Pony krijgt kale borst van deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteMae

Re: Pony krijgt kale borst van deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:03

Ik heb Bucas dekens en ook mijn paard heeft last van die schuurplekken. Dit komt echt niet omdat zijn dekens niet goed passen maar omdat zijn wintervacht gewoon heel broos is.
Hij heeft zelfs plekjes op zijn benen waar de deken natuurlijk maar heeeeel lichtjes langs 'schuurt'. Het wordt bij mij in ieder geval niet erger, het is alleen de toplaag die eraf schuurt.
Ik geef hem wel lijnzaadolie als aanvulling zodat zijn haar sterker wordt en dat helpt wel.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:24

MelanieB schreef:
nicky_rilana schreef:
zou ik niet doen, mijn pony kreeg helemaal een wond op zijn schoft

Dan moet je 'm goed passend hebben en gewoon checken als je gaat rijden.
Hier liggen die dingen niet op de schoft maar er iets over dus kan niet gaan schuren.
Als er echt een wond is gekomen, heb je dus gewoon opgelaten terwijl die won op kwam zetten.. Die komt niet in 1 dagje dan.

Maar hier gebruik ik ze al jaren, ook voor vorige paarden.
Ponylief heeft er gelukkig geen last van plekken. De 2 welshes wel.

Goh sylva, tsja, sommige kunnendie dekens even niet betalen, ik wil er ook graag een, maar ik heb er gelijk 2 nodig en dat word me beetje te gek.
Wil ze zeker nog wel maar duur zat voor 2 (eigs 3) pony's en dan zeker minimaal 350 grams.
Maar om nou gelijk te zeggen dat het vreemd is dat ze een andere deken heeft, so what.

Je hoort mij ook niet zeggen dat ze niet duur zijn
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze dat moet kopen

Ze vraagt om advies. Gebruik de zoekfunctie en er zijn zat van deze topics en elke keer rolt er hetzelfde advies uit. Dat! vind ik raar. Niet dat ze zelf geen Horseware deken heeft. Dat is idd een flinke aanschaf. Alleen denk alle dekens van HH, Qhp, Pagony etc weg die ze wel heeft aangeschaft en voila, voor alles bij elkaar heb je ook een Horseware deken. En daarom vind ik topics als dit raar. Lees even wat op internet en op bokt. Iedereen raadt je vervolgens Horseware aan.