russel schreef:Geerke, nog een stalknaapje nodig...?![]()
Dordogne, is waar ik later als ik groot ben, naar toe zou willen.....
De prijzen zakken iets van de huizen dussss

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ik denk dat je deze vraag beter bij franse boeren kunt neerleggen dan bij de bokkers in Nederland
En misschien ook het mooie groene weide idee zoals we dat in NL kennen, een beetje moet laten varen.
Je zit op totaal andere grond, waarschijnlijk zijn de grassoorten ook geheel anders dan hier waar de weides voornamelijk uit koeiengras ( Engels raai) bestaan.
Ik vermoed dat jouw 'natuurlijke' gras wel eens heel wat beter voor de paarden is dan onze kunstweides!
Gewoon goed opletten of er giftige planten staan en die zsm verwijderen en het voorlopig aanzien hoe je paard(en) het op hun nieuwe stek doen.
Wat giftige planten en landonderhoud betreft: bokker "Geerke" woont al jaren in Zuid-Frankrijk ( komt oorspronkelijk ook uit NL) en houdt daar ook paarden.Misschien moet je haar 's PBen en raad vragen.
geerke schreef:anneliesdj schreef:Nouja, waar je in NL één pietepeuterig huisje met een halve hectare hebt heb je in frankrijk een kasteel met 50 hectare.
klopt...wij hebben 12 jaar geleden een huis gekocht voor 90.000 euro,met 5 hectare grond.
Met eigen bron en geen buren.
Het is geen kasteel,een gewoon huis
geerke schreef:Het is geen kasteel,een gewoon huis
anneliesdj schreef:geerke schreef:Het is geen kasteel,een gewoon huis
Weet je het zeker? Zelfs de gewone huizen zijn al haast kastelen vanwege de manier van bouwen om warmte buiten te houden.
Maar goed, daar staat dan ook tegenover dan 60% van de grond vaak onbruikbaar is omdat er bos op staat, stenengrond is of wat dan ook.
Jij woon in de Dordogne? Waar precies als ik zo brutaal mag zijn?
geerke schreef:de muren zijn hier 60 cm dik![]()
Ik woon tussen bergerac en st.alvere in....st.marcel du perigord om precies te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saint-Marc ... 3%A9rigord
12 inwoners per km2....er zijn hier geen files
TS op hoeveel km zit jij van mij af?Kom eens langs anders?
anneliesdj schreef:Nouja, waar je in NL één pietepeuterig huisje met een halve hectare hebt heb je in frankrijk een kasteel met 50 hectare.