Wie staat er nu al op het land?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Re: Wie staat er nu al op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:43

Onze paarden mogen 's middags het land op (sinds vorige week) en krijgen 's avonds dan wat minder hooi.

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:44

Bij ons staan de jonge paarden ook al terug op het land! Hangt ook een beetje af van weide tot weide en hoe het gras er al bijstaat denk ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:14

Hier in Amstelveen staan de paarden nu alweer ruim een week op het land. De staleigenaar bepaalt wanneer dat mag en wij waren eerlijk gezegd best verrast dat dat al zo vroeg was! Iedereen bepaalt zelf hoe lang hij zijn paard al op het land zet/ hoe snel je opbouwt, (in de zomer staan ze 24/7). Wij hebben de eerste week twee uurtjes per dag gedaan en zijn nu begonnen aan halve dagen (4 tot 5 uur per dag en na 11 uur 's ochtends). Ik kom van een stal zonder weidegang, dus ik en mijn paard genieten er erg van!

De opmerking dat je geen paarden moet houden als je ze niet het hele jaar door weidegang kunt bieden vind ik echt belachelijk en tevens off topic (hier is al eens eerder een uitgebreid topic aan besteed, dus ga daar lekker mee verder, maar doe dat niet hier)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:42

Mijn paardjes staan het jaar rond overdag op het land.
's avonds gaan ze in de winter in de stal, en in de zomer laat ik de deuren open en kunnen ze in en uit lopen in de paddock die aan de stallen vast zit.
In de avond krijgen ze hooi en wat Marstall muesli en ze zien er prima uit. Voordeel vind ik dat ze nooit een abrupte overgang naar gras hebben wat je vaak wel hebt als je paard in de winter alleen in een paddock komt.
Ik heb nu 2 van mijn 3 stukken dicht, zodat het gras nog wat meer kan groeien, maar omdat het kleine ponies zijn en maar met zijn 5en wordt het gras nooit zo mishandeld dat ik in het voorjaar helemaal niks heb, maar ze gaan nu even op 1 stuk zodat de rest kan aangroeien.
Ik heb ze eigenlijk nooit 24/7 op het land, alleen als het 's zomers echt heel erg warm is.

Ik denk idd ook niet dat je kunt zeggen dat paarden altijd 24/7 buiten moeten kunnen zijn; in de praktijk is dat gewoon niet mogelijk denk ik.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:00

vuurneon schreef:
Wij zetten ze ook nog niet op het land, willen eerst het gras de kans geven om rustig te groeien ivm bemesting :)

Land is er droog genoeg voor, maar doen het bewust nog niet.

bij ons hetzelfde als bij vuuneon. We hebben twee weken teug bemest en nu moet eest het gras groeien. We jammer met dit weer inderdaad, maar ze staan in ieder geval in de buitenbak

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:09

Ts, wees niet bang, ik ken de stal waar jij staat(als je nog op de stal staat van je profielfoto's in elk geval) en de boer werkt al jaren zo voor mei lopen ze echt wel op het land. Tevens loopt mijn paard (dus ook randstad) ook nog niet op het land.
Laatst bijgewerkt door moyra op 25-03-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

bles01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:09

De stal waar jij je bevind ken ik.

Ten eerste staan de eigenaar zn paarden het hele jaar buiten, dit zijn oudere dieren en doen ze al jaren.
En daarbij komt dat de boer zelf bokt.nl account heeft en geregelt mee leest.
Dat je zelf je paarden binnen/buiten moet zetten kun je onderling regelen, dat deden wij altijd en dit ging prima, en konden ze namelijk de hele dag buiten verblijven in de winter.

Voor Mei lopen jou paarden daar echt op het land, maar eerst de schapen dan klanten. Dat is elk jaar zo en waarschijnlijk heb je daarvoor ook nooit gezeurt ;-)

Martine

Re: Wie staat er nu al op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:18