Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiki1976 schreef:Hobby schreef:Foto 9 doet me denken aan wolfsmelk of een keizerskroon. Voor de zekerheid zou ik die even verwijderen.
Foto 9 doet mij idd ook denken aan wolfmelk en het sap van wolfmelk is wel giftig
fokkertje schreef:volgens mij 3 ook. zie ik daaronder geen groene besjes/bolletjes? Zou best nachtschade kunnen zijn, of daaraan gerelateerd
pearlie schreef:Ik lees ook even mee, aangezien in mijn weitje ook redelijk wat onkruid staat. (paardebloem, boterbloem, distel, iets wat lijkt op jkk)
Uit al de reacties heb ik twee conclusies getrokken, graag hoor ik even of die juist zijn
- zolang er voldoende gras staat, laten paarden in principe de giftige planten staan
- een onverhoops enkel hapje van t een of ander niet-grassigs zal geen directe fatale gevolgen hebben
Om het onkruid uit te roeien zal er vermoedelijk rigoreus iets moeten gebeuren aan mijn landje, wanneer is hiervoor de beste periode? En hoe lang kan je je land dan niet gebruiken?
joyce B schreef:pearlie schreef:Ik lees ook even mee, aangezien in mijn weitje ook redelijk wat onkruid staat. (paardebloem, boterbloem, distel, iets wat lijkt op jkk)
Uit al de reacties heb ik twee conclusies getrokken, graag hoor ik even of die juist zijn
- zolang er voldoende gras staat, laten paarden in principe de giftige planten staan
- een onverhoops enkel hapje van t een of ander niet-grassigs zal geen directe fatale gevolgen hebben
Om het onkruid uit te roeien zal er vermoedelijk rigoreus iets moeten gebeuren aan mijn landje, wanneer is hiervoor de beste periode? En hoe lang kan je je land dan niet gebruiken?
Dit is echt heel erg soort afhankelijk!
Van sommige planten is een heel klein beetje al heel gevaarlijk en kan tot acute problemen (koliek, spierslapte/zenuwaandoening/coordinatieproblemen, ademhalingsproblemen of de dood leiden.)
Planten als Zwarte nachtschade, Heermoes, vingerhoedskruid en taxus wil je echt niet in je paard hebben... En zo zullen er wel meer zijn.