erg vond (hij lag net niet van z'n fiets). Er zijn toch nog tolerante, aardige mensen! Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:59

Je bent weliswaar aansprakelijk, maar je bent niet verplicht om de deur voor hem open te doen en al helemaal niet om met hem te praten idioot!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:03

Tsja dat jij verantwoordelijk bent weet je nu denk wel.
Hij had ook iets meer rekening met jou kunnen houden maar dat doen er maar weinig in het verkeer.

Dat stukje is in ieder geval afgesloten.

Maar voor als die nog een keer bij jou aan de deur komt *hij denkt blijkbaar dat die heel wat is tegenover een jong meisje* en begint te dreigen met de politie.
Hij is strafbaar op dat moment, jij regelt het netjes met de verzekering en hij valt jou lastig. *is niet ernstig maar laat maar schrikken die hap Haha! *
Dus jij kan op dat moment de politie bellen.

Is die nou helemaal gek geworden.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:11

Maar voor als die nog een keer bij jou aan de deur komt *hij denkt blijkbaar dat die heel wat is tegenover een jong meisje* en begint te dreigen met de politie.

Bloos! Haha! Het is te hopen dat je hem aangestoken hebt toen je de deur opendeed om hem te woord te staan *LOL*

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 13:14

FlairS schreef:

Bloos! Haha! Het is te hopen dat je hem aangestoken hebt toen je de deur opendeed om hem te woord te staan *LOL*

Dan is hij er goed ziek van Haha! .

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:14

OK dan!