Beet van een paard ernstig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:36

Ben je vandaag geweest voor die spuit?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:02

Ja, ik had eerst het ziekenhuis gebeld of ik echt zo een prik nodig had. Dat moest wel en zo snel mogelijk. Alleen ze hadden liever dat ik het bij mijn huisarts ging doen.
Toen ik de huisarts belde werd ik met de huisartsenpost doorverbonden. Ik moest heel erg lang wachten, dus toen ben ik gewoon maar naar mijn werk gegaan en van daaruit weer geprobeerd.
Ik kon toen om 10.00 langs komen, dus ik gevraagd of ik even weg mocht en gelukkig mocht dat. OK dan!
Ik kwam daar om 09.45 aan en werd pas 10.10 geholpen. De arts heeft nog naar de wond gekeken en vond het niks ernstigs. Wel moest ik de prik hebben. Die heeft hij dus in mijn arm gespoten. De prik ging echt supersnel, hij stak hem er in en 1 seconde later zei hij dat hij al klaar was.
Ik heb nu wel een beetje een stijve arm, maar liever dat dan ernstig ziek worden. Lachen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:07

ik ben vorige week ook gebeten door een merrie en moest ook een tetanusprik halen idd, was ook een lelijke wond trouwens.

beterschap

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:19

Overigens: paardenbijten vallen vaak mee omdat paarden planteneters zijn. Honden eten vlees, dus dan is de kans op tetanus aanmerkelijk groter.
Aan de andere kant: baadt het niet, schaadt het niet - zo'n serie prikken werkt jaaaren!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 07:09

Citaat:
Ik kwam daar om 09.45 aan en werd pas 10.10 geholpen

dat is suerpsnel bij een dokter hoor!!!!!

Ik ben een jaar of wat geleden door een hengst gebeten inmijn arm, daar zit nog een bult, als ik die ooit kwijt wil moet het geopereerd worden. Die arm is toen zeker 4 weken van de elleboog tot mijn vingers blauw geweest. (de hengst liep ik vanaf die tijd met een grote boog omheen)