Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gohya schreef:Die mest wet is sowieso belachelijk,je mag het wel in het land laten liggen.Maar netjes in een hoekje mag niet.Als je jaren lang mest laat liggen krijg je ook flinke hopen mest op elkaar,en dat mag dan weer wel.Want zo snel trekken die drollen niet de grond in,alleen als het verspreid is.
Erg krom.
rommulus schreef:jury schreef:Mag inderdaad geen mest langs sloot ivm afwatering door de mesthoop naar de sloot. En de meeste mensen weten toch wel wat de gevolgen van die mesthoop zijn nl. stevige boete zonder enige waarschuwing. Dat zijn de regels, snap dat het frusterend is maar om die mand die zijn werk goed uitvoert nu een sukkel te noemen?
Je hebt van die speciale kleine containers die je kunt huren of kopen en daar kan men niets van zeggen als die maar waterdicht zijn en regelmatig verplaats worden.
Niet iedere inspecteur is het zelfde al kan ik deze man wel heel goed begrijpen, je mag al zolang ik me kan herinneren verboden mest zo open op het land te bewaren (dit is ook al meerdere malen op bokt voorbij gekomen en ook op tv is het vaak geweest)
Verder vind ik het ook niet kunnen die man te beledigen (vind ik persoonlijk not done) persoonlijk kan ik niet begrijpen dat jij nooit hebt geweten dat dit verboden is (vind dit wat naief )
Mijn vader is ook milieu inspecteur en ik ken de andere kant van beledigingen tot aan bedreigingen toe
Als ik jou was en die man komt weer eens langs zou ik die man vragen naar meer tip's ed voor evt toekomstige opties on of problemen
Zo kun je een hoop voorkomen
Die mensen zijn er niet om je het leven zuur te maken maar om de natuur te beschermen
Verder maakt het weinig uit hoe je het op slaat zolang het percolaat ed niet kan weg lopen en het afgedekt is
Je hebt bv ook van die compost bakken
Hier staan ook een hoop opties in
[VSW] hoe hebben jullie de mestafvoer geregeld?
sjonnie48 schreef:Tja ik vind die inspecteur dus wel degelijk een eikel of sukkel of allebei