Ratten op stal!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:14

Wij hebben op de kliniek wel eens vergiftiging door rattengif gehad..........maar of ze nou het gif hadden gegeten of een dood beest, dat weet ik dan weer niet.

Maar ik gok het er niet op, zoals ik al zei, eén van mijn honden eet alles....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:17

Mijn kat vangt echt veel ratten ,op eigen terrein heb ik ze echt niet meer. Pas was er 1 zo dom om toch het erf op te komen en die werd niet oud. Een goed kat is goud waard.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:20

Wat voor stallen heb je?
Hier hebben ze ook minimaal 5 honden per dag rondlopen := ze hebben op de bovenkant van het muurtje van de stallen een bakje staan en op hoge dingen bijv. planken in de zadelkamer.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:23

Mijn paardjes staan ook aan huis, en een paar maanden geleden ook een rat in stal gespot
Ik heb toen de gemeente gebeld en die hebben een rattenval geplaatst en ook nog op een plek gif in een bakje geplaatst waar de hond niet bij kan
Ze komen nu 2x per week controleren, maar nog niets gevangen
Maar ik heb nu geen rat meer gezien en zelfs de muizen zijn verdwenen

Paintlinger

Re: Ratten op stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:27

Nikkialex: Mag ik je verzoeken om niet meer te reageren.
Ik wil van mijn ratten af........of het nou zielig is of niet.

Ik bestrijd de vlooien op mijn hond ook...........is dat dan ook zielig?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:27

Tja, ratten maken alles stuk.
Dus dan moet je afwegen wat je liever hebt, je dure zadels/dekens e.d. stuk wat je allemaal nieuw kan kopen, of een paar dode ratten.
Ik weet wel waar ik voor zou kiezen! :P[/quote]
Ik ook :=
Dahaaaag fijne zitting van duur zadel, dag eskadron dralon deken, dag peesbeschermers, dag dekjes (oooooh daar ben ik zoo boos om geworden := ), dag lakleren neusriem, dag cap,
hoi vieze stront, hoi nestje muizen (al 3x!!! gehad dit jaar := heb al 3 dekens weg moeten gooien... Vorig jaar was al helemaal een ramp..), hoi natte plekken in dekjes/dekens, hoi aangevrete brokken (heb de ton wel dicht :oo ),
Nou ik haat die beesten echt, wij hebben dan nog 'onschuldige' muizen, heb alle 3 de nestjes in de sloot gemieterd... Kon geen kat vinden en ga ze niet op de grond smijten :=
Stalgenoot heeft ooit een muis doodgetrapt, dat doet ze nooit meer haha, ze voelde zich helemaal schuldig :))
Bij mij hebben de muizen een gaatje gemaakt in de zijkant en ze halen dus eten uit de andere kast (hebben in zakken {:)-:( ) en dat komen ze dus bij mij opeten, allemaal restjes, pisvlekken en stront...
Zet nu eens in de 2 weken een vol bakje neer en met succes, geen muis meer gezien (het was eerst zo dat als je kwam dat je op moest passen dat er geen muis je kast uit kwam springen := )
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-04-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:32

En dat waren dan alleen nog maar muizen...... Ongedierte moet je bestrijden anders is het einde zoek! En ik ben echt een dierenliefhebber.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:34

pimmetje222 schreef:
En dat waren dan alleen nog maar muizen...... Ongedierte moet je bestrijden anders is het einde zoek! En ik ben echt een dierenliefhebber.

Ik ook...
Als die muizen mij (of mijn spullen) niet lief hebben dan vertrekken ze maar..
Meestal helpt lief vragen dan niet, behalve als de kat het doet :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Ik zou stoppen met de katten eten geven :D Dan gaan ze tenminste doen waar ze voor op stal zijn. Daarnaast kun je ook klemmen plaatsen maar die moet je wel goed vastmaken met ijzerdraad anders smeert die rat hem met je klem.

nikkialex

klinkt heel stom, Maar als ratten groter en sterker als ons waren geweest, Hadden ze ons bestreden, en wat doen wij mensen dan, We schieten ze dood, laten ze verzuipen enz.

ratten hebbn ook een leven.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:38

Nu is het wel zo dat de meeste ratten dood gaan in hun hol als ze gif hebben gegeten. Mocht je toch over gaan op gif zorg dan dat het bakje altijd gevuld is. Ze zeggen dat gif in een rat niet meer giftig is voor andere dieren. Dat kan je even na vragen bij een goede verkoper van gif. Maar ik blijf er bij,een kat was hier de oplossing. Ik voerde de ratten en muizen dagelijks ,elke dag veel lijken en elke dag stonden er vele jongen weer op.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:43

Oei, maar ik ken iemand wiens zoon op stal gebeten is door een vergiftigde rat. Jongen is daar heel erg ziek van geweest. Nee, ik hou het bij klemmen - beter 1 dode rat in de klem dan 10 vergiftigde die ergens 'rondhangen'.

ilovedinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:59

wij hadden op stal ook ratten op stal. wij hebben al het biks, meusli en slobber in tonnen gedaan. en we hebben een cavia genomen! het gepiep van de cavia schrikt de ratten af! wij waren snel van de ratten af!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:00

Hahaha wij hadden diervriendelijke vallen; geen rat gevangen :')
Gewone vallen; geen rat gevangen
Gif; ratten vielen dood naar beneden.

