Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Mijn paard staat onder aan de rangorde en is meestal als eerste de pineut als er wat aan de hand is. Jullie positieve ervaringen stellen me wel wat gerust, maar ik kan me niet voorstellen dat een trap zonder ijzer net zo hard aankomt als mèt; is toch net of je een boksbeugel gebruikt.
Om te zeggen "dan moet je je paard maar alleen zetten" slaat werkelijk nergens op: juist omdat ik erken en accepteer dat er altijd wat kan gebeuren kaart ik dit onderwerp aan. Dit paard heeft geen ijzers nodig, dus waarom onnodig risico lopen?
En waarom zou ik de hoefsmid moeten betalen? Wat een onzin!
Dank je Mariposa11, jij begrijpt wat ik bedoel, en wat jij beschrijft is precies waar ik bang voor ben!
Leonie1988: er kan altijd wat gebeuren, dat is nou eenmaal zo met paarden onderling. Maar als je het risico kunt beperken vind ik dat je dat verplicht bent tegenover je stalgenoten.
chanel1985 schreef:Ik blijf erbij, dat er van een mug een olifant wordt gemaakt, de eigenares is bereidt dat ze de ijzers vanachter eraf gehaald worden, jij bent daar nog niet mee content, omdat ze het (volgens jouw) niet snel genoeg doet, dan zie ik enkel de mogelijkheid dat jij dan de kosten betaald om de smid extra te laten komen.
Wat is nu 3 weken? Je zegt zelf de paarden elkaar kennen en dat dat goed gaat.
maris76 schreef:Als je allemaal gaat bedenken wat er mis kan gaan met je paard kun je beter geen paard nemen, ga maar dammen ofzo...
Beest kan zich ook verstappen terwijl je erop zit en bijv. een peesblessure oplopen, ga je er dan ook nooit meer op om de risico's te beperken?
Mariposa11 schreef:Bij ons wordt er ook goed gekeken naar wie bij elkaar kunnen en wie niet.. Vind ik ook erg fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en bij niet klikken wordt gewisseld..
Abiola schreef:Bij ons bepalen de eigenaren gelukkig zelf met wie het paard mag buitenspelen. En risico loop je inderdaad altijd, maar ik wil die risico's zelf bepalen. Zo wil ik mijn merrie ook niet met een ruin hebben, of met een paard dat vierkant beslagen is. Daar voel ik me niet prettig bij, en ik ken ook talloze voorbeelden waarbij dat wel goed gaat, maar helaas ook waar het niet goed ging.