Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:39

Ik zou het ook netjes afsluiten. Je hebt deze maand al betaald, dus als je vandaag nog opzegt, zou ik nog 1 week van de maand juni betalen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:54

00peetje00 schreef:
Ik zou het ook netjes afsluiten. Je hebt deze maand al betaald, dus als je vandaag nog opzegt, zou ik nog 1 week van de maand juni betalen.

Maar dat is nog steeds niet volgens contract, dat is een kalendermaand opzegtermijn, niet een maand.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:31

_Dune_ schreef:
00peetje00 schreef:

Maar dat is nog steeds niet volgens contract, dat is een kalendermaand opzegtermijn, niet een maand.

Ik vind dit wel netjes. Een maand is een maand, en de staleigenaar zal ook niet tot de 1e van de maand wachten totdat hij bijvoorbeeld iemand het terrein af gooit.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:39

Dat zal hij wel moeten als er in het contract een kalendermaand opzegtermijn wordt afgesproken.
En ja, het klinkt ook wel netjes, maar het is nog altijd niet volgens contract. En dat maakt het een stuk minder netjes. Je bent er zelf mee akkoord gegaan toen je het contract tekende. Zo ga je bijvoorbeeld op je werk toch ook niet om met contracten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:37

Als er een contract is zou ik eens met de boer aan tafel gaan zitten.voorleggen dat je deze maand al betaald hebt, en dat je zelfs een tijd voor het einde van de maand wil weggaan (stel bv voor om binnen een week of twee weken te vertrekken, en dat je voor deze maand de volle pot betaald, dan heeft hij 2 weken "winst) mits hij een overeenkomst wil tekenen dat je contract ten einde loopt per 1 juni.
Als er geen contract is, kijken tot wanneer je betaald hebt, en gewoon melden dat je op die of die datum vertrekt, paard ophalen, en dat is het.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:01

Als de stal zich niet aan de afspraken houd en je paard loopt hierdoor schade op of kan hierdoor niet normaal leven op die stal.
Kun je gewoon vertrekken.
En anders je verlies pakken.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 09:46

Hmm schade of paard niet normaal kunnen leven, dat wil ik juist voorkomen Jesito!

Een paar kleine dingen die er gebeuren, waar ik dus echt door 'over de zeik' ben en
wat volgens mij, genoeg zegt over de kennis en kunde daar op stal.

# Paarden staan op een erfje in paddocks, welke voor 1, max 2 pony's is.
Kom ik op stal, staan ze met ze 4e in een paddock! met maar 2 hooi netjes.
Mijn pony en een ander zijn dus 'op de vuist' gegaan en lopen nu beide kreupel.

# Het zand is uit de paddocks gehaald, om deze op te kunnen hogen, maar
vervolgens word er niets met de kale paddocks gedaan en staan ze met een ini mini plukje
kuil in de paddock, zich dood te vervelen.

# Kwam gister op stal, alle paarden hadden te eten behalve de mijne.

# Ik krijg steeds het verwijt om mijn oren dat 'de andere pony is flink geraakt hoor, die loopt goed kreupel'
Ja ehm jij zet ze met ze 4e in een veel te klein oppervlak :S

# Het word toegestaan dat er 2 hengsten los mogen in de bak waar allerlei merries naast staan
welke dus helemaal gek worden, gillen trappen etc etc.

# Er word een paard op het erf ingereden, een erf van 30 x 15 met omringd de stallen en paddocks,
ik wil niet weten wat er gebeurt als dat beestje er vandoor schiet hoor!!

# De hengsten die er staan, worden naar mijn en nog vele andere mening, 'mishandelt' .
Deze worden nu beleerd, maar dat ventje heeft nog nooit een paard beleerd maar denkt
wel in het bezit te zijn van kennis van een grand prix ruiter.
Maar daar in tegen slaat hij ze paarden en schopt hij ze, met zweep of met vlakke hand.
de beestjes begrijpen hem niet! logisch want zijn kennis ontbreekt gewoon om paarden
te beleren. Dus omdat ze hem niet begrijpen, doen ze niet wat hij wil en word er meteen gemept en geschopt etc etc. En echt niet te zuinig, zo erg dat de tranen in mn ogen sprongen!

