Verzorgster is zo dwars ik trek het niet meer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:06

haffie83, dat je hier nog over na moet denken... je lijkt me iemand die liever het conflict niet opzoekt, maar in dit geval zou je haar toch echt de laan uitsturen. Dit is voor jou niet goed omdat het spanningen meebrengt, en wat te denken van je paardje?? Is toch ook niet leuk om zo met dieren om te gaan?
Nee... afscheid nemen en als ik jou was: vandaag nog!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:07

Ze scheldt op de paarden, geeft jou een grote bek en eist dat ze elke dag mag rijden? Sorry, maar als ik jou was had ik haar al lang weggestuurd. Hoelang is dit al zo?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:08

Zoals al gezegd: het is jouw paard en het zijn jouw spullen. Zij mag komen op voorwaarde dat ze zich aan jouw regels houdt.
Ik weet niet waarom je aan een bijrijdster begonnen bent? Kennelijk niet voor het geld dus mogelijk omdat je onvoldoende tijd had en je bang was dat je pony aandacht/verzorging/rijden te kort kwam. Heel logisch maar met deze bijrijdster schiet je er niets mee op: pony krijgt onvoldoende/niet de juiste soort aandacht, wordt niet gereden op de manier die jij wenst, tuig wordt verwaarloosd, kortom: ook jouw pony gaat er alleen maar op achteruit. Zij houdt zich dus niet aan jouw voorwaarden en regels dus mag je een einde aan de afspraak maken.

Mogelijk geeft dat even een vervelend moment (ze zal vast onaangenaam reageren) maar daarna ben je er van af en kan je kijken of je een meer geschikt iemand kan vinden. En zelfs als dat niet lukt zijn zowel jij als je pony beter af zonder haar!

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:09

Deze had van mij een klap voor d'r kop gehad. Nee grapje, dat nog net niet.

Ik had d'r gewoon eruit gezet. Ook geen toelichting. Gewoon alleen; "Jij komt niet meer in de buurt van mijn paard. En nu wegwezen"

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:10

Hoi

Ze komt nu al zon twee weken,en ze eist dat ze elke dag mag rijden.
Maar ik zeg dan paarden wil ook eens een dagje rust,vindt ze ook al onzin.
Weg sturen is het beste,maar ze heeft al eens iemand bedriegd.
Oh ja dat vergeet ik haast mijn arabier die is sinds zij mee gaat op buiten ritten zo dwars met haar erbij,dat doet ze niet als ik alleen ben.
Gisteren was het vroeg en ik dacht uitmesten, doe ik zo meteen even,eerst met mijn meisje naar buiten voor dat zei komt.
Ze kwam en zei je paard staat hier en het zadel ligt er al,heb je gereden vroeg ze,ik knikte en zei in de bak hoor.
Bah ze controleert me ook,en als ze weet dat ik alleen naar buiten ga of ben geweest dan zijn de wolken aan de hemel donder buien geworden.ze heeft zelf een shetlander en daar rijdt ze ook nog op ze is 26jaar arm beest.
En ik ben nog geweest vanmorgen nu blijkt dat we luizen hebben,zucht dat wordt verwerken zo meteen.
Blijkt dat het van haar komt ze zei dat haar pony schuurde en kale plekken had. :(
Als ik zeg vandaag niet komen komt ze toch en gisteren was ze boos omdat het paard helemaal achter in stond.
En hij kwam niet dus het arme dier kreeg op zijn kop,ik vond het niet om aan te zien.
We hebben ook een oude merrie en daar had ze met de buurman een discussie over,omdat het paard zo stond staand slapen,dacht zij meteen paard staat krom en een discussie van jewelste,en ze was ribberig ja ze is al wat ouder,ze is vroeger bij haar oude baas kapot gereden en staat nu van haar leven te genieten,ze heeft atrose vandaar.
Dus het paardje werd afgekraakt en mijn meisje werd ook afgekraakt en als haar paardje weg loopt op de poets plaats.
Dan gaat ze tekeer tegen mij,dat beest loopt weg pak hem eens,ik tel dan tot tien en pak hem soms wel maar laat hem ook gewoon naar de wei lopen.
Zo van je had toch ervaring of niet,echt ik wil dit niet meer.wegsturen is inderdaad de beste optie.
Alvast bedankt voor jullie reacties,en veulens houdt ze ook niet,kun je niet op rijden zegt.
Dat komt later wel,ze is echt zo onzinnig,en mega koppig rijkleding aan vindt ze ook al onzin.
Bij elke sport hoort een bepaald soort kleding,nu heeft mijn man het wintec zadel voor de dag gehaald.
Want als zei het tuig niet wil doen zei hij,dan maar zo,en het hoofdstel kapot door nalattig onderhoud door haar.
Komt er geen nieuwe groot gelijk hoofdstel is van kieffer,bit is ook te klein en te smal,als we er een ander bit inhangen dat groter is wil ze,weer het andere bit,zo moeilijk is ze.
Ze wilt er ook alleen mee de weg op,en naar het strand ik zei dat gaat niet,daar zijn die vervelende cross motors.
Dat leverde me al eens een ongeluk op ze zaten mij en mijn meisje na,en ik lande in een ambulance.
Paard was ook zwaar kreupel toen,had veel pijn dierenarts erbij,en na lange tijd is het goed gekomen.
Soms dan denk ik als ze maar niet over het het klimt,en gaat rijden als ik er niet ben,tuig ligt thuis.
De buren kijken er ook naar,wil haar echt weg hebben.
Jullie hebben gelijk,want zo kan het niet door gaan,paard lijkt wel wat depri haflinger dan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:10

