Bwa, je moet natuurlijk wat meer voorover buigen als bij een kleine voerton, maar het is niet zo dat ik moet duiken of mezelf in rare bochten wringen om alles eruit te halen. Een kliko van 120 l is ook nog net handig en "licht" genoeg om op te pakken en het alleronderste eruit te schudden. Ik wou eerst nog een maatje groter, maar dat werd dan toch te log en zwaar voor mij om op te pakken.
past 75 kg biks in, 90 liter lucerne, ook iets van 3 zakken muesli (60 kg), 60 kg subli SP. Ik vind het geweldige bakken! Zitten rolletjes onder, sluiten echt heel goed (op vochtige stal bleef voer altijd goed). Ideaal dus!
Die IKEA bakken zien er ook goed uit, leek me eerst veel te klein maar 130 liter kan natuurlijk heel wat in. Is ook makkelijker voorraden in het oog houden, alleen kan ik helaas geen grote inkoop doen dan. Kliko's zou ik eens voor moeten informeren bij de gemeente, ik weet niet hoe dat zit omdat je er een per woning krijgt met een chip erin, of je nog oude kunt aanschaffen via hun. Zou ook nog netter staan voor oude voerzakken ed. Voerkist is helemaal netjes, wieltjes eronder, schilderen en kitten en klaar, maar helaas is Friesland echt wel te ver weg om 'even te gaan halen', ik zit in Belgie en om nou 5 uur te gaan rijden voor een voerkist is een beetje over de top
gewoon tonnen? ik heb 1 grote ton waar ik 2 zakken musli in kan doen, en 1 ton daar doe ik slobber in. en dan nog een ton met lucerne(die ton is van de stalling zelf).
ShadowFax
Geplaatst: 08-04-12 23:52
Ik was altijd erg tevreden over mijn blauwe voerton ( http://www.bokt.nl/markt/ad/9767/voerton ) werkt erg goed. Kan het goed afsluiten, kunnen meerdere zakken in. Ik heb hem nu te koop, niet omdat die niet meer bevalt maar omdat ik geen paard meer heb.
Die ikeabakken zien er ook goed uit! Wat makkelijker bij de bodem komen dan zo'n ton
Ik heb mn voer in tonnen. Past 1 zak in. En 1 grote waar 3 in passen. Verder heb ik 2 grote klikos. Daar gooi ik mn dichte zakken, vooraad in. Deze heb ik gewoon buiten omdat ons voerhok erg vol is.
ShadowFax
Geplaatst: 10-04-12 19:12
Ik sla zojuist de xenos folder open en er staat een kliko van 50 L in blauw, groen of zwart voor 20€ in
Ludique96
Geplaatst: 10-04-12 19:25
ShadowFax schreef:
Ik sla zojuist de xenos folder open en er staat een kliko van 50 L in blauw, groen of zwart voor 20€ in
Hierin heb ik zo'n beetje alles opgeslagen, mijn dagelijkse gebruiksspullen en ook zakken voer. Ideaal omdat het niet op de vloer ligt, dus geen last van vocht en tot nu toe ook niet van muizen. Het ligt op een fijne hoogte, zodat ik ook niet heel erg hoef te tillen en je kunt zelf bepalen hoeveel ruimte je tussen de bladen wilt hebben of hoe hoog je iets wilt leggen, door de losse bladen die erbij zitten.
De zak waaruit ik voer zit overigens gewoon in een voerton, ik gebruik de karren dus alleen voor opslag.
Kliko, staan ook op MP en anders idd navragen bij de gemeente of ze nog hebben staan. Heb ze ook ooit eens gekocht voor € 25,- per stuk zo goed als nieuw
Spruitje56
Geplaatst: 11-04-12 19:20
hey meschien van die regentonnen met deksel? dat doen wij voor musli en brok
maringe
Geplaatst: 12-04-12 07:57
Ik heb mijn voer opgeslagen in een oude diepvries kist, hier ligt alles in wat muis vrij moet zijn, dus ook mijn dekens. Bevalt me erg goed.
Bumba01
Geplaatst: 12-04-12 08:05
Wij hadden voertonnen voor de brok en de muesli, maar voor de echte voorraad zo'n grote vrieskist en dan die zakken plat leggen, dan kunnen er best veel in Het is afgesloten, dus er kan niks bij en je kan hem eventueel op slot doen
Daks
Geplaatst: 12-04-12 08:14
ik heb zelf een voerkist getimmerd met 3 vakken. in 1 vak passen 3 zakken biks, ik heb dus een vak voor biks een vak voor muesli en een geisoleerd vak voor wortels. Mijn voerkist is 1,20 breed 60 diep en 60 hoog en hi staat op wielen dus is makkelijk verrijdbaar
Ik ga nieuwe opslag maken. In ons voerhok ga ik een lange kist timmeren, 2,5 m lang waar zakken recht op in kunnen. Gebruik ik t als bank om op te zitten en heb ik 2 vliegen in 1 klap.