# De hengsten worden vast geboden om af gespoten te worden, wat ze blijkbaar nog erg eng vonden
want ze stribbelde tegen, Maar hij had die hengst vast gebonden aan een hek waar 2 merries achter stonden..dat is vragen om..

Nou zo kan ik nog wel even doorgaan..ik kan het allemaal echt niet meer aanzien dus heb er van de week'
echt wat over gezegt, nja je raad het al, ik kreeg de volle lading en ook nog eens van de stal eigenaar.
Maar sorry, mensen die dieren niet met respect behandelen, worden door mij al zeker niet met respect behandelt.

Owja, als het giet mogen ze het land op, en als het een mooie dag is, moeten ze binnen blijven...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:54

Dat hij dingen met paarden doet op een manier waar jij het niet mee eens bent, is vervelend, maar niet iets waarover hij aan jou verantwoording hoeft af te leggen. Ik neem tenminste niet aan dat jullie in je stallingscontract hebben staan dat hij z'n eigen hengsten lief moet behandelen. Dus daar kom je niet zover mee.

Als je echt wil aantonen dat hij zich niet aan de afspraken houdt, dan zal je het contract erbij moeten pakken en aantonen op welke punten hij tekort schiet.

Verder zou ik de eer aan mezelf houden en gewoon, zoals is afgesproken, de opzegtermijn aanhouden en betalen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 12:31

Nee Anoeska, je leest het verkeerd.
Hij zet zonder mijn toestemming mijn paard bij 3 andere in een paddock die voor max 2 pony's is.
Waardoor de mijne en een andere goed kreupel zijn nu.

De hengsten zijn van een andere stalgenoot, niet van hem.
Maar hij tolereert het gewoon, terwijl er in het contract staat dat hij genoodzaakt is
om in te grijpen als er niet eerlijk met een paard word omgegaan.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:35

Als ik al die dingen zo lees die jij hebt opgeschreven zou ik toch écht mijn spullen pakken hoor. Heb je hem er telkens op aangesproken dat je liever niet wil dat zulke dingen gebeuren? Hoe reageerde hij er op? Ik zou eind mei gewoon mijn spullen pakken en weggaan, je hebt deze maand al betaald. Hij zegt wel dat er een maand opzegtermijn is, maar je hebt dit begin mij gemeld bij hem toch?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 12:38

Ik heb nog niets gemeld, ben net bij de andere stal geweest met een stalgenootje die dus ook weg wilde/gaat.

Morgen avond gaan we met hem praten, maar wil me even goed bedenken hoe en wat, snapje :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:39

LoveBaileys schreef:
Hij zet zonder mijn toestemming mijn paard bij 3 andere in een paddock die voor max 2 pony's is.

Maar hij tolereert het gewoon, terwijl er in het contract staat dat hij genoodzaakt is

Tja :) maar wie beslsist of het niet eerlijk is. Als je stalhouder er geen probleem in ziet hoe je stalgenoot met zijn paard om gaat, heb jij geen poot op te staan.

Pak je spullen in, laad je paard op en verhuis. Neem die maand stalgeld als je verlies :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:41

LoveBaileys schreef:

Als dit niet de afspraak is mag je de staleigenaar daarop aanspreken, geeft hij daarop geen gehoor dan vertrok ik gewoon.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:41

LoveBaileys schreef:
Ik heb nog niets gemeld, ben net bij de andere stal geweest met een stalgenootje die dus ook weg wilde/gaat.

Morgen avond gaan we met hem praten, maar wil me even goed bedenken hoe en wat, snapje :)

Je hebt nog niks bij hem gemeld? Dan wordt het wel lastig en staat hij in zijn recht die maand opzeg termijn te betalen. Als jij het meteen bij hem gemeld had, was het denk ik geen probleem met de opzeg termijn...

