Wie heeft ook 's wat gebroken met paardrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:40

Ach, jah met elke sport kun je eigenlijk wat breken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:42

Ik heb 1x wat gebroken, mijn pols en teen in een keer!

meel_mij87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:43

I'm unbreakble! Haha ik heb echt nog nooit wat gebroken met paardrijden niet en met turnen niet. En ik heb wat vreemde smakkers gemaakt hehe Haha! Der is zelfs un shire op me voet gaan staan en ik had alleen een blauwe plek Verward

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:46

de allereerste keer dat ik van een pony viel brak ik gelijk m'n sleutelbeen Scheve mond , daarna was ik heel bang om te vallen en ben ik dus ook jarenlang niet meer gevallen (ookal reedt ik op de wildste pony's ik mocht gewoon niet vallen anders zou ik wat breken)
inmiddels ben ik niet meer bang om te vallen en val ik er dus ook wel een af Tong uitsteken , maar ik heb verder niets gebroken gelukkig (wel heel wat kneuzingen; neus, rug, arm, schouder enz..)

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:08

Heey

Ik heb zelf nog nooit wat gebroken gehd. Gelukkig maar.
Heb helaas wel een pony gehad die zijn been met longeren
heeft gebroken. Was vet eng ineeens horde je knap en hij kon
niet meer staan zo erg gebroken.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:59

Nog nooit, maar ik breek of verzwik zowieso nooit wat. Mazzel he Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:19

Nog nooit, heb ergens anders mee ook nog nooit wat gebroken. Ik hoop het zo te houden Lachen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:44

Mijn stuitje (au) begin dit jaar, en vroeger mijn kleine teentjes ( omstebeurt) dpor lompe paardevoetjes Lachen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:18

Nog nooit wat gebroken met de paardjes....
Wel als je van de 2de tree van de trap afvalt... Schijnheilig Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:45

10 jaar geleden , mijn enkel gebroken en enkelbanden gescheurd....op 4-jarig GROOT manegepaard...... reed alleen in de binnenbak en beestje was al erg pieperig , enge hoek , af en toe weg willen springen....maar was erg prettig uit te zitten en goed bij me te rijden. Ging gewoon netjes allemaal , zeer beheerst opspelen zeg maar Lachen

Toen moesten we om 1 of andere reden naar de buitenbak ,
ik denk dat er een privéles aan zat te komen ofzo Lachen

Dus de grote kleuter naar buiten gestuurd en daar zat er nog een beetje extra pit in. Ook weinig aan de hand verder. In die buitenbak waren ook wat kids met ponietjes aan het spelen.
1 pony laten ze los , beestje scheurt gelijk de hele bak rond natuurlijk ,
kleuter schrikt zich de blubber , hele rare onbeholpen rits bokken , en daartussen op een gegeven moment zo'n smerige combi-bok , dat je even lichtelijk gelanceerd wordt en op het moment dat je weer het zadel raakt er nog 1 krijgt , zo'n schuine gluiperd Haha!

Het spektakel was nog niet afgelopen voelde ik , en ik was toch wel erg miniem klein op die grote lummel Haha! Dus terwijl ik er zo net een beetje schuin half naast hing kon ik kiezen : uit alle macht proberen mezelf rechtop in dat zadel te heisen , of er maar "afstappen" .

Ophijsen zag er niet naar uit dat dat ging lukken en paardje ging steeds erger uit zijn dak van al die gillende kids en een scheef hangende ruiter....dus ben er maar beheerst afgegleden.

Omdat het zo hoog was ging ik wel door mijn benen bij het neerkomen , en 'zat' dus met de teugel in mijn hand. ALS ik er al val zorg ik iig dat ik die teugel vasthou Haha!

Maarja , daar zit je dan.
Paard ging weer omhoog komen en ik moest hem eigenlijk loslaten.
Maarja in die bak met gillende kids (waarvan er een paar naar buiten zijn gerend toen de pony ontsnapten , dus kans dat hek openstaat is ook vrij groot Boos! ) een dol paard loslaten.... Scheve mond

Dus paard komt omhoog , ik houd vast ....en mijn been wordt op een rare manier omhoog getrokken terwijl mijn voet blijft liggen...brr akelig geluid , jak !

