Wat mag een 'doe het zelf stal' kosten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:08

Ik heb een vraag,als het mag.
Een weiland met bomen en struiken als beschutting,dus géén [uitloop]stal,onbeperkt kuil,elke dag 1 kilo biks,als afwisseling van de biks Muesly [paar keer per mnd.] op zijn tijd winterpeen,brood,appel.Weiland word dagelijks uit gemest,mest word om de 3 mnd. afgevoerd.Rijbak was aanwezig maar werd niet gebruikt,die is nu dus weg.Spring materiaal is aanwezig.We zitten 15 min. stappen van het bos en de heide af.[Veluwe Trail].
Deze stalling kost per mnd. 100,- Is dit te duur,normale prijs of is het goedkoop?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:09

Hier in de buurt betaal je toch gemiddeld al zo'n 150,- voor een kale box...
bij de een wat minder en de ander wat meer, maar daar komt het toch vaak wel ong op uit...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:10

Als je incl stalstrooisel doet en je krijgt bijv 1 pak zaagsel of vlas per week. En je gebruikt minder, kan je het misschien opslaan voor de wintermaanden?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:11

Nouvel schreef:
bij de een wat minder en de ander wat meer, maar daar komt het toch vaak wel ong op uit...

Okay, maar dan dus alleen de box + faciliteiten.... helemaal niks, noppes, nada qua hooi, stro of diensten?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:12

Setteli schreef:
Als je incl stalstrooisel doet en je krijgt bijv 1 pak zaagsel of vlas per week. En je gebruikt minder, kan je het misschien opslaan voor de wintermaanden?

Tja, ze moeten het zelf ook bestellen.... ze bestellen bij hetzelfde adres als waar ik dat zou doen.
Dus ik zou dan aan moeten geven dat ik nodig heb, en dan bestellen zij.
Maar als het bij de prijs in zit, kan het soms zijn dat ik er wel voor betaal maar het niet nodig heb....

ps: er staan verder geen paarden... dus wat nodig is komt dan uitsluitend voor mijn pony's.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:13

Setteli schreef:

Het ene paard is viezer dan de ander, dus 1 pak vlas per maand oid werkt niet. Je kan het evt als staleigenaar inkopen, en dat je het op schrijft op het moment dat degene een baal pakt/nodig heeft.

Zo ging het op mijn vorige stal. Er lagen altijd 2 balen voor je klaar, pakte je er 1? of lag er nog maar 1 omdat je de ander opmaakte. Dan werd er een nieuwe neer gelegd en dat werd opgeschreven. Aan het eind kreeg je de stalrekening voor kale huur + je verbruik.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:15

gohya schreef:
Ik heb een vraag,als het mag.
Een weiland met bomen en struiken als beschutting,dus géén [uitloop]stal,onbeperkt kuil,elke dag 1 kilo biks,als afwisseling van de biks Muesly [paar keer per mnd.] op zijn tijd winterpeen,brood,appel.Weiland word dagelijks uit gemest,mest word om de 3 mnd. afgevoerd.Rijbak was aanwezig maar werd niet gebruikt,die is nu dus weg.Spring materiaal is aanwezig.We zitten 15 min. stappen van het bos en de heide af.[Veluwe Trail].
Deze stalling kost per mnd. 100,- Is dit te duur,normale prijs of is het goedkoop?

Tja... als het hooi onbeperkt is lijkt het me wel redelijk eigenlijk...... zeker voor 'grote' paarden....

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:18

bij ons op stal €60 euro de stal.
7 euro de baal hooi en 7 euro de baal stro.
Dit moet je dan wel bij de boer halen en betaal je dus in de maand aan hem.
Zelf mag er geen hooi of stro gehaald worden bij een ander.
Zelf mesten paddock bij houden.
Een bak (vrij zwaar)
Vlakbij de duinen strand zee
In de wintermaanden voert hij wel de ochtend.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:18

Ninx schreef:
Nouvel schreef:

Okay, maar dan dus alleen de box + faciliteiten.... helemaal niks, noppes, nada qua hooi, stro of diensten?

jeps, echt alleen de kale box en meestal paddock en buitenbak, kast, gebruik van water e.d....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:21

Nouvel schreef:
jeps, echt alleen de kale box en meestal paddock en buitenbak, kast, gebruik van water e.d....