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 12:44

nee hij weet nog niet dat we weg gaan, maar heb alle 'foute dingen' die er zijn voorgevallen steeds, wel gemeld en gezegt dat dat dus echt niet kan!

Ik wil nu weg..heb heel de maand mei al betaald, maar zou dan dus maand juni ook nog moeten betalen ( opzeggen per kalendermaand ) dat zijn dus 2 maanden verlies, en dan mn nieuwe stal nog eens betalen, weet niet waar jouw geldboom groeit, maar geef mij een paar takken :D )

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:48

Hahaha mijn geldboom? Die heb ik nog niet ontdekt haha.
Ik bedoel meer dat het dan lastig wordt om onder die opzegtermijn uit te komen omdat mei ook alweer een tijdje begonnen is. Aan de andere kant is het allemaal niet 'officieel' toch? Hoe betaal je de stalling bijvoorbeeld, contant of maak je het over, of automatisch?
Pff lastig hoor, hier ga je gewoon weg wanneer je weg wil gaan en hoef je ook alleen maar voor de dagen dat je gestaan hebt te betalen...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:58

De keer dat ik in zo'n situatie zat heb ik het gesprek aangeknoopt in de trant van 'Ik ben aan het rondkijken geweest naar een andere stal, en ik heb er een gevonden. Het is voor *** haar gezondheid gewoon verstandiger dat ik vertrek. Ik kan haar gezondheid hier niet onder controle houden en ik wil het jullie ook niet moeilijker maken dan nodig is. Ik begrijp dat ik en opzegtermijn heb, die en die datum kan ik in principe terecht bij mijn nieuwe stal. Ik was benieuwd of we misschien nog iets kunnen regelen?'

Niet zeggen dat dit niet goed is, dat ruk is, zo allemaal beroerd, etc. Gewoon de eer aan jezelf houden, dan zijn ze het meest bereid om nog iets voor je te regelen. Hij zal zelf ook wel snappen dat dit geen doen is.
Ik kreeg nog een sneer na met 'ja, doe maar dan, als je blijft ga je toch alleen maar lopen klagen en onrust lopen stoken, daar heb ik ook geen zin in' :') Ik had nog nooit een negatief woord gewisseld met mn stalgenoten, maar whatever _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:59

Britt schreef:
De keer dat ik in zo'n situatie zat heb ik het gesprek aangeknoopt in de trant van 'Ik ben aan het rondkijken geweest naar een andere stal, en ik heb er een gevonden. Het is voor *** haar gezondheid gewoon verstandiger dat ik vertrek. Ik kan haar gezondheid hier niet onder controle houden en ik wil het jullie ook niet moeilijker maken dan nodig is. Ik begrijp dat ik en opzegtermijn heb, die en die datum kan ik in principe terecht bij mijn nieuwe stal. Ik was benieuwd of we misschien nog iets kunnen regelen?'

Niet zeggen dat dit niet goed is, dat ruk is, zo allemaal beroerd, etc. Gewoon de eer aan jezelf houden, dan zijn ze het meest bereid om nog iets voor je te regelen. Hij zal zelf ook wel snappen dat dit geen doen is.
Ik kreeg nog een sneer na met 'ja, doe maar dan, als je blijft ga je toch alleen maar lopen klagen en onrust lopen stoken, daar heb ik ook geen zin in' :') Ik had nog nooit een negatief woord gewisseld met mn stalgenoten, maar whatever _O-

Dit vind ik heel netjes opgelost :j goede optie voor de TS

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:01

EllaBellaah schreef:
LoveBaileys schreef:

Je hebt nog niks bij hem gemeld? Dan wordt het wel lastig en staat hij in zijn recht die maand opzeg termijn te betalen. Als jij het meteen bij hem gemeld had, was het denk ik geen probleem met de opzeg termijn...

Ook hij moet zich aan het contract en aan de afspraken houden, blijkbaar kan hij dat ook allemaal zonder toestemming veranderen. Dan mag ts dat ook, dat heet contractbreuk en daar is de staleigenaar toch echt mee begonnen.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:16

Wat ik nou niet begrijp, is dat er van de pensionklant verwacht wordt dat hij/zij altijd alles netjes afhandel bij een geschil, maar als de pensionhouder beloftes niet nakomt, dit geen consequenties voor hem/haar heeft? Wat is daar eerlijk aan?

