Hoefsmid omgeving Hilversum/Utrecht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:48

Katja schreef:
Wil gewoon iemand die komt als ik bel óf zegt dat hij niet komt.

Het is mij tot nu toe wel gelukt om afspraken met hem te maken. Heel soms dan komt ie niet, maar dan stuurt ie wel een smsje, of hij belt me zelf op voor een nieuwe afspraak. Daarom begin ik ook bijtijds met het maken van de afspraak, omdat ie soms dus nog afzegt en dan een paar dagen later pas komt. Misschien omdat ik hem veel cappuccino voer ofzo??

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:31

Margreet"]
[quote="Pipo schreef:
HIj wil nog wel eens niet op komen dagen.

En dat is een understatement...

Maar als hij er is, dan levert hij absoluut goed werk af.

Ik heb goede ervaringen met Stef v/d Bergh.
[/quote]

Stef rules!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:34

Ik heb Erik van Veen uit Bunschoten die werkt echt netjes volgens de agenda en als hij al denkt dat hij een half uur later komt dan belt hij al echt een topper

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:43

he smurf jou smid ken ik wel!;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:15

Ik kan je ook nog wel een smid NIET aanraden. Van z'n voornaam heet ie Helmut, en hij heeft niet veel boventanden meer. Ik weet even z'n achternaam niet meer..
Helmut is een afschuwelijk slechte smid. Later kwamen er nog meer verhalen van mensen met slechte ervaringen met hem. Hij kwam op m'n oude stal in Naarden wel eens. Onze vast smid was toen Stef, maar die had het op een gegeven moment vreselijk druk, en omdat het niet anders kon hebben we Helmut gevraagd om Daisy te beslaan rondom. Een tijdje na het beslaan begon ze ontzettend kreupel te lopen, VA erbij, en ze werd helemaal onderzocht, maar geen zwellingen/wonden enz. Dus we tastten in het duister en de VA dacht dat ze bevangen was. Het beest zat inmiddels onder de pijnstillers, ze kon bijna niet meer lopen, VA was inmiddels al 3x geweest Huilen
Toen zijn we er gelukkig op tijd achtergekomen dat die smerige tandeloze banketstaaf bij Dees een nagels van het ijzer diep in het leven had geslagen, waardoor ze dus niet meer kon lopen....
Ik hoef er eigenlijk dus niet bij te zeggen dat ik zin heb om die overgebleven tandjes van hem heel hard tegen 'Dees haar hoefjes aan te laten komen Schijnheilig

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:17

Aha!! Vandaar dat ik 'Banketstaaf' zo vaak hier zie Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:23

hé Ankie, welke van de 2, of allebei Haha! \

ik ken jouw smid ook, toevallie toch hè Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:25

Gulpje schreef:
Ik kan je ook nog wel een smid NIET aanraden. Van z'n voornaam heet ie Helmut, en hij heeft niet veel boventanden meer. Ik weet even z'n achternaam niet meer..
Helmut is een afschuwelijk slechte smid. Later kwamen er nog meer verhalen van mensen met slechte ervaringen met hem. Hij kwam op m'n oude stal in Naarden wel eens. Onze vast smid was toen Stef, maar die had het op een gegeven moment vreselijk druk, en omdat het niet anders kon hebben we Helmut gevraagd om Daisy te beslaan rondom. Een tijdje na het beslaan begon ze ontzettend kreupel te lopen, VA erbij, en ze werd helemaal onderzocht, maar geen zwellingen/wonden enz. Dus we tastten in het duister en de VA dacht dat ze bevangen was. Het beest zat inmiddels onder de pijnstillers, ze kon bijna niet meer lopen, VA was inmiddels al 3x geweest Huilen
Toen zijn we er gelukkig op tijd achtergekomen dat die smerige tandeloze banketstaafmut bij Dees een nagels van het ijzer diep in het leven had geslagen, waardoor ze dus niet meer kon lopen....
Ik hoef er eigenlijk dus niet bij te zeggen dat ik zin heb om die overgebleven tandjes van hem heel hard tegen 'Dees haar hoefjes aan te laten komen Schijnheilig

