Waar kun je Bofix (o.i.d.) kopen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Waar kun je Bofix (o.i.d.) kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:14

Hier ben ik eigenlijk niet zo super enthousiast over de Bofix, de Zuring, boterbloemen en brandnetels enzo gaan er wel snel slap van hangen en krullen heel erg op (groeien zich dood) maar in hoeverre het echt kapot gaat weet ik niet. Ik heb ook helemaal geen ervaring met het spuiten van onkruid :P

Russel, op de fles van de Bofix staat dat het voornamelijk goed tegen Klaver is.

Wij zijn nu begonnen met het plan om in principe een streng regime van maaien te gaan hanteren, en hopen dat dit i.c.m. steeds bemesten als de paarden weer een landje doorschuiven, wel goed verbetering gaat laten zien betreffende het terugdingen van het onkruid.

We hebben dan wel gras teveel al (moet nodig een pony bij eigenlijk :P ) maar willen echt van die rommel af die er tussen staat. Vooral de boterbloem, klaver en Bereklauw. Die vinden ze overigens best lekker die Bereklauw, maar als je er niks aan doet wordt het steeds meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:57

Heb jij al gespoten tegen klaver?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 08:13

Niet echt eigenlijk, veels te veel gras hier, stond / staat behoorlijk hoog en de Boterbloem en Fluitekruid waren eerst aan de beurt :P

Klaver was / is niet eens te zien :P

Nu is het meeste gemaaid dus moe(s)ten we eerst weer dat afgemaaide gras weghalen zodat de onderliggende grasmat niet verstikt...en nu maar weer afwachten wat er gaat groeien weer :)

Ik neem aan dat het bemesten toch ook wel tegen de klaver zal (gaan) helpen.

Maar als er nog veel klaver zichtbaar wordt dan ga ik daar dus met de Bofix overheen, die moet daar heel erg goed tegen werken volgens de fles.

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:21

Ik kan nu wel zeggen dat als de dosering hoog genoeg is de boterbloem het toch ook niet zo leuk vindt ;)
Heb de maximum verdunning gebruikt, 200ml op 5 liter omgerekend, voor de ergste stukken onkruid-weide, en de rest met 100ml/5L.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meer resultaat verwacht had, alleen van die geur al zouden de planten onderhand spontaan plat moeten gaan liggen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 12:33

Ik vind de geur wel meevallen eigenlijk..?

Ik heb 60ml per 5 liter gebruikt.

Wat heb jij er mee gespoten en hoe vind je het resultaat, denk je dat het onkruid echt dood is, of dat het alleen boven de grond kapot is en gewoon weer op komt :)

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:17

Ik heb een nogal gevoelige neus en ben allergisch voor zo'n 90% van het chemische spul in de wereld, dat helpt ;)
Even denken wat heb ik ermee gespoten...
Ridderzuring (is aardig dood en bruin ondertussen)
JKK (zelfde als de zuring)
brandnetel (hangt slap maar doet verder niet veel)
klaver (dood als een pier)
muur (begint bruin.geel te worden)
boterbloem (hangt slap en bloemetjes zijn dood aan het gaan)
Ganzevoet (plantjes zijn gelig bruin aan het worden)
En overig onkruid wat op de wei staat. De kamille die er groeit en de weegbree hebben er totaal geen last van, ook al worden die wel vermeld op het etiket. Ik ben ook meer van het maximum dosering gebruiken, dan is het in 1 keer goed kapot, zeg maar.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:57

Ik heb gisteren Bofix gekocht aangezien we onze weide volgend jaar moeten kalken (en nu dus een hele hoop boterbloemen hebben)

Aangezien ik nog nooit zo'n spul gebruikt heb, wat moet je dan doen na die acht dagen wachttijd? Is het de bedoeling dat je de dode bloemen dan gewoon van je stuk grond verwijderd? Misschien een domme vraag maar zit midden in de examens dus moet het allemaal wat inplannen :P