Dus geen ratten meer nu *\o/*

Lieve meid, je bent erg jong en hebt zo te horen geen enkele ervaring met een rattenplaag :=
Laat staan met een eigen paard en daar een rattenplaag :')

Als je zadelvulling wordt gebruikt als nestmateriaal voor de ratten wil ik je wel weer horen :D
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-04-12 20:19, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:01

Oh ja, dat is zo!
Dat vertelde een vriend van mij ook.
Raar maar waar inderdaad................... misschien moet ik een cavia :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:25

Kijk zo leer ik nog eens wat. Dat heb ik nooit geweten dat het gepiep van een cavia ratten verjaagd. Mocht ik ooit weer ratten krijgen op stal schaf ik gelijk een cavia aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:20

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een off topic discussie verwijderd. Graag alleen reageren als je ook advies hebt voor de topicstarter, bedankt alvast.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:39

pimmetje222 schreef:
Kijk zo leer ik nog eens wat. Dat heb ik nooit geweten dat het gepiep van een cavia ratten verjaagd. Mocht ik ooit weer ratten krijgen op stal schaf ik gelijk een cavia aan.

Dat klopt wel, het schijnt ook dat mensen met tamme ratten zelf veel minder last hebben van wilde ratten in huis.. die merken dan dat er concurrentie is en gaan verder kijken. Dus, TS: je weet wat je te doen staat :D

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:48

Neem een kat , of zelfs 2 dat helpt :j wij hebben helaas sinds een tijdje geen kat meer op stal en zie overal kleine muisjes rond rennen, ik gooi nu gif achter in mijn kast ( naar mijn idee is mijn kast aan alle kanten dicht dus weet niet hoe ze erin komen, maar ze zitten er iig wel in ) :(

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:06

Bauke, wij hebben hier wel 5 katten rondlopen maar er lopen er nog steeds rond hoor :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 07:18

Ik heb 2 katten...........maar das niet voldoende :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:08

Bij ons ook niet, de ratten verstoppen zich tussen de stropakken, nou geen kat die daar tussen past :=

(hebben zelf geen katten, maar er lopen wel een paar jagers (katten van de buren) altijd rond op de wei en bij de stal hihi dus die vermaken zich prima!)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:16

Je kunt ze het beste vangen met idd een rattenval, zo'n klapding idd.
Wel vastmaken met ijzerdraad, anders slepen ze hem gevangen en al gewoon mee.
Stukje spek erop werkt het beste, blijft beter vast zitten dan kaas, en moeten ze meer aan trekken.
Als je een rat vangt, en (meestal is ie niet direct dood), moet je hem laten liggen, vaak gaan ze heel hard krijsen.
Dat schrikt de andere ratten af en die smeren hem dan ook.
Als een kat een rat opeet, die dood is gegaan door rattegif, kan de kat idd ook dood gaan.
Onze katten vangen trouwens wel eens een rat, maar eten hem niet op.
Ook sjouwt hier iets van een bunzing rond, en die vangt ze ook.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:30

Paintlinger
Even een leuk filmpje om te laten zien dat niet alle katten helden zijn die ratten verslinden

Ik zou toch naar een bestrijdingsdienst bellen :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:51

dat filmpje :')

De gemeente had bij ons gif neergezet wat de ratten niet zo lekker vonden :) Uiteindelijk heb ik in een zakje wat hondenvoer gedaan, gif er bij, dagje op de verwarming gelegd en dat zakje in een put gehangen (waar ze doorheen liepen) 1 dag later was het zakje incl hondenvoer en dus gif weg. Ik denk dat er wel een stuk of 20 ratten zaten en ineens waren ze allemaal dood. Zelfs geen een rat meer tegengekomen. Ze gaan inderdaad terug naar hun nest als ze "ziek" zijn en aangezien die nesten vaak ver weg zitten kom je ze nooit meer tegen.

Iemand zei hier dat een rat met gif op had gebeten. Dat hoeft niet perse door het gif te komen dat dat jongetje ziek was geworden. Van ratten kun je ook de ziekte van weil krijgen.