Wat is wijsheid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:33

Je kan rondkijken naar hooi met een laag suikergehalte.
Zoals graszaad hooi.

Ik heb hooi met maar 2% suiker (24/7) en daar vallen ze zelfs van af, als ik hun niet bijvoer.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:36

Carmy81 schreef:
Let wel op want sommige paarden eten inderdaad vlas ( het spul blijkt een iets zoete smaak te hebben ).
Mijn paard doet het ook als ik het schone niet met het gebruikte meng.
Als ik het meng is er niks aan de hand. Gewoon ff puur ter info hoor.

Bij de ponys die al wel op vlas staan mengen wij inderdaad ook :)

Iedereen bedankt voor de goed bedoelde adviezen wat betreft ander voer. Maar ik weet zeker dat ik ze niet zo ver ga krijgen om ander voer te gaan voeren of op een andere manier.
Begrijp me niet verkeerd, het klinkt voor mij als een goede oplossing. Overstappen op eventueel andere bodembedekking zou al heel wat zijn. Overstappen op voer zie ik helaas nog niet gebeuren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:39

Een paard dat de behoefte heeft om stro te eten zou ik dan nog liever die mogelijkheid geven , dan wat anders op de grond te leggen en niks ter compensatie te geven :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:42

pmarena schreef:
Een paard dat de behoefte heeft om stro te eten zou ik dan nog liever die mogelijkheid geven , dan wat anders op de grond te leggen en niks ter compensatie te geven :o

En daarbij dus het op het beton staan voor lief nemen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:09

Nee. Dan leg je er bvb. rubberen matten onder :)

Dan ben je een probleem aan het OPLOSSEN....niet aan het verdoezelen ten koste van het paard...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:29

Hoelang staan je paarden/pony's per dag buiten?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:16

upendo schreef:
Bij mijn weten maakt hooi niet dik hoor, dus als je de mogelijkheid hebt, meer hooi voeren, inderdaad uit evt een fijnmazig hooinet oid.

Hooi maakt helaas wel dik. Bij ons op stal staan ze met onbeperkt hooi dag en nacht, en daar werden voornamelijk de shetters echt veels te dik van! Je ziet bij ons op stal vrij veel ronde buikjes, en dat komt toch echt door het onbeperkt hooi :D

TS: hoeveel staan ze buiten? Hoeveel/hoe vaak krijgen ze hooi? Zodra ze savonds op stal komen is er toch wel hooi neem ik aan? Als ze overdag niks krijgen buiten en op stal komen waar alleen stro ligt en geen hooi kan ik me voorstellen dat ze daaraan gaan knabbelen.
Omdat jij zegt dat soms om 7 uur het stro al haast op is, vraag ik me wel af hoe vroeg ze naar binnen gaan?
Lastig probleem hoor.... anders probeer je ze eens op vlas, je ziet snel genoeg of dat beter gaat?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:20

Ik gebruik vlas omdat die van mij ook alles opaten waardoor ze op beton kwamen te staan en eentje koliek kreeg. Ze eten beide het vlas niet. Ik weet niet of het goedkoper is. Stro is wel erg duur, maar ter compensatie ben ik veel meer hooi gaan voeren en een plakje stro om te knabbelen. Ik vond alleen nog een groot voordeel dat het makkelijker is op te slaan en veel minder mest geeft.