Ik ben normaal echt voor het netjes afhandelen van een 'contract' maar het lijkt erop dat de pensionklant altijd aan het kortste eind trekt. Als je paard niet de verzorging krijgt die hij verdient, wat afgesproken is, wat in contract staat, moet je dan als klant altijd 'netjes' betalen? Dus maw, de pensionhouder mag ten alle tijden er met de pet naar gooien, soms zelfs op het gevaarlijke af, maar als klant moet je maar netjes betalen om weg te kunnen?

In geval van de TS, zou ik gewoon weggaan eerlijk gezegd. De maand is vooruit betaalt, de rest is jammer maar helaas. Had de pensionhouder zelf maar zijn afspraken na moeten komen. Het is niet zo dat TS gewoon weggaat zonder te betalen. Die extra maand (juni) tja, daar zou de pensionhouder naar kunnen fluiten! Hij mag nog blij zijn dat je de dierenarts kosten niet op hem verhaalt, ivm de verwonding die het paard in zijn zorg heeft opgelopen.

TS, succes op je nieuwe stal en ik hoop dat je paardje er weer bovenop komt!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:44

Emerald schreef:
Wat ik nou niet begrijp, is dat er van de pensionklant verwacht wordt dat hij/zij altijd alles netjes afhandel bij een geschil, maar als de pensionhouder beloftes niet nakomt, dit geen consequenties voor hem/haar heeft? Wat is daar eerlijk aan?

Ik ben normaal echt voor het netjes afhandelen van een 'contract' maar het lijkt erop dat de pensionklant altijd aan het kortste eind trekt. Als je paard niet de verzorging krijgt die hij verdient, wat afgesproken is, wat in contract staat, moet je dan als klant altijd 'netjes' betalen? Dus maw, de pensionhouder mag ten alle tijden er met de pet naar gooien, soms zelfs op het gevaarlijke af, maar als klant moet je maar netjes betalen om weg te kunnen?

In geval van de TS, zou ik gewoon weggaan eerlijk gezegd. De maand is vooruit betaalt, de rest is jammer maar helaas. Had de pensionhouder zelf maar zijn afspraken na moeten komen. Het is niet zo dat TS gewoon weggaat zonder te betalen. Die extra maand (juni) tja, daar zou de pensionhouder naar kunnen fluiten! Hij mag nog blij zijn dat je de dierenarts kosten niet op hem verhaalt, ivm de verwonding die het paard in zijn zorg heeft opgelopen.

TS, succes op je nieuwe stal en ik hoop dat je paardje er weer bovenop komt!

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:28

Klopt ook, maar het paardenwereldje is klein en ik ben er altijd voor om de eer aan jezelf te houden. Kan goed dat anderen er met de pet naar gooien, maar dat kunnen ze iig niet over mij zeggen! En dat vind ik belangrijker eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:38

LoveBaileys schreef:
Hmm schade of paard niet normaal kunnen leven, dat wil ik juist voorkomen Jesito!

Een paar kleine dingen die er gebeuren, waar ik dus echt door 'over de zeik' ben en
wat volgens mij, genoeg zegt over de kennis en kunde daar op stal.

# Paarden staan op een erfje in paddocks, welke voor 1, max 2 pony's is.
Kom ik op stal, staan ze met ze 4e in een paddock! met maar 2 hooi netjes.
Mijn pony en een ander zijn dus 'op de vuist' gegaan en lopen nu beide kreupel.

# Het zand is uit de paddocks gehaald, om deze op te kunnen hogen, maar
vervolgens word er niets met de kale paddocks gedaan en staan ze met een ini mini plukje
kuil in de paddock, zich dood te vervelen.