Dat is dan eigenlijk weer een beetje buitenproportioneel he? Ofwel: aan de dure kant.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:57

tja dat is de omgeving hier he...
alles is hier duur... :+

MarianneW

Re: Wat mag een 'doe het zelf stal' kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:38

Prima prijs!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:52

Ik betaal 90 euro kaal. Dan staat mijn tinker merrie daar. Voorzieningen en weideonderhoud etc is voor rekening van de verhuurder (alhoewel ik best wat mee wil betalen en ik help ook graag wel mee). Hooi word gelukkig door hun geregeld en ik hoef alleen maar aan te geven wanneer het gebracht moet worden (moet wel zelf voeren). Verder doe ik alles zelf. Voeren, mesten, water geven etc etc. Ik ga 2 x per dag heen. Voor mn werk en na mn werk. Er staat ook een paardje van landeigenaresse omdat die van mij anders alleen zou komen te staan. Ze hebben practisch onbeperkt hooi (2x 2u ff geen hooi ofzo als ik dan aan kom, dit omdat ze dan beter de restjes op eten en ik minder hooi hoef weg te gooien). Heb een paddock van 15*25/30 ofzo. Dus vrij groot. Niet gedraineerd, met echt slecht weer is de helft nog wel begaanbaar. Verder is er ook een deel verhard en liggen er een aantal rubberen matten waar ze bij nattigheid vaak op liggen. Tevens heb ik een container die voor de helft voor de paarden is en de helft voor de spullen.
Stro hebben wij niet nodig, ze liggen op het zand of op de matten. Daarnaast hebben we een hactare land waar ze straks hele zomer op zullen staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:59

Geen idee wat een goede prijs is, ik zou alleen kiezen voor zelf hooi en bodembedekking kopen. Dan heb je dat zelf in de hand kwa hoeveelheid en prijs en kwaliteit en soort hooi, tenzij je dat wel mag kiezen. Dan ook geen discussies over te veel voeren ed. Wel zou ik kiezen voor wat extra hulp van de verhuurder zoals idd voeren, vakanties en eventueel extra diensten per keer gaan betalen als het nodig is. Altijd handig bij vakantie en ziekte.

Wei zou ik zelf gaan onderhouden als het nu zo beroerd en wild is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:27

Nou, we zijn eruit....
280 voor 2 paarden per maand, en dan hier en daar wat hulp qua voeren en binnen/ buiten zetten.

Verder alles zelf doen en inkopen.

Met hooi en zaagsel reken ik er nog 100 euro bij... in de zomer is dat wellicht wat minder....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:58

Bij ons is het niet echt een kale stalling...
we betalen €160 p/mnd. Dit is box, weide (met de zomer), paddock, buitenbak (met ponyvlokken en het hele jaar te rijden en verlicht), (kleine) binnenbak, hooi en stro.
Wij werken met een schema betreft binnen en buitenzetten. Degene die buitenzet, voerdt ze eerst krachtvoer, doet de bakken vol hooi en zet alle paarden buiten.
Zelf mesten, paddock/weide bijhouden, water, hooi voor de nacht in de stal leggen, en eigen krachtvoer klaar zetten.
1x per week zet ik alle paarden binnen.

Gelukkig een hoop leuke dames op stal en iedereen is niet te beroerd om elkaar te helpen, bv met vakantie/ziekte etc.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:04

dat vind ik niet duur zeg, 160,- mét hooi en stro!
daar kun je ze thuis bijna niet meer voor houden in deze tijd...
super hoor!

DoranneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:28

Vroeger betaalde ik:
75 voor een stal, 25 voor de weide en 25 voor opslag.
Weide en opslag hoefde je maar 1 keer te betalen ongeacht het aantal paarden (Wij stonden daar met 5)

Daarin zat: 's ochtends voeren (wel zelf klaarzetten) en op de weide zetten. Met slecht weer haalde ze de paarden ook binnen

Zelf moest je stallen uitmesten, en 's avonds zelf voeren.
Zelf ook zorgen voor hooi/bodembedekking/voer/...
Maar op den duur werd het zo'n gedoe met 5 paarden dat we samen met de eigenaren hooi en houtkrul kochten
Hooi mochten we onbeperkt pakken

We hadden daar beschikking over: Een ruime buitenrijbak met goede verlichting en springmateriaal, wasplaats, poetsplaats en echt privé (was een kleine hengstenhouderij en wij waren als enige pensionklant)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:39

Ik betaal 110 euro voor een pony incl. alles. Dat is dus
-Stal
-Paddock/rijbak
-Weide
-1kg basisbrok
-2x per dag hooi en in de winter kuil
Ze worden binnen en buiten gezet, moet 3x per week mesten en voeren 'savonds.

Dus ik denk dat voor jou kaal zo rond de 50-60 euro wel goed zal zijn..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 21:42

x_Heidi schreef:
Dus ik denk dat voor jou kaal zo rond de 50-60 euro wel goed zal zijn..

Helaas pindaboter gaat dat niet lukken ;-)
Tja.. het is wel 't Gooi, de prijzen liggen hier beduidend hoger... snif.
Maar goed, ik heb alles voor mezelf, geen gedoe met allemaal andere pensionklanten en een hoop drukte... dus rust en ruimte, en voldoende hulp wanneer het nodig is. Het zijn ook erg fijne, aardige en betrouwbare mensen, belangrijk!
Bovendien beslis je dan zelf hoe vaak, wanneer, hoe veel je ze op het land zet, of juist op de paddock... of whatever.... die vrijheid is me ook wat waard.

Nou ja, al met al: ik betaal 140 per pony per maand.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:43

Nouvel schreef:
dat vind ik niet duur zeg, 160,- mét hooi en stro!
daar kun je ze thuis bijna niet meer voor houden in deze tijd...
super hoor!

Hahah en dan zijn ze afgelopen december met €10,- verhoogt ivm hoge hooi en stro prijzen.
Idd geen dure stalling!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:53

280 voor 2 c ponys en dan excl alles (alleen soms wat hulp, dat vind ik echt extreem duur hoor.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:49

Ik betaal 150 vol pension, dit is dus echt alles. We hebben goede uitrij mogelijkheden, een binnen bak en buitenbak. Paarden komen dagelijks buiten, bij mooi weer in het land, en anders in de bak.
Er zitten dus ondrling erg grote verschillen in de prijzen!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:57

Ik vind het een nette prijs hoor Ninx.
Ik sta op een stalletje en moet daar ook bijna alles zelf doen en zit ook in die prijs categorie (en regio).

Ps gaat het goed met je knapperds?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 23:02

Tamadine schreef:
280 voor 2 c ponys en dan excl alles (alleen soms wat hulp, dat vind ik echt extreem duur hoor.

Ja, zal toch echt het landsdeel zijn....
Hier vind je bijvoorbeeld geen volpensionstallen die onder de 250 all in zitten.
De enige manier om geld te besparen is alleen weide huren zonder water en licht.
Hiervoor betaalde ik per pony 150 incl hooi en stro, maar alleen met inloopstal, geen stroom, geen bak, en alles zelf doen.....

Maar goed, alles is hier duurder... een 1 kamerappartement van 40m2 kost je al minstens 700 tot 800 euro excl GWL.....
Voor dat geld kun je bij jullie haast wel een huis huren misschien.
Een normaal appartement met een redelijke afmeting voor 2 personen kost hier tussen de 1000 en 1500 euro.... tja....

't Gooi he?