Binnen no-time enkel helemaal dik...zeer !!!! Scheve mond

's Avonds met de auto naar dokter + ziekenhuis , enkel gebroken , enkelbanden gescheurd...

Verder een keer toen we tijdens springen vanuit een kleine volte aan moesten rijden op een voor die kleine pony vrij hoge sprong , ik wilde het al niet omdat ik voelde dat het niet goed zou gaan....maarja het MOEST Boos! en ja hoorrrrrr , vlak voor de afzet gaat pony onderuit omdat die wending gewoonweg te krap en te glad was....dus we kiepen om en ponietje rolt over mijn been heen....ook best au Haha!

Verder een keer een dolle Haflinger die heel wat lanceringen op zijn naam had en de schrik van de manege was destijds.... Oeh bokken dat ding , echt de meest angstaanjagende bokker tot op de dag van vandaag Scheve mond

Eindelijk had hij mij een keer te pakken , en ik pleur eraf , en krijg nog een trap tegen mijn bil/been ook...BLAUW/PAARS.... oei.

Verder een keer tijdens een voor Rena formidabel braaf en heerlijk galopje... beestje struikeld in een galopsprong , gebruikt de volgende galopsprong om zich weer op te richten en te herstellen...maar struikeld WEER...tja en dan valt pony met snuf op het zand , ik rol er vervolgens voorover af terwijl Rena over mij heen vliegt , ik zie haar letterlijk over vliegen en kan nog net een hoef ontwijken tijdens haar salto *LOL*

Gekneusde pink , paardje beetje stijfjes volgende dag maar viel nog alles mee.
Heb er thuis een hele tube warmte-spieren-spul op weggesmeerd op dat dier ,
in de hoop dat de spierpijn de volgende dag wel mee zou vallen Haha!

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:17

hey iedereen,

Ik ben nieuw hier op de forum maar ik wou echt op dit onderwerp reageren want ik heb dus wel iets gebroken met paardrijden!
Begin januari heeft mijn paard het super idee gehad om door zijn knieen te zaken en ik ben er afgevlogen. Huilen Gevolg: een dubbele beenbreuk: kuit en scheenbeen helemaal in 2. Huilen Huilen Huilen
Een week in het ziekenhuis gelegen, operatie om nagel in mijn been te plaatsen, 2 maanden verboden om op mijn been te steunen, 4 maanden nodig gehad om terug wat te kunnen stappen en 6 maanden zonder paardrijden. Verdrietig

Daarom wou ik toch aan Tanneke vragen hoe ze na 6 weken met een gebroken been al terug op een paard kon zitten? Het kan dan toch niet ernstig geweest zijn ofwel ik heel slechte beenderen? Verward Verward

Nu rij in terug maar ik heb nog altijd wat pijn. Verdrietig

Dit was dus mijn verhaal Lachen

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:25

mijn stuitje, ooit
heb ik lang last van gehad
en een hersenschudding en een scheurtje in mijn schouder
als je naar de statistieken kijkt kom t paardrijden na wielrennen idd als nogal gevaarlijk uit de bus
tsja, je moe ter wat voor over hebben, toch ?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:35

mijn schedel. bijna 5 jaar geleden alweer en ja ik had mijn cap op... trommelvlies gescheurd en hersenkneuzing... heeft wel even geduurd voor ik er weer op mocht.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:36

even over die statistieken, het is niet zo dat iedereen er zo hard vanaf valt, maar als je een keer goed valt is het meestal ook meteen heel ernstig wat je op loopt. Daarom staan die statistieken zo hoog, omdat het meestal meteen ernstige blessures zijn...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:48

gebroken pols
zwaar gekneusde heupen (val paard dat door hek rende)
nog een keer rechter heup (val v kar voordat ie ging kantelen) en schouder

