is er bij jullie ook veel gezeur op stal????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

very

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 22:03

bij mij op stal zijn het vooral mensen die anderen waaronder ik en mijn beste vriendin tegen elkaar uitspelen.... gek word je ervan... maar ja... ik ga nu niet meer met die mensen om en merk dat het minder word... ik kom voor me paard en niet voor hen....

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:06

Dat probleem ken ik ja. Bij ons op de manege kletste iedereen over iedereen achter elkaars rug om en dan maar aardig doen als ze je zien! echt irritant Boos! Zeg dan recht uit tegen iemand wat je vind. De stal waar ik nu sta heeft dat gelukkig niet zo erg! Er wordt wel eens geroddeld maar meestal wordt dat dan ook verteld tegen diegen waar het over gaat OK dan!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:24

bij ons op stal is dat idd ook.
gelukkig niet zo heel erg,zijn net van die paar kinderachtige.
ik zeg niet dat ik het nooit doe,maar zoals ik sommige hoor praten,nee zo erg doe ik dat niet.

meestal is het gewoon jaloezie (goed geschreven? )
en gaan ze gewoon kinderachtig over je praten.

bij ons liggen ze ook soms onderling achter de rug om te praten,en idd in het gezicht aardig.
of expres hard zodat je het wel hoort,maar ze durven je het niet in het gezicht te zeggen,ach ja ik lig er niet wakker van
dat is hun probleem niet de mijne.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:36

Bij ons op stal wordt er ook altijd geroddeld,
laatse roddel die ik via via hoorde ging over mijn paard :S
om exact hun woorden na te spreken: heb je het al gehoord van ...., die gaat naar de slager
hoe verzinnen ze het, vond ik dus echt een rotroddel om te horen en ben nog steeds aan het uitzoeken wie deze verzonnen heeft, hoe ze erop komen vraag het me niet want ze is hardstikke gezond ook al is ze 24.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:55

Bij ons valt het ook wel mee, we staan met 5 mensen op stal, er is wel iemand die zich nooit aan de regels houdt, iedereen ruimt het land 1 week strond, en zij vertikt het gewoon!! dan heb je wel weer is wat geroddel maja, ze doet het zelf haha.
verder is het bij ons altijd erg gezellig!
wel vervelend voor je, dat er bij jou erg veel geroddel is , ik weet zo niet wat je er echt aan kunt doen, misschien moet je er is iets van zeggen, wij hebben 1 x in het jaar een 'stalbespreking' dan kan iedereen zeggen wat ie wil, wat er wel en niet goed gaat, wat veranderd moet worden.. zoiets.
en soms leuke dingen doen met je stalgenoten, (wij gaan dit jaar sinterklaas vieren met surprises!!) zodat je elkaar ook beter leert kennen buiten de paarden om.. zorg ook wel voor betere contacten!
veel succes ermee!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:41

Wij staan met 3 paarden op stal en van dezelfde eigenaar en hebbe 2 verzorgsters, ik en suleika, nou dat is tot zover nog altijd goed gegaan, kan altijd van elkaar lenen, helpen mekaar, kei veel schik.. dus dat is wel mooi..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:15

Bij mij op stal is het over het algemeen erg gezellig; we hebben wel een paar hardnekkige ouwehoerders maar iedereen weet precies wie dat zijn dus die nemen we over het algemeen met een korreltje zout.
We hebben een vrij grote stal (ong. 30 paarden) dus clubjes is niet echt te voorkomen.
Toch kan iedereen het over het algemeen goed met elkaar vinden.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:20

Op mijn stal is dat helemaa.l niet! gelukkig maar

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:24

Goddank heeft pappie een boerderij en hebben we zelf stallen. Maar ik heb genoeg gehoord van mensen op pensionstallen. Het begint gezellig, maar al gauw wordt er iets geleend zonder te vragen, er wordt gekletst, last van elkaar, geroddel, enz. Ik ben blij met onze eigen stallen

favorietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:57

tja helaas heb ik hier ook last van, gelukkig altijd met 1 en de zelfde. Helaas heb ik met dat meisje het meest te maken.....
Verder is het een leuke stal!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:06