Hallo... Het is jouw paard. Opzouten met dat kind!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:11

Simpel: zo zou ik mezelf niet laten behandelen. En al helemaal m'n paard niet !!!
:wave: :evaw:

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:11

Wegwezen, heel simpel!
Enne...van mij zou ze nog een schop onder de kont na kunnen krijgen ;)

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:11

countrygirl schreef:
haffie83, dat je hier nog over na moet denken... je lijkt me iemand die liever het conflict niet opzoekt, maar in dit geval zou je haar toch echt de laan uitsturen. Dit is voor jou niet goed omdat het spanningen meebrengt, en wat te denken van je paardje?? Is toch ook niet leuk om zo met dieren om te gaan?
Nee... afscheid nemen en als ik jou was: vandaag nog!

Je hebt gelijk ik ga het uit de weg,heb geen zin in een bek soms dan ga ik ertegen in.
Maar ik heb er niks aan,ze begint dan eindeloze discussies en mijn paard wordt er gek van en schiet in de galop.
Ze heeft ook al naar haar getrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:12

Gewoon, wegwezen!

xMerleLove

Re: Verzorgster is zo dwars ik trek het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:13

Nu ik dit lees; vergeet mijn vorige post.
Als ze vandaag weer komt (en anders morgen) dan wacht je haar op, met al haar spulletjes al buiten, en zeg je dat ze heel gauw moet opdonderen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:13

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:15

Ze rijdt ook op haar shetlander zij is 26jaar.en ja ik stuur haar weg.
Dan maar even door de zure appel,ik heb een bijrijdster genomen,omdat ik het leuk vond om iemand een kans te geven meer met de paarden bezig te zijn,en het leek me leuk om veel samen te doen.
Maar dit blijkt dus niet het geval ik had voorgesteld ga je mee naar indoor brabant,kreeg gelijk een bek alweer,zo van das nu echt iets voor jou en ze rookt op stal,en ik heb duidelijk gezegd rook verbod.
Ze ging er ook tegen in dat je nat hooi wel op kunt slaan,ik zei natuurlijk niet vanwege hooi broed zie het probleem niet zei ze grrrrrrrr dacht ik toen

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:16

Dat je hier inderdaad nog overna moet denken! Ik snap dat het best moeilijk kan zijn om iemand met een grote bek weg te sturen, maar zoals ik het nu lees gaat het toch echt ten koste van de paarden!
Ik zou haar echt direct wegsturen! Dit wordt er toch niet beter op.
Ook al word je moe van er tegenin gaan, denk dan aan je paardjes, die zullen je er dankbaar voor zijn!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:17

En ze is al 26 zeg je? Dat had ik niet verwacht :P
Ik zou er toch maar voor kiezen om haar weg te sturen, voor haar 10 anderen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:17

Excuse me? Hoe vrede-lievend je misschien ook graag wil zijn, TS, dit kan en mag je zo niet door laten duren. Hier wordt jouw leven, je plezier en je gemoedsrust door verziekt, en voor je paard is het even zo slecht. Gewoon zeggen dat je voor je paard toch een andere wijze van omgang en rijden in gedachten had. En dat je vindt dat zij en jouw paard wat dat betreft niet bij elkaar passen. Het komt echter over alsof je je door haar geintimideerd voelt.
Dit is iemand die een verzorg/bijrijd paard liefst alleen voor zichzelf wil hebben, eigenlijk volgens mij zelf een eigen paard wil hebben. Vermoedelijk zit er een hoop afgunst achter.
Er blijkt nul respect voor jou, maar ook o respect t.o.v. je paard uit.

Doe er wat aan in de zin van: weg er mee, voordat jij een burn-out hebt en je paard en harnachement beiden verknoeid zijn.
Niet morgen, maar NU, vandaag.

Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam aan zo iemand gekomen bent....Ook lees ik over verschillende paarden...komt zij standaard op een stal waar jouw paard(en) staan, dan?
Storen anderen zich dan niet aan dit wangedrag?
Kan je man niet met je mee om haar de wacht aan te zeggen?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 15-04-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:18

Zie het probleem niet zo?? :=

Gewoon vertellen dat ze op moet zouten....is toch niet zo moeilijk?

Niekj_Jente

Gewoon wegsturen! Als een verzorgster al zo tegenover mijn paard doet kan ze al oprotten! EN dan ook nog eens zo tegen jou doen!
Lijkt me toch wel logisch dat wegsturen de beste optie is!?

jumpiewumpie

Ik zou zeggen dat ze niet meer terug mag komen, en doet ze dat toch, dan zou ik zelfs de politie bellen. Ze heeft hier helemaal geen recht toe!

Donkerblauw

Je kunt haar echt beter wegsturen. :)
Dingen eisen, jouw (de eigenaar van het paard notabene) vertellen wat je moét, de gemaakte afspraken niet nakomen én ook nog een grote bek geven..
Kom op, zo laat je je toch niet behandelen..

En als ze je gaat bedreigen de politie bellen. Wie denkt ze wel niet dat ze is?!
Jeetje, triest gedrag voor een 26-jarige..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:20

Ik ben het met de andere eens. :j

Weg ermee! :wave:

horzlover

TS er wordt misbruik gemaakt van jouw vrijgevigheid en dat vind ik echt ontzettend tja hoe verwoordje dat netjes kwalitief uitermate teleurstellend. Die klusjes zijn niet eens zo stom als het bijhoud dan is het gewoon te doen verwend kreng sorry dat vind ik je krijg zo een super kans en dan vepest je hem. TS je hebt gewoon de verkeerde persoon denk ik :=

weg doen die handel

Martie

Ik dacht dat jullie allebei een stuk jonger waren maar ik lees nu dat jullie allebei volwassen zijn.
Dat maakt het simpeler: ze zou dus echt beter moeten weten en zo niet, dan moest ze zelf de gevolgen van haar gedrag ondervinden. Ook andere mensen hebben dus last van haar dus ook je hele omgeving wordt er door geraakt. Pas op want die gaan straks jou er op aankijken!

Je bent kennelijk iemand die van nature vriendelijk is en niet van ruzie houdt maar dit gaat echt te ver.
Maak een afspraak (of zorg dat je er bent op een tijd dat je weet dat ze komt) en neem je man mee. Zo te lezen is hij misschien wat daadkrachtiger. Dan geven jullie aan dat je niet tevreden bent over de manier waarop het gaat en dat er ondanks aanwijzingen van jullie geen verbetering in is gekomen dus dat je daarom wil dat ze met onmiddellijke ingang stopt met de verzorging. Punt.
Niet in discussie gaan, voet bij stuk houden. Zij is niet de baas daar, julie zijn de eigenaar en hebben het beslissingsrecht.
Je moet er toch niet aan denken dat zij de sleutel heeft en alles naar eigen zin gaat doen, dan is er straks niets meer over...

Sterkte er mee!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:22

Maak er meteen een einde aan!!!
Gewoon voor jezelf maar ook voor je paarden.

Ze lapt regels aan de laars. Roken op stal? Zeer gevaarlijk :(
Laatst bijgewerkt door fokkertje op 15-04-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Re: Verzorgster is zo dwars ik trek het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:23

Neem iemand mee die je steunt en stuur haar de laan uit. Dit is toch niet leuk meer!!