ik heb de gallagher 40 mm bruin lint. Palen staan zo'n 6 meter uit elkaar en ik hoef nooit op te spannen, ik span maar enkel op na een harde storm of zo..... |Beter 1x geld uitgeven en veilig en netjes je paarden hebben staan dan die goedkope k*tzooi.....ons draad staat al járen en is nog nooit stuk geweest. Ik heb 1x een type goedkoper lint gehad en dat kon ik na een jaar al meters opspannen.... gauw weer gallagher gekocht.... En het dikke koord van gallagher werkt ook super !!!
Ik denk dat dit voor jou ook wel aantrekkelijk is. Wij hebben er bovenop een heel dun stroomdraadje om ze echt binnen te houden. Ze kunnen er bijna niet uitbreken en werkt hetzelfe als stroomdraad alleen zit hier geen stroom op. Bij ons hangt het nu al 6 jaar en ziet er nog als nieuw uit.
amarant
Geplaatst: 27-03-12 13:22
Hier mijn ervaring:
we hebben al meer dan 15 jaar paarden en hebben alles al wel geprobeerd. breed lint, gaat altijd schuren op de paal, ook in de juiste houders en gaat redelijk snel stuk daar. is in verhouding erg duur, ook de houders, verbindingsstukjes, meer palen ed.
We hebben op dit moment alles in groen koord, kan je goed opspannen, ziet er netjes uit (lint valt zo op), paarden zien het goed, heb er althans nooit problemen mee gehad (en we hebben 50 paarden).... het is duurzaam gaat redelijk lang mee, je kan het makkelijk verbinden. Palen staan om de 8-10 meter, hebben wel overal 2 koorden een onder en een erboven... mocht er een paard doorgaan breekt het, en aders op de verbindingsstukjes, breeklast is denk ik 400 kg. het geleid zeer goed, beter dan lint er zitten meer geleidingsdraden in.
Amarant : Hoezo schuren op de paal ??? het lint raakt je paal nergens als het goed is ? Ik heb al 10 jaar lint om het weiland en nergens raakt het lint een paal of zo, of begrijp ik je verkeerd ? En waarom stuk in de houders ? ik heb ze met dat rubber ertussen, gaat prima en blijft heel. En omdat ik niet hoef op te spannen blijft het ook netjes.