Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ahumm schreef:Bedankt voor jullie input. Maar hoe goed bedoeld jullie suggesties ook zijn, ze gaan allemaal een andere kant op dan ik vraag. Het voedingsschema, rijschema, zijn bezigheden, stalmanagement, zijn smakelijk zijn voor de knutten ZONDER dat hij allergisch is ervoor is staat allemaal niet ter discussie en hoeft niet ter discussie te staan. Zijn weefrek begint lager dan je normaliter ziet, dus hij kan met zijn lange nek echt 180 graden rondkijken en dat doet hij ook. Ik ontneem hem niet alle mogelijkheden in de stal om te schurken als hij jeuk heeft, maar hij hoeft niet de deur te ontzetten, dát wil ik voorkomen. Hij heeft nu één staldeur redelijk vervormd. Er is een stal dichter bij de deur vrijgekomen en dat lijkt met voor hem leuker. Daar kunnen en willen we naartoe, maar ik wil de staleigenaar niet met nog een kromme deur opzadelen. En dat is de reden waarom ik benieuwd was naar suggesties met betrekking tot de constructie, vorm en uitvoering van de deur. Want zoals ik aangaf denk ik zelf aan een halfhoge deur en dan zonder weefrek. Maar wellicht dat iemand op een stal een andere goede en mooie oplossing heeft of heeft gezien.
Citaat:Heeft geen zomer-eczeem, schrijf je, waarom mag je paard dan niet buiten in het "knutten-spitsuur"(?) dus wordt je paard ook niet gek van de knutten, die dit (ondraaglijke jeuk) veroorzaken, lijkt mij
Waratje schreef:Er zijn genoeg paarden die schuren vanwege teveel voer. Wat mij betreft klinkt het als een paard dat schuurt vanwege het voer. Dat TS dat niet wil horen is jammer voor het paard. Veel paarden kunnen maar matig omgaan met krachtvoer en er zijn verschillende manieren waarop zich dat uit. Dik worden is eigenlijk de gemakkelijkste, je ziet het direct en kunt de hoeveelheid direct aanpassen. Jeuk en verzuring zijn minder voor de hand liggend, maar net zo zeer een symptoom van teveel voer.
Er zijn echt maar heel weinig paarden die genoeg werken om 3 kg brok echt te verwerken.
keona schreef:even off topic.hoe weet je nu dat het geen zomerexceem is???????want last in de mnd maart/tot oktober van mugjes waardoor jeuk en schuren komt=voor mij zomerexceemrussel schreef:Mijn paarden krijgen ook jeuk van die vliegen, hebben geen zomer exceem.....