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:12

Ik heb een keer mijn rechterarm gebroken (ben zelf rechts dus dat was ook erg handig), vlak onder mijn groeischijf dus het geneesde wel weer snel gelukkig Lachen
Maar ik huurde een arabiertje en die had een tijdje stil gestaan en kwam na 6 weken weer een beetje in conditie enzo maar ik ging zonder zadel rijden, maar had mijn sporen vergeten af te doen, dus toen ik ging galoperen klapte mijn benen tegen haar buik aan en ze ging dus steeds harder. Ik kon haar niet meer stoppen dus ik dacht ik laat me vallen, maar voordat ik me wou laten vallen viel ik al tege het hek, dus toen ging ik naar binnen daar om te vragen of ik mocht bellen, zei die man eerst nog: 'Zal ik het zadel er maar opgooien Verward' Ik zat echt zo van uhm nou ik ga eerst maar ff naar de dokter. Dus wij naar de dokter en die verwees ons door naar de eerste hulp en daar bleek dus dat ik was gebroken had. Ik kreeg toen pennen in mijn arm die er 3 weken in moesten maar vlak voor de 3 weken om waren gingen ze ontsteken en werden ze er toen al uitgehaald, zonder verdoving Boos! Doet echt superpijn! Is niet aan te raden..

Kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:21

Die doktoren hebben het maar druk met ons

Happy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:09

keb nu men hand int gips me ringvingertje gebroken niet zo fijn. k ging bij ons op stal een paard uit lang halen zo vreselijk grote fries wel een schatje overingens maar toen liep ie dus niet om me heen zo als ie normaal zou doen zodat ik het lang weer dicht kon doen, nee meneer had bedacht dat ie alvast naar stal zou gaan ja dat werkte dus niet eerst d8 ik dat me vinger uit de kom was maar gelukkig niet en toen d88 we dat ie gewoon gekneusd was en toen ik een paar dagen later op school zat voelde het tooch wel een beetje poedersuiker en toen naar de doc en toen ziekehuis en nu zit ik al twee weken int gips. heb wel al weer op een paard gezeten hoor maar met maar twee vingers vrij gaat dat toch iest moeilijker

groetjes en voorzichtig zijn he Schijnheilig

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:26

Ja ikke deze laatste paard maanden dus in de zomervakantie heb ik tot nu een grboken pols gehad en 2 operaties gehad en 2 pinnetjes erin gehad Scheve mond Verdrietig

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:49

Anky en Isabell! Allebei hun been...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:27

ja ik heb een paar jaar geleden me onderarm gebroken, daarbij was ook me elleboog uit de kom en meost ik geopereerd worden omdat er een stukje bot was afgebroken in me elleboog.... moest daarna dus weer geopereerd om de pennen eruit te halen... toen nog een tijd physiotherapie, wat niet hielp en nu kan ik nooit meer me arm volledig strekken Scheve mond

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 09:19

sa777 schreef:
hey iedereen,

Ik ben nieuw hier op de forum maar ik wou echt op dit onderwerp reageren want ik heb dus wel iets gebroken met paardrijden!
Begin januari heeft mijn paard het super idee gehad om door zijn knieen te zaken en ik ben er afgevlogen. Huilen Gevolg: een dubbele beenbreuk: kuit en scheenbeen helemaal in 2. Huilen Huilen Huilen
Een week in het ziekenhuis gelegen, operatie om nagel in mijn been te plaatsen, 2 maanden verboden om op mijn been te steunen, 4 maanden nodig gehad om terug wat te kunnen stappen en 6 maanden zonder paardrijden. Verdrietig

Daarom wou ik toch aan Tanneke vragen hoe ze na 6 weken met een gebroken been al terug op een paard kon zitten? Het kan dan toch niet ernstig geweest zijn ofwel ik heel slechte beenderen? Verward Verward

Nu rij in terug maar ik heb nog altijd wat pijn. Verdrietig

Dit was dus mijn verhaal Lachen

Als ik jullie verhalen nu allemaal lees, is het bij mij toch wel erg snel gegaan. De dokters zeiden dat alles weer goed was. Dus ik weet het verder ook niet. Ik moet deze week weer naar het ziekenhuis voor control, kijken of nog alles goed zit.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:43

vergeet niet tanneke en sa777; geen breuk is met elkaar te vergelijken..........!!!!!!!!!

SRML

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:43

Heb weleens mijn pols gebroken en een nekwervel verschoven een stukje Boos!

Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen en hobbel ik nog steeds vrolijk verder Lachen

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:02

ik zie dat er nog collegas met pinnen zijn Knipoog
mijn ma heeft ook een vinger gebroken door mijn paard (lief beest hé *LOL* ) en die kreeg ook pinnen in haar vinger ...zitten er na een maand nog altijd in.