Als je toch niet opbouwt kan je hem net zo goed gelijk mee laten gaan.. Als het tegen zit heb je over 3 weken weer regen... Het is Nederland, het kan altijd ineens koud en nat worden..
_Dune_
Geplaatst: 24-04-12 21:06
Bij ons staan ze al een paar weken 24/7 op de wei en mijn paard wordt bijna dagelijks gereden. Ik begrijp niet waarom dat uit zou maken, ik lees hier namelijk dat het voor anderen wel uitmaakt. Ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing.
friesiszwart
Geplaatst: 25-04-12 07:00
echt op het gras kunnen de paarden bij ons nog niet, dit moet nog wel even aangroeien voordat dat mogelijk is. Wel staan de paarden al dag en nacht op een stuk van het land. Indien het land 9de bodem) droog is blijven de paarden bij ons buiten.
Siggy
Geplaatst: 25-04-12 07:22
De mijne zijn dit jaar gelijktijdig met de koeien van Campina de wei op gegaan , 9 april dus. Intussen staan ze al zonder bijvoer op de wei, dat betekent bij mij, 's ochtends zo'n uur of 6-7, en dan 's avonds nog een uurtje of 2. De shetten hebben een graaskorfje om, en voor 1 van de merries die veel te dik is, is er een graaskorf in bestelling.
laulapaula
Geplaatst: 25-04-12 07:23
Bij ons zijn we aan het opbouwens sinds anderhalve week. Mn paardje staat nu lekker de hele dag op het land en in de nacht op stal. Als het weer mee zit vanaf maandag lekker 24/7 het land op mijn pony knapt er merkbaar van op, paarden vinden het heerlijk op het land en ze kunnen wel wat hebben hoor en anders een regendekentje op doen
Die van mij gaan ook a.s. weekend 24/7 de wei op. Ik vind het wel spannend, ivm de vrij lage temperatuur, veel regen en ineens dag en nacht buiten in een groep. Hoe gaat het in de groep en hoe gaat mijn merrie slapen, want zij heeft last van narcolepsie, weigert liggend te slapen en pleurt dus staand slapend gewoon om..
Hier staan ze nu overdag zo'n 10-12 uurtjes op het gras en 's nachts gaan ze op stal.
Voor de rust in de groep zou ik ook nu je paard inscharen. Ik ga zelfs ergens heen waar alle paarden op hetzelfde moment worden ingeschaard, daarna wordt er ook niets meer bij gezet, alleen evt. weggehaald.
Tigra_
Geplaatst: 25-04-12 11:28
Hier staan ze toch al wel een week of 5 24/7 buiten verschil is waarschijnlijk wel dat we een schuilstal hebben waar ze nu met hevige buien toch graag gebruik van maken. Verder is er ook een gedeelte verhard en kunnen dus altijd droog staan. Al is de wei ook niet erg nat wei loopt schuin af dus het meeste water is zo weg.
Paarden staan hier sinds 4 weken alweer de hele dag buiten op het land en gaan tussen 5 en half 6 naar binnen. 'S nachts staan ze nog binnen. Ze gaan pas 24/7 de wei op wanneer het 's nachts ruim boven de 10 graden is en het overwegend droog blijft.