Zulke bescherming is volgens mij ook niet heel fijn, lijkt mij te warm worden...
Edit: Ik kan die ik bedoel niet zo gauw vinden.
ginn2
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-12 22:39
Natuurlijk voelt ze het wel maar het deert r niet.
Alles wordt gesloopt op stal..en zo klinkt het inderdaad als verveling maar jee die paar uurtjes op stal..kom op moet kunnen toch.en ze kan haar energie echt wel kwijt als ze wil op de dag.. Maar een liksteen..een bal met voer..in het begin gaat ze er netjes mee om maar als ze eenmaal het speelgoed doorheeft wordt het vernietigd. Ze vond ik de keiharde bal waar voer in kan echt als een geplette kokosnoot terug in d'r stal...ha ze lijkt echt een monster maar het is echt een superlief koel paard maar hoe langer ik erover nadenk ik denk dat ze idd een hekel heeft aan op stal staan..ookal is het maar een nacht.. terwijl het echt wel een veilige omgeving is en ze wil d'r ook altijd graag in..
Dat is wel typisch gedrag voor een jong paard hoor. Die zijn gewoon te ongedurig en willen continu bezig zijn, dan is ook een paar uurtjes op stal al een straf. Ik zou ze gewoon proberen dag en nacht op de weide te zetten, je zult zien dat ze meer wijsheid krijgt als ze ouder wordt
Maar ik las dat ze ook alleen buiten staat? Dat kan ook een reden zijn voor het slopen, ze moet zich ergens op uitleven en veel paarden lopen niet uit zichzelf, als ze dan zo'n bal krijgt grijpt ze die Niet teveel betuttelen, blessure's kun je niet altijd voor zijn en buiten met vriendjes is gewoon het meest natuurlijk voor een paard en uiteindelijk toch de minste kans op een blessure.
Tieme
Geplaatst: 15-04-12 22:48
ik zou ook geen bescherming om doen maar proberen de oorzaak van het gedrag op te zoeken en op te lossen. meer naar buiten met andere paarden, op stal misschien zoveel mogelijk hooi?? en las iets met ijzers. die zou ik er afhalen. waarom een paard wat net onder het zadel is ijzers?? ook meteen minder kans op verwondingen.
anneliesdj
Geplaatst: 15-04-12 22:49
Tieme schreef:
en las iets met ijzers. die zou ik er afhalen. waarom een paard wat net onder het zadel is ijzers?? ook meteen minder kans op verwondingen.
Waarom heb je er ijzers onder?
ginn2
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-12 22:56
Dank Anneliesdj..misschien niet te overbezorgd zijn..een nieuw paard is altijd even wennen..totaal het tegenovergestelde van mijn andere paard die ik als mijn broekzak ken en nooit iets mankeert..afkloppen.. ze staat niet alleen buiten overigens.. ze is wel het banketstaaf rozewater in de wei het is een schimmel..misschien moet daarom idd alles het ontgelden op stal haha..kijken het nog een tijdje aan maar..
ijzers eronder omdat ik met haar wil gaan jagen en veel over de weg rijd..het paard is overigens geen drie voordat ik die vraag krijg haha.ik begrijp wat jullie bedoelen maar neem van mij aan ik was de eerste in Nederland die zijn paard ijzerloos wilde hebben en door middel van goed bekappen moest het kunnen. Ik verkondigde iedereen op stal dat het beter is maar ben daar na al die jaren echt op teruggekomen.
Zirano
Geplaatst: 15-04-12 23:21
die tenniisballen of stuk schuimrubber is om de schokken op te vangen. Alle beenbeschermers zitten warm en ook als het warmer weer wordt kun je daar problemen mee krijgen. Je hetb bij Ej ook van die ronde voerballen lijf wel goed kijken of de benen warm worden traumeel dan goed om verder toestanden op te vangen. Hng een hooinet op of maak er zelf een of een voerbox van Hartog. Doe neit een voerbal op de grond leggen want dat kost menig paard zn pezen Succes