Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Dune_ schreef:00peetje00 schreef:Ik zou het ook netjes afsluiten. Je hebt deze maand al betaald, dus als je vandaag nog opzegt, zou ik nog 1 week van de maand juni betalen.
Maar dat is nog steeds niet volgens contract, dat is een kalendermaand opzegtermijn, niet een maand.
LoveBaileys schreef:Nee Anoeska, je leest het verkeerd.
Hij zet zonder mijn toestemming mijn paard bij 3 andere in een paddock die voor max 2 pony's is.
Waardoor de mijne en een andere goed kreupel zijn nu.
De hengsten zijn van een andere stalgenoot, niet van hem.
Maar hij tolereert het gewoon, terwijl er in het contract staat dat hij genoodzaakt is
om in te grijpen als er niet eerlijk met een paard word omgegaan.
LoveBaileys schreef:Nee Anoeska, je leest het verkeerd.
Hij zet zonder mijn toestemming mijn paard bij 3 andere in een paddock die voor max 2 pony's is.
Waardoor de mijne en een andere goed kreupel zijn nu.
De hengsten zijn van een andere stalgenoot, niet van hem.
Maar hij tolereert het gewoon, terwijl er in het contract staat dat hij genoodzaakt is
om in te grijpen als er niet eerlijk met een paard word omgegaan.
LoveBaileys schreef:Ik heb nog niets gemeld, ben net bij de andere stal geweest met een stalgenootje die dus ook weg wilde/gaat.
Morgen avond gaan we met hem praten, maar wil me even goed bedenken hoe en wat, snapje
Britt schreef:De keer dat ik in zo'n situatie zat heb ik het gesprek aangeknoopt in de trant van 'Ik ben aan het rondkijken geweest naar een andere stal, en ik heb er een gevonden. Het is voor *** haar gezondheid gewoon verstandiger dat ik vertrek. Ik kan haar gezondheid hier niet onder controle houden en ik wil het jullie ook niet moeilijker maken dan nodig is. Ik begrijp dat ik en opzegtermijn heb, die en die datum kan ik in principe terecht bij mijn nieuwe stal. Ik was benieuwd of we misschien nog iets kunnen regelen?'
Niet zeggen dat dit niet goed is, dat ruk is, zo allemaal beroerd, etc. Gewoon de eer aan jezelf houden, dan zijn ze het meest bereid om nog iets voor je te regelen. Hij zal zelf ook wel snappen dat dit geen doen is.
Ik kreeg nog een sneer na met 'ja, doe maar dan, als je blijft ga je toch alleen maar lopen klagen en onrust lopen stoken, daar heb ik ook geen zin in'Ik had nog nooit een negatief woord gewisseld met mn stalgenoten, maar whatever
EllaBellaah schreef:LoveBaileys schreef:Ik heb nog niets gemeld, ben net bij de andere stal geweest met een stalgenootje die dus ook weg wilde/gaat.
Morgen avond gaan we met hem praten, maar wil me even goed bedenken hoe en wat, snapje
Je hebt nog niks bij hem gemeld? Dan wordt het wel lastig en staat hij in zijn recht die maand opzeg termijn te betalen. Als jij het meteen bij hem gemeld had, was het denk ik geen probleem met de opzeg termijn...
Emerald schreef:Wat ik nou niet begrijp, is dat er van de pensionklant verwacht wordt dat hij/zij altijd alles netjes afhandel bij een geschil, maar als de pensionhouder beloftes niet nakomt, dit geen consequenties voor hem/haar heeft? Wat is daar eerlijk aan?
Ik ben normaal echt voor het netjes afhandelen van een 'contract' maar het lijkt erop dat de pensionklant altijd aan het kortste eind trekt. Als je paard niet de verzorging krijgt die hij verdient, wat afgesproken is, wat in contract staat, moet je dan als klant altijd 'netjes' betalen? Dus maw, de pensionhouder mag ten alle tijden er met de pet naar gooien, soms zelfs op het gevaarlijke af, maar als klant moet je maar netjes betalen om weg te kunnen?
In geval van de TS, zou ik gewoon weggaan eerlijk gezegd. De maand is vooruit betaalt, de rest is jammer maar helaas. Had de pensionhouder zelf maar zijn afspraken na moeten komen. Het is niet zo dat TS gewoon weggaat zonder te betalen. Die extra maand (juni) tja, daar zou de pensionhouder naar kunnen fluiten! Hij mag nog blij zijn dat je de dierenarts kosten niet op hem verhaalt, ivm de verwonding die het paard in zijn zorg heeft opgelopen.
TS, succes op je nieuwe stal en ik hoop dat je paardje er weer bovenop komt!
LoveBaileys schreef:Hmm schade of paard niet normaal kunnen leven, dat wil ik juist voorkomen Jesito!
Een paar kleine dingen die er gebeuren, waar ik dus echt door 'over de zeik' ben en
wat volgens mij, genoeg zegt over de kennis en kunde daar op stal.
# Paarden staan op een erfje in paddocks, welke voor 1, max 2 pony's is.
Kom ik op stal, staan ze met ze 4e in een paddock! met maar 2 hooi netjes.
Mijn pony en een ander zijn dus 'op de vuist' gegaan en lopen nu beide kreupel.
# Het zand is uit de paddocks gehaald, om deze op te kunnen hogen, maar
vervolgens word er niets met de kale paddocks gedaan en staan ze met een ini mini plukje
kuil in de paddock, zich dood te vervelen.
# Kwam gister op stal, alle paarden hadden te eten behalve de mijne.
# Ik krijg steeds het verwijt om mijn oren dat 'de andere pony is flink geraakt hoor, die loopt goed kreupel'
Ja ehm jij zet ze met ze 4e in een veel te klein oppervlak :S
# Het word toegestaan dat er 2 hengsten los mogen in de bak waar allerlei merries naast staan
welke dus helemaal gek worden, gillen trappen etc etc.
# Er word een paard op het erf ingereden, een erf van 30 x 15 met omringd de stallen en paddocks,
ik wil niet weten wat er gebeurt als dat beestje er vandoor schiet hoor!!
# De hengsten die er staan, worden naar mijn en nog vele andere mening, 'mishandelt' .
Deze worden nu beleerd, maar dat ventje heeft nog nooit een paard beleerd maar denkt
wel in het bezit te zijn van kennis van een grand prix ruiter.
Maar daar in tegen slaat hij ze paarden en schopt hij ze, met zweep of met vlakke hand.
de beestjes begrijpen hem niet! logisch want zijn kennis ontbreekt gewoon om paarden
te beleren. Dus omdat ze hem niet begrijpen, doen ze niet wat hij wil en word er meteen gemept en geschopt etc etc. En echt niet te zuinig, zo erg dat de tranen in mn ogen sprongen!
# De hengsten worden vast geboden om af gespoten te worden, wat ze blijkbaar nog erg eng vonden
want ze stribbelde tegen, Maar hij had die hengst vast gebonden aan een hek waar 2 merries achter stonden..dat is vragen om..
Nou zo kan ik nog wel even doorgaan..ik kan het allemaal echt niet meer aanzien dus heb er van de week'
echt wat over gezegt, nja je raad het al, ik kreeg de volle lading en ook nog eens van de stal eigenaar.
Maar sorry, mensen die dieren niet met respect behandelen, worden door mij al zeker niet met respect behandelt.
Owja, als het giet mogen ze het land op, en als het een mooie dag is, moeten ze binnen blijven...