Onze wei is vaak vochtig dus ik laat mn pony nooit draven of galopperen daar, het is afgezet met prikkeldraad en ik ben veel te bang dat ze uitglijdt en zich bezeerd.
_Isa
Geplaatst: 19-04-12 21:34
Zoals al is gezegd, je kan makkelijk in de wei rijden. Mits je maar oplet met kuilen en nat gras..
In de wei rijden kan prima, van tevoren even rondlopen of er geen gaten / rare voorwerpen in de wei liggen, zelf haal ik ook mest weg, daar ben ik met mijn paard namelijk een keer over uitgegleden, met een behoorlijk ernstige val als gevolg. En als je echt dressuur wil rijden, kan je ook bordjes kopen die je los kan neerzetten, dan kan je zo ook een bak creëren.
ik vind het altijd link, rijden in de wei. Met of zonder ijzers maakt niet uit, ik ben in ieder geval altijd bang voor uitglijden (zelf ook meegemaakt, pony zonder ijzers en het gras was droog).
Daarnaast vind ik dat ze in de wei moeten kunnen ontspannen. Bij mij is werken: in de bak, ontspannen: in de wei.
Het kan wel gewoon maar inderdaad wat al genoemd is oppassen als het heeft geregend. Verder is het een goede oefening om in de wei te rijden en idd oppassen met kuiltjes. Veel succes!
max66
Geplaatst: 21-04-12 16:29
SecretLIN schreef:
moet je wel een bak hebben he
uhmmm, ja, dat klopt! Kun je niet in de buurt ergens in een bak rijden? Particulier of manege oid?
Dustyenmax18
Geplaatst: 21-04-12 16:42
Ik heb alleen maar beschikking tot mijn weide dus ik kan niet anders dan in de weide rijden, ook met regen rijd ik er, paard is nog nooit uit gegleden.. Wel heb ik heb begin december ( toen het echt alleen nog maar regende ) op pension gezet omdat mijn paard zo voorzichtig ging lopen dat dit niet meer leuk rijden was, maar zoals ik al zei nog nooit uitgegleden en heb al 6 jaar paarden aan huis.