paard wassen in dit weer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:07

waarom? omdat het nodig is dus :o?

Ik heb hem uiteindelijk toch volledig gewassen, het was 20graden in het zonnetje en meneer stond al te puffen in de wei (is een fries, hij kan in het algemeen veel beter tegen de koude dan tegen de warmte)
Hij leek er dan ook echt nog van te genieten :j en was in een half uurtje al bijna droog :D
Helaas weer rotluizen tegengekomen :r dus zaterdag om product en mag ik weer wassen.. Hopelijk is het dan weer dit weertje..

liedjuh2

Re: paard wassen in dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:26

Het wordt dit weekend weer minder. Jammer genoeg.....

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:28

Ik ga mijn haffie morgen ook even wassen hoor, ofja, iniedergeval de manen en als het weer het toelaat (lees: weinig wind veel zon en boven de 15 graden) haar llichaam ook.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:51

Ik heb vandaag de staart van mijn pony even nat gespoten, er zitten allemaal klodders opgedroogd poep in... Hoe krij ik dit eruit? Handschoenen aan en eruit trekken denk ik?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:01

Natmaken, wassen, drogen en dan uitkammen/pluizen. Handschoenen kan je aantrekken, maar ik doe het gewoon met de blote handen ;) Daarna zelf lekker douchen.

En de vraag waarom je een paard zou wassen als het niet 'nodig' is. Nu die van mij met wedstrijdpensioen is (bonte tinker met witte staart) was ik niet meer elke week/2 weken. Staart is aan einde van de winter dus heel donkerbruin ipv wit. Dus feitelijk ook nodig.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:02

Omdat mijne zegmaar meer mest dan haar in dr vacht heeft zitten, en ik het er onmogelijk uit krijg. Ik heb vandaag 2 (!) uur staan poetsen en ze was nog enorm vies!

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:13

Ik heb ze beiden ook al onder de douche gehad :P gewoon koud water, maar lekker in het zonnetje en uit de wind... was geen probleem hoor... en ze zijn weer lekker schoon :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:51

Hier ook, staart en manen maar ze was uiteindelijk toch ietsjes natter geworden, maar niet helemaal zeiknat !

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:06

Tja, ik heb vandaag gewassen. Gewoon pony wassen, even stappen, fleece dekentje op en 3 uurtjes met een plukje hooi in de stal. Toen was ze zo goed als droog en mocht ze naar buiten :P

Waarom?
Omdat ze lekker vies is in haar vacht die aan het uitvallen is, door te wassen met een roskam is er al veel los haar vanaf en is ze weer lekker fris! :D