@Stef: en wat als je paarden dan echt last hebben van de vliegen? Doe je het dan even wel?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dana82 schreef:Als je je halster niet te vast maakt, dan schuift die gewoon van over hun oren bij het minste. Nadeel is wel dat ik regelmatig het halster moet gaan zoeken, voordeel is wel dat echt vastzitten bijna onmogelijk is.
Ik heb ook het liefst geen halster aan op de weide en als het slechter weer is (wat hier vrij veel voorkomt) dan doen we ze ook uit, bijna geen vliegen dan.
2a54z6e45r6r schreef:In principe kun je idd goedkope halsters kopen die dan kapot springen als ze vastzitten. Maar ik ben niet echt voor halsters is de wei omdat ik ook wel denk dat het niet aangenaam is voor het paard om altijd een halster te dragen. Maar dan moet je idd nadenken of het ongemak van de vliegen niet veel groter is dan het 'ongemak' van het dragen van het halster
@Stef: en wat als je paarden dan echt last hebben van de vliegen? Doe je het dan even wel?
Dana82 schreef:Zo'n masker tegen het verbranden hangt dan tot over de neus? Want mijn pintootje heeft ook wel eens last van een verbrande neus al kan ik dat met sunblock wel wat binnen de perken houden.
stef schreef:mwah minikatje, paard hoeft niet ergens aan een weidepaal ofzo te blijven hangen he...
Heeft hier op bokt toen nog een verhaal gestaan van een paard wat tijdens het rollen met zijn ijzer achter het halster van een weidegenoot was blijven hangen.
Of dat ze bij jeuken achter het oor er tussen schieten...
Nee, als het even kan geen halsters om op de wei bij mij
stef schreef:Dana82 schreef:Als je je halster niet te vast maakt, dan schuift die gewoon van over hun oren bij het minste. Nadeel is wel dat ik regelmatig het halster moet gaan zoeken, voordeel is wel dat echt vastzitten bijna onmogelijk is.
Ik heb ook het liefst geen halster aan op de weide en als het slechter weer is (wat hier vrij veel voorkomt) dan doen we ze ook uit, bijna geen vliegen dan.
Dat ligt er maar net aan hoe ze erin komen. Als de druk voorwaarts is schiet ie af, maar als de druk achterwaarts is dus niet
opisop_shop schreef:bij snel verbrandende snoetjes kun je ook zo'n losse neusflap kopen en die aan het halster vastmaken, als je paard geen last van vliegen heeft.
Ik heb mijn eczemers wel veel met masker lopen, anders krijgen ze van die kale donkere plekken onder de ogen (door de vliegen). Een vliegenfrontje met keelriem bestaat inderdaad ook, dan hoef je geen halster om te doen. Verder heb je ook speciale weide-halsters, soort touwhalsters die losgaan bij druk, weet alleen niet of dat werkt icm een vliegenfrontje en of je ze niet iedere dag in de wei kunt gaan zoeken
Halster omdoen omdat je ze anders niet kan vangen zal in maar weinig gevallen echt nodig zijn denk ik.
Maar een paard die uitbreekt zal zich niet snel laten vangen natuurlijk, dan is een halster wel weer handig.
Hier hebben alleen de paarden die snachts op stal gaan een halster om, zodat de medewerkers niet al die paarden steeds halster om en af moeten doen.