Helmut is inderdaad niet aan te raden, wat een afschuwelijke man. Vies en slecht.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:15

korting als je blond ben krijg je bij elke smid;)
en ja smurf ik bedoel die Frank! eneh waar ken je mijn smid van dan? das trouwens echt de beste die er is! ik heb er al zoveel op stal gehad en bijna allemaal knoeiers, op de mijne na dan

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:26

en even oftoppic...... ik kom ineens familie tegen hier....?????? wat is de wereld klein,ik weet alleen niet of zij het zelf al door heeft....Knipoog

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:05

Ik heb al 7 jaar Michiel Oskam en ik weet hoe ik met hem om moet gaan Tong uitsteken Gewoon 3 weken van te voren bellen en dat elke week Knipoog Verder is Stef van de Bergh een prima smit en ook Rietje Sligtenhorst is erg goed (is in de leer geweest bij Michiel Oskam Knipoog ) Peter van de Pijl is ook goed Nou keus genoeg zou ik zeggen Haha!

-X- Anja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:14

Rietje is inderdaad een prima meid. Doet het netjes en is punctueel. Een aanrader!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:32

ankie1 schreef:
en even oftoppic...... ik kom ineens familie tegen hier....?????? wat is de wereld klein,ik weet alleen niet of zij het zelf al door heeft....Knipoog

Hee nichtje! Ik had je al wel eerder zien posten hoor!

Leuk je weer eens (virtueel) te zien! Lachen

Alles goed met je?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:43

Nerootje schreef:
Ik heb stijn ook en ben erg tevreden is erg aardige jongen en mocht je een ijzer zijn verloren staat ie in no time op de stoep!

Behalve als hij op vakantie is... Knipoog

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:49

Rob Hazeleger neemt volgens mij geen klanten meer aan. Maar die Helmut jakkes wat een .... hij heeft een meisje lopen die bij ons heeft gestaan wat een drama...

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:06

thijs cohnen is idd een goede smid.
hij heeft mijn paard ook wel eens gedaan hij is echt goed

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:54

Pipo"]
[quote="Gulpje schreef:
Toen zijn we er gelukkig op tijd achtergekomen dat die smerige tandeloze banketstaafmut bij Dees een nagels van het ijzer diep in het leven had geslagen, waardoor ze dus niet meer kon lopen....

Helmut is inderdaad niet aan te raden, wat een afschuwelijke man. Vies en slecht.
[/quote]

Hij is op een gegeven moment bij mijn oude stal (Pronk in Naarden) letterlijk weggetrapt door Erik E. (Erik had er sowieso geen problemen mee om mensen die problemen veroorzaakten een rotschop te geven Lachen )
Wat de precieze aanleiding was weet ik niet meer, maar ik weet wel dat Helmut niet luisterde naar Erik over iets, en toen heeft ie hem z'n vieze busje ingetrapt, en hij mocht nooit meer terugkomen. Haha!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:46

Helmut is idd weggestuurd. Hij stond later nog op het industrieterrein op de openbare weg te bekappen. Die mansen waren schijnbaar wel tevreden.

Bij ons vielen de ijzers eraf en na 4 weken moest ze al weer bekapt worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:25

Die Helmut ken ik wel ja. Scheick heet ie van zijn achternaam. Vies kereljte om te zien. Over zijn werk kan ik niet oordelen, want mijn paarden worden niet door hem beslagen. Hij had 1 klant bij ons op de manege.
Ik heb ook Rob Hazelaar als smid. Idd een praatjesmaker, dol op vrouwelijk schoon, maar wel goed in zijn vak. Komt als je afspraak maakt en als je je ijzer kwijt bent staat ie zo voor je neus. Zelfs op zaterdag. Ik had een keer tijdens een bosrit een ijzer verloren en de volgende dag had ik een SGW, dus dat ijzer moest eronder, hij kwam gelijk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 14:32

Rob neemt geen klanten meer aan wat ik begrepen had. Voorlopig blijf ik nog even bij mijn eigen smid. Probleem is gewoon dat we soms paarden op stal krijgen die nu moeten gebeuren of in ieder geval binnen een week en dan heb ik geen tijd om heel vroeg van tevoren te bellen en ook nog ieder week erachteraan te zitten.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:35

Je kunt mijn smid proberen Erik van Veen uit Bunschoten... hij is sinds een tijdje voor zich zelf bezig dus die kun je proberen en hij is echt goed want ik ben een zeiker kwa smeden dus...