Wanneer gaan jullie paarden weer dag en nacht naar buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:50

VogeltjeM schreef:
Ze staan bij ons op stal al dag en nacht buiten sinds begin maart :D Dus vanaf een graad of 9 overdag/vanaf dat het niet meer vriest 's nachts. Moet wel de ergste natheid en modder weg zijn. Heerlijk :D

Ik lees even mee want ik heb die vraag ook.
Bij ons staan de paarden nu zo'n drie weken op het land. Er zijn geen schuilmogelijkheden.
Wat doen jullie dan als het weer 's nachts gaat vriezen, zoals voor de komende nachten is voorspeld?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 05:40

Volgens de voorspellingen gaat het 1 nacht vriezen. Afgelopen winter vroor het zelfs in de stallen, dus dat ene nachtje met 1 of 2 graden vorst gaan ze ook wel overleven.

Dribbelkont

Re: Wanneer gaan jullie paarden weer dag en nacht naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 06:13

veel vriezen gaat het niet
nee laat haar lekker buitenlopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:16

Hier staan ze nu een sinds een kleine 3 weken weer 'snachts buiten in de paddock.
Paardjes zijn een stuk blijer nu ze weer buiten mogen blijven. Staan trouwens zonder deken, ook 'snachts.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:07

Nikass schreef:
VogeltjeM schreef:
Ze staan bij ons op stal al dag en nacht buiten sinds begin maart :D Dus vanaf een graad of 9 overdag/vanaf dat het niet meer vriest 's nachts. Moet wel de ergste natheid en modder weg zijn. Heerlijk :D

Bij ons staan de paarden nu zo'n drie weken op het land. Er zijn geen schuilmogelijkheden.
Wat doen jullie dan als het weer 's nachts gaat vriezen, zoals voor de komende nachten is voorspeld?

Afgelopen vorstperiode was het -19 hier, dus dan was het in de stal binnen zeker nog -15, dan overleven ze dat ene nachtje dat ze -1 voorspelt hebben ook wel. Overigens is de weersverwachting hier alweer veranderd, ipv sneeuw erwachten ze regen en blijft ook gewoon boven 0.

Mijn paard staat sinds eergister weer dag en nacht buiten, gewoon zonder deken. De rest staat nog wel binnen, maar die van stond al zo erg te verharen dat ik t tijd vond om mbuiten te laten. En heerlijk dat ie t vind!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:10

De mijne staan altijd de hele dag buiten, met stallen die hele dag open zijn, dus ze kunnen naar buiten of binnen wanneer ze willen :).

Alivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:14

Mijn paard staat sinds het mooie weer van een aantal weken terug 's nachts ook buiten, om de simpele reden dat de paarden zelf niet meer naar binnen wilden. Elke avond was het een klus om ze binnen te krijgen.
Nu alleen wel weer een regendeken op i.v.m. de weersvoorspellingen. Rij iedere ochtend voorbij als ik naar het werk ga en zie ze allemaal heerlijk soezen, spelen of eten.
Ook hebben ze onbeperkt hooi tot hun beschikking, ze vinden het prima zo!

Bij ons zijn er twee groepen: de ene groep blijft het hele jaar door 24/7 buiten mits het echt niet anders kan met slecht weer, oud&nieuw e.d. en de andere groep gaan meestal 's nachts binnen tot ze de weide weer 24/7 op kunnen. Maar goed, de paarden geven zelf al aan dat ze dus nu ook al lekker buiten willen blijven haha.
Gedurende winter staan ze in een soort hele grote paddock.

Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:29

Die van mij staat ook dag en nacht buiten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:32

Paarden staan nu sinds een paar weken weer de hele dag op het land, 's nachts gaan ze nu nog wel op stal. Meestal mogen ze vanaf mei ergens ook 's nachts op het land blijven, hangt ook een beetje van de weersverwachtingen af :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:57

@blue-kim, ik reageerde op vogeltjeM die aangaf dat bij hun de paarden snachts buiten blijven vanaf dat het snachts niet meer vriest.

Mijn paard heeft zolang ik haar ken nog nooit 's nachts buiten gestaan, dus ik weet niet hoe zij daarover denkt... Voorlopig wil ze aan het eind van de dag altijd heel graag weer naar stal. Maar als straks iedereen buiten blijft zal het waarschijnlijk vanzelf wel wennen voor haar.
Op dit moment heeft ze wel weer een dekentje op, want ze stond vanmorgen te trillen van de kou <<)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:09

Nikass schreef:

Sorry, ik lees t nu pas!

Ze kunnen evt snachts weer naar binnen als het echt weer heel nat wordt, of superkoud :) maar van mij mag ie buiten blijven als het een beetje vriest hoor :) hij vindt het buiten sowieso veel leuker en ik ben van mening dat paarden ook wel tegen een stootje moeten kunnen :) hij heeft ook een wintervacht! Van mij zou hij zelfs in de winter buiten mogen blijven, als hij een droog plekje had om te liggen..

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:39

Het licht eigenlijk ook wat voor een paard hebt. Bijv. mijn paard moet niet onder de 10 graden buiten staan want dan worden zijn spieren stijf en dan kan je hem niet rijden omdat hij dat TE sterk is.. |(

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:02

Die van mij staat nu overdag's heel de dag buiten, eind april mag die ook s'nachts buiten blijven.