Ach, het is overal wel wat. Op school en op 't werk word er ook heus wel geroddeld, dus waarom op stal niet?
Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, gewoon je eigen ding doen en omgaan met de mensen waar je het goed mee kunt vinden. Van mensen waar het niet zo goed mee klikt trek je je gewoon weinig aan, laat maar gaan, heb je er ook geen last van.
Ik kom daar uiteindelijk voor m'n paard en m'n eigen lol hoor, met fijne mensen is het alleen maar leuker, maar zo niet, dan niet. Evengoed genoeg te doen hoor.
Overigens heb ik het erg gezellig hoor, met fijne mensen die ook allemaal hun eigen ding doen en zich verder niet teveel met elkaar bemoeien. Soort zoekt soort denk ik Haha!

favorietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:10

helaas wordt mijn plezier verstoord door iemand die de hele stal tegen mij probeert te krijgen. Heel vervelend, en het erge is nog dat mensen haar geloven.... tja kind is nooit helemaal volwassen geworden(is nu 24)

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:24

bij ons op stal is het meer met de dochter van de staleigenaar.. Zij is zoo erg.. En ik ben zelf pas 14 maar we hebben ook irritante kindjes.. Die de hele tijd zitten zullen we met jou paard spelen, mag ik erop rijden blablabla.. En er lopen ook van die verwaande meiden rond..
Achja.. dat houdt je overal ..

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:04

ach ja bij ons heb je ook veel roddels, kvind het allemaal niet belangrijk
mij vind je ook meer in de stallen dan ind e kantine want ik heb geen zin
in gezeur etc etc..ik roddel ook weleens maar ik hang niet aan de bar ipv bij mijn paard ik kom op de manege voor mijn paard en niet voor wat erom heen hangt gelukkig heb ik wel veel vriendinnen daar ook gekregen en is het altijd gezellig maar er lopen er een paar bij ons op stal...

ik denk dat dit overal is en dat het niet alleen op een manege/pensionstalling etc is maar ook op de voetbalclub, hockeyclub etc etc en over het algemeen waar er veel vrouwen rond lopen want zeg nou zelf dames wij geven toch het meeste commentaar en zeuren ook absoluut meer dan mannen (en ik spreek ook zeker voor mezelf)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:13

Over het algemeen gaat het bij ons op stal goed. Geroddel heb je natuurlijk altijd. Maar bij ons is de grootste roddelaar de staleigenaar, en ook de grootste zeurkous! Boos!

Maar nu is hij dus zo erg, dat ik naar een andere stal verhuis ........

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:04

bij mij op stal is ook de hel losgebroken geloof ik! iedereen heeft ruzie metelkaar. gelukkig heb ik er niks mee te maken maar de sfeer is weg. ze zeuren over mensen die in hun ogen te weinig naar hun paard komen. el de eigenaresse van de stal krijgt de paarden niet meer het land op. gewoon omdat ze niet willen. nu moet je als je je paard buiten wilt zetten het zelf doen. voor een aantal mensen schijnt dat echt vreslijk te zijn en dus begonnen ze de eigenaresse uit te kafferen. wat kan dat vrouwtje eraan doen dat hun paarden niet normaal het land opgaan??? ik kan haar best begrijpen maar da mag je niet zeggen. zo dat was het weer, tja bij mij op stal is ook gezijk!!!! met hoofdletters zelfs!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:11

Ik kan niet zeggen dat wij op stal gemenigheid onder elkaar hebben.
Soms voel ik me wel eens bezwaard omdat wij veel dingen anders doen. Wij rijden alleen zelf onze paarden, geven ander voer en evt. supplementen. Onze paarden zijn ook best wat verwend maa rik denk dan maar zo als men er een probleem mee heeft is dat hun probleem en niet het mijne. Jammer dan. UIteindelijk doen wij toch wat wijzelf willen.

Maar nee, ik ervaar absoluut geen narigheid op onze stal. En ik zeg maar zo, overal is wel eens iets.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:03

ik denk dat overal wel eens iets is. Alleen is de vraag: hoe vat je het op.
Ik heb op een stal gestaan, waar behoorlijk werd geroddeld, maar daar praatte niemand dat uit, dus dan kom je niet zo ver.
Nu sta ik op een kleine stal en daar is soms ook wel eens iets, maar dan wordt dat meestal gewoon uitgepraat en dan is het weer goed.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:06

zow ben ik blij dat ik zelf een wei huur samen met mijn beste vriendin..
maar vlakbij ons op de manege vormen er zich ook van die puber clubjes..
verschrikkelijk is dat..altijd dat geroddel..

