Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, daarna was ik heel bang om te vallen en ben ik dus ook jarenlang niet meer gevallen (ookal reedt ik op de wildste pony's ik mocht gewoon niet vallen anders zou ik wat breken)
, maar ik heb verder niets gebroken gelukkig (wel heel wat kneuzingen; neus, rug, arm, schouder enz..) 

Dus terwijl ik er zo net een beetje schuin half naast hing kon ik kiezen : uit alle macht proberen mezelf rechtop in dat zadel te heisen , of er maar "afstappen" .
) een dol paard loslaten.... 

en ja hoorrrrrr , vlak voor de afzet gaat pony onderuit omdat die wending gewoonweg te krap en te glad was....dus we kiepen om en ponietje rolt over mijn been heen....ook best au 

Gevolg: een dubbele beenbreuk: kuit en scheenbeen helemaal in 2.

' Ik zat echt zo van uhm nou ik ga eerst maar ff naar de dokter. Dus wij naar de dokter en die verwees ons door naar de eerste hulp en daar bleek dus dat ik was gebroken had. Ik kreeg toen pennen in mijn arm die er 3 weken in moesten maar vlak voor de 3 weken om waren gingen ze ontsteken en werden ze er toen al uitgehaald, zonder verdoving
Doet echt superpijn! Is niet aan te raden..
niet zo fijn. k ging bij ons op stal een paard uit lang halen zo vreselijk grote fries wel een schatje overingens maar toen liep ie dus niet om me heen zo als ie normaal zou doen zodat ik het lang weer dicht kon doen, nee meneer had bedacht dat ie alvast naar stal zou gaan ja dat werkte dus niet eerst d8 ik dat me vinger uit de kom was maar gelukkig niet en toen d88 we dat ie gewoon gekneusd was en toen ik een paar dagen later op school zat voelde het tooch wel een beetje poedersuiker en toen naar de doc en toen ziekehuis en nu zit ik al twee weken int gips. heb wel al weer op een paard gezeten hoor maar met maar twee vingers vrij gaat dat toch iest moeilijker
sa777 schreef:hey iedereen,
Ik ben nieuw hier op de forum maar ik wou echt op dit onderwerp reageren want ik heb dus wel iets gebroken met paardrijden!
Begin januari heeft mijn paard het super idee gehad om door zijn knieen te zaken en ik ben er afgevlogen.Gevolg: een dubbele beenbreuk: kuit en scheenbeen helemaal in 2.
![]()
![]()
![]()
Een week in het ziekenhuis gelegen, operatie om nagel in mijn been te plaatsen, 2 maanden verboden om op mijn been te steunen, 4 maanden nodig gehad om terug wat te kunnen stappen en 6 maanden zonder paardrijden.![]()
Daarom wou ik toch aan Tanneke vragen hoe ze na 6 weken met een gebroken been al terug op een paard kon zitten? Het kan dan toch niet ernstig geweest zijn ofwel ik heel slechte beenderen?![]()
![]()
Nu rij in terug maar ik heb nog altijd wat pijn.![]()
Dit was dus mijn verhaal