Kosten stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:11

Ik betaal 410 gulden in de maand. ze mesten de stallen vijf keer uit de overige twee keer strooien ze wel op.

Verder mag ik iedere dag in de les meerijden. Er is een binnenbak en een kleine binnenbak. verder een buitenbak.

mijn paardje komt ook iedere dag buiten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:37

Ik betaal voor Polly fl70.00 in e maand maar moet wel alles doen, als ik het voer klaarzet geeft de stalhoudster het wel. Stro en hooi moet ik ook zelf kopen, net als voer. Voor grotere paarden en pony's betaal je f120.00 in de maand zelfde als met Polly (voer etc). Ze moet dat geld betalen voor de mestafvoer.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 23:06

ik betaal 405,- in de maand er word gevoerd en 3 of 4 keer in de week word de stal leeggehaald binnenbak komt eraan vandaag is de longeerbak verschoven om plaats te maken voor een stapmolen 2 wasplaatsen ruime boxen 2 buitenbakken gezellig kantine (het is een pensionstal) als ik bel om te vragen of ze mijn pony willen doen doen ze het it's paradise!!!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 10:07

Ik betaalde eerst 535 bij mijn vorige stal, daar had je dan ook weidegang bij en een stapmolen en een binnenbak. En er werd uitgemest maar er was totaal geen overleg mogelijk, alles moest op hun manier gebeuren.

Nu betaal ik 300 per paard en daar heb ik weidegang bij en alleen een buitenbak. Zelf mesten enzo maar ik heb het er graag voor over. Alleen van de winter zal het wel afzien worden zonder binnenbak. Maar op het moment kan ik het niet betalen op een luxe stal en bij ons zijn die prijzen best wel pittig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-08-28 10:08 ]</font>

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 12:17

er is nog 1 kleine box vrij, voor zover ik daar kijk op heb, ik weet wel dat ze willen uitbreiden, maar wanneer dat weet ik niet

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 12:24

Ik betaal 400, ze krijgen 2 keer per dag hoor en 2 keer per dag biks,ik heb dan een buitenstal we hebben 3 bakken 2 gewone en een hele grote Haha!
En we hebben een stukje gras daar kan ze laten eten geen wei jammergenoeg meer Frusty

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:21

Ik betaal 425 per paard in Heiloo, dit is inclusief:

2 x daags biks, 2 x daags zeer goed kuilgras.
Zomers weidegang, 's winters paar uur paddock.
Paarden worden binnen en buitengezet.
20 x 40 m buitenbak met verlichting
22 x 60 m buitenbak zonder verlichting
Longeerkraal met verlichting
Longeerkraal zonder verlichting.
Grote kast voor mijn spullen (helaas nooit groot genoeg)
Overdekte spuitplaats

Zelf doen:

Stallen en weiland uitmesten.

Bevalt mij uitstekend!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:31

Jeetje, het paard dat ik rijd staat geloof ik op de duurste stal van allemaal! Kost iets van 850 gulden!
Binnenbak van 20x40, gedraineerde buitenbak van 20x60, grote paddock (helaas geen weidegang). Lessen zijn weer niet erg duur (30 gulden voor een vol half uur (losrijden en uitstappen in je eigen tijd) echt goede en intensieve privéles vind ik niet echt duur). Geen manege, puur pension, dus altijd ruimte in de bak. Verder all in, dus voeren, uitmesten etc. Gelukkig hoef ik hier niets van te betalen, zou ik nooit kunnen als studente zijnde, ik hoef alleen maar 3x per week te rijden en aandacht te geven en dan zijn we allebei blij, mooi geregeld.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:35

Voor Aldira betalen we 350 in de maand

Dit houdt in

* onbeperkt gebruik van stal, paddock, binnenbak, buitenbak, longeercirkel, kantine, eigen kast, voer, strooisel

Uitmesten moet je zelf doen en ze mogen bij mooi weer de wei op, omdat het anders vertrapt wordt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:53

Ik ga van het weekend verhuizen met mijn paardjes.
Ik heb een dealtje gesloten met de pensionhouder en betaal dan 475 voor twee paardjes excl biks.
Hele jaar door buiten , buiten bakje(is wel iets aan de kleine kant maar ik hoop dat ik me erin kan redden)
Spuitplaats heb ik niet gezien dus het zal wel weer buiten aan de muur met een emmertje kliederen worden.
maar de boxen zien er ruim uit en ik kan zelf mesten, moet voer klaar zetten . Ach eigelijk val ik weer in mijn oude ritme terug dus ik denk dat het wel gaat, daarnaast is het zo'n 15 a 20 minuetn rijden van het duingebied waar je heerlijk kan rijden.
Ach we zullen zien hoe het gaat lopen straks..

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 18:58

voor een paard kost het 400 gulden inclusief:
- gebruik binnen en buitenbak
- al het voer (kuil, hooi, biks)
- weidegang (ook in de winter)
- spoelplaats
- kast om je spullen in op te bergen
- plek om de trailer te stallen
- als er iets is, wordt de dierenarts ingeschakeld (en je wordt natuurlijk zelf gebeld)
- je kunt priveles krijgen, van wie je maar wilt (als er geen manegelessen zijn) in je eentje (dus zonder dat er nog iemand les krijgt)
- er is altijd toezicht
- bij gebruik van medicijnen worden deze ook gegeven.

- o ja en natuurlijk is er ook een stal met zaagsel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nefertete op 2001-08-28 18:59 ]</font>

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 19:17

Ik betaal 495 maar daar zit echt alles bij !! Pling Ze worden iedere dag gemest en er komt nieuw spul bij in de stal (heel appart geen hooi, geen zaagsel, geen houtsnippers, geen papier, ik kom ff niet op de naam) en ze worden 2x per dag bix gevoerd en 1x per dag hooi. En ze worden sochtends na het eten in de wei gezet en worden dan weer savonds binnengehaald. Ze staat op een manege vlakbij bos en een meertje dus ik kan heerlijk buitenritten maken. En als ik wil in de binnen of buitenbak rijden of longeren. En ik kan (waar ik helaas wel voor moet betalen *LOL* *LOL* ) in de kantine heel veel verschillende dingen kopen. Echt een ideale plek dus!!

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 19:25

Geweldig dat jullie allemaal zo massaal reageren,
ik denk ook dat het voor iedereen leuk is om de verschillen te bekijken.
Misschien kost het bij de een wel wat meer, maar als je paard zich daar thuis voelt en jijzelf er een goed gevoel over hebt zijn de kosten dan een bijzaak (als je het tenminste wel op kan brengen natuurlijk Knipoog )