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:09

Ik sta op een grote manege en ik denk dat er dan altijd wel mensen zijn die roddelen enzo. En ach, zelf heb je het toch ook wel eens over iemand anders?
Ik heb niet echt last van veel geroddel, ik heb het altijd wel naar mijn zin.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:17

Jippie schreef:
Een tip: ga vooral niet te vaak en te lang in de kantine zitten. Mij vind je altijd in de stallen, niet aan de bar.

Amen Haha!

Probeer je idd zo min mogelijk in het geloel te mengen. En als het erg irritant blijft is er maar 1 optie. En dat is verhuizen.

Ook ik ben afgelopen voorjaar verhuisd omdat ik het absoluut niet meer naar mijn zin had op de vorige stal. Het gezeur, dingen die niet geod geregeld zijn en idd de afgunst Lips are sealed.

Ik sta nu op een heerlijk rustig stekkie en heb nergens meer lastr van. sterker nog het wordt alleen maar beter

Joplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:37

Dit zal wel altijd zo blijven....maar bekijk het zo... het zegt meer over die mensen zelf...ieder zijn eigen paard en advies geven mag altijd maar dan wel als ik er om vraag en niet van dat betweterige gedoe....kus joplin

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:51

Bij ons op stal valt het op het moment gelukkig wel mee.
Er is wel een periode geweest dat er een paar achter je rug omkletst, wat dan uiteindelijk natuurlijk altijd weer bij je terecht komt Haha!

Nu is het meer zo dat ze het gewoon tegen je zeggen en dat er meer over gepraat wordt.
Er worden meer tips gegeven dan dat er achter je rug om afgekraakt wordt, en dat is een hele verbetering.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:13

runningkawa schreef:
Citaat:
Ik heb ook "last"van al die kleine zeurende manegekinderen

Bij ons niet, want daar worden geen ponies gestald
Heerlijk!!!!!

Het is niet zo dat pony's alleen worden bereden door kleine kinderen, ik heb zelf ook een D ponytje, ik ben vrij klein dus kan nog lekker op pony's rijden. En om nou te zeggen dat ik met mn 19 jaar een klein zeurend manege kind ben Verward

En ik dacht altijd dat de prestatie drang onder elkaar juist groter was bij de paarden omdat mensen vaak menen dan 'serieus' bezig te zijn, alsof dat met pony's niet kan. Scheve mond

Bij ons op stal is overigens ook weinig gezeur, we zijn er nu met zn 4en, Ik met mn pony, mn zusje met dr paard, Lindy met dr fjordje en nog een volwassene met een paard. Degenen die nu nog het meeste tegen elkaar zeuren zijn mn zusje en ik. Met de rest kan ik supergoed opschieten. Maar het is idd wel zo dat jonge kinderen (pubers) vaak het meeste gezeur geven,zoeen heeft ook bij ons op stal gestaan, nou het is nog nooit zo ongezellig geweest als toen, blij dat ze opger*t zijn! OK dan!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:45

*volcano*"]
[quote="runningkawa schreef:
Citaat:
Ik heb ook "last"van al die kleine zeurende manegekinderen

Bij ons niet, want daar worden geen ponies gestald
Heerlijk!!!!!

Het is niet zo dat pony's alleen worden bereden door kleine kinderen, ik heb zelf ook een D ponytje, ik ben vrij klein dus kan nog lekker op pony's rijden. En om nou te zeggen dat ik met mn 19 jaar een klein zeurend manege kind ben Verward

En ik dacht altijd dat de prestatie drang onder elkaar juist groter was bij de paarden omdat mensen vaak menen dan 'serieus' bezig te zijn, alsof dat met pony's niet kan. Scheve mond

Bij ons op stal is overigens ook weinig gezeur, we zijn er nu met zn 4en, Ik met mn pony, mn zusje met dr paard, Lindy met dr fjordje en nog een volwassene met een paard. Degenen die nu nog het meeste tegen elkaar zeuren zijn mn zusje en ik. Met de rest kan ik supergoed opschieten. Maar het is idd wel zo dat jonge kinderen (pubers) vaak het meeste gezeur geven,zoeen heeft ook bij ons op stal gestaan, nou het is nog nooit zo ongezellig geweest als toen, blij dat ze opger*t zijn! OK dan!
[/quote]

T is nergens zo gezellig als op stal! Haha!