# Kwam gister op stal, alle paarden hadden te eten behalve de mijne.

# Ik krijg steeds het verwijt om mijn oren dat 'de andere pony is flink geraakt hoor, die loopt goed kreupel'
Ja ehm jij zet ze met ze 4e in een veel te klein oppervlak :S

# Het word toegestaan dat er 2 hengsten los mogen in de bak waar allerlei merries naast staan
welke dus helemaal gek worden, gillen trappen etc etc.

# Er word een paard op het erf ingereden, een erf van 30 x 15 met omringd de stallen en paddocks,
ik wil niet weten wat er gebeurt als dat beestje er vandoor schiet hoor!!

# De hengsten die er staan, worden naar mijn en nog vele andere mening, 'mishandelt' .
Deze worden nu beleerd, maar dat ventje heeft nog nooit een paard beleerd maar denkt
wel in het bezit te zijn van kennis van een grand prix ruiter.
Maar daar in tegen slaat hij ze paarden en schopt hij ze, met zweep of met vlakke hand.
de beestjes begrijpen hem niet! logisch want zijn kennis ontbreekt gewoon om paarden
te beleren. Dus omdat ze hem niet begrijpen, doen ze niet wat hij wil en word er meteen gemept en geschopt etc etc. En echt niet te zuinig, zo erg dat de tranen in mn ogen sprongen!

# De hengsten worden vast geboden om af gespoten te worden, wat ze blijkbaar nog erg eng vonden
want ze stribbelde tegen, Maar hij had die hengst vast gebonden aan een hek waar 2 merries achter stonden..dat is vragen om..

Nou zo kan ik nog wel even doorgaan..ik kan het allemaal echt niet meer aanzien dus heb er van de week'
echt wat over gezegt, nja je raad het al, ik kreeg de volle lading en ook nog eens van de stal eigenaar.
Maar sorry, mensen die dieren niet met respect behandelen, worden door mij al zeker niet met respect behandelt.

Owja, als het giet mogen ze het land op, en als het een mooie dag is, moeten ze binnen blijven...

Om hoeveel van bovenstaande punten gaat het om jouw paard? Hoe hij eigen paarden behandeld is niet jouw zaak en de paarden van stalgenoten zijn niet jouw zaak. Vandaar mijn vraag hoeveel van bovenstaande punten om jouw eigen paard draaien. Ik kan me het voorstellen dat je het niet eens bent met hoe hij omgaat met paarden, maar in hoeverre zijn dat jouw zaken voor een eventuele contractontbionding?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 17:59

MIJN paard krijgt niet te eten
MIJN paard word zonder mijn toestemming met ze 4e op een paar schrale m2 paddock gezet
MIJN paard is door zijn toedoen kreupel
MIJN paard staat in haar paddock waar HENGSTEN naast worden gezet
MIJN paard komt minder buiten als afgesproken

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)

Betreft de andere zaken die betrekking hebben tot de andere paarden, in mijn contract staat dat hij
hij toezicht houdt op hoe jij je paard behandelt, dit moet paardvriendelijk zijn anders volgen er maatregelen.
NIET DUS.

Daar komt bij, dat buiten alles waar mijn paard betrekking tot heeft, ik het simpelweg gewoon niet kan uitstaan als ik een kans arm dier zie welke geschopt en geslagen word!!

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:42

Ik zou mijn paard vandaag nog op de trailer laden en hem naar een andere stal brengen.

Deze boer heeft geen poot om op te staan, zeker omdat hij geen officiele pensionstal is, en hij het waarschijnlijk
"in het zwart" doet.

Als ik alle vorige reakties lees ben ik het helemaal niet met de meeste eens.
Als hij zijn paarden niet goed behandeld zeggen de meeste hier< het zijn zijn eigen paarden en daar heb jij niks mee te maken,
ik vind het je plicht om er iets van te zeggen, die dieren zelf kunnen er niks aan veranderen.
Wie zwijgt stemt toe, of het nou over de mishandeling van een mens of van een dier gaat.

Als jij het idee hebt dat er niet goed voor jouw paard gezorgd wordt moet je hem vandaag nog daar weghalen!