Lijstje kosten per maand/per jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:26

Reken ook op onverwachtse medische kosten. Die kunnen hoog oplopen. Denk aan koliek, beenblessures enz. Niet waar je op hoopt, maar wel reëel.
En heb je al aan lesgeld gedacht?

Enzovoorts enzovoorts enzovoorts!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:28

Ik raad aan om in de buurt te kijken wat de stallingsprijs daar is. Wanneer je moet verhuizen met je pony om wat voor reden dan ook, is het wsl vele malen duurder en dat moet je wel kúnnen betalen...

Nieuwe dekens zijn vaak net zo duur als 2e hands. Alleen moet je voor die nieuwe dekens wel even zoeken op internet. Een B merk is prima. Winterdekens raad ik af, tenzij je echt heel fanatiek gaat rijden. Doe je dat wel, dan heb je een aantal dekens nodig in verschillende diktes. Je moet dan het werk van de vacht overnemen met je dekens, dus bij temp-verschillen moet je dekens wisselen. Zo kan het nu in de lente snachts nog heel koud zijn en overdag relatief heel warm.
Een zweetdeken vind ik wel verstandig voor na het rijden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:29

jiehaaa schreef:
Reken ook op onverwachtse medische kosten. Die kunnen hoog oplopen. Denk aan koliek, beenblessures enz. Niet waar je op hoopt, maar wel reëel.
En heb je al aan lesgeld gedacht?
Je eigen kleding, wormenkuren, entingen.
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts!

Les zit in de prijs van de vereniging. We betalen ongeveer 300 per jaar en dan mag je 3 keer in de week les meerijden. (Les wordt gegeven door ervaren ruiters ed)Eigen kleding betaal ik gewoon zelf, op dit moment heb ik nog genoeg spullen. Wormenkuren en entingen staan in het lijstje :)
We maken sowieso een speciaal potje aan voor onverwachtse kosten, zoals dierenarts kosten of dingen die kapot gaan.

Superwoman, ik ga eens rondkijken bij de stallingen hier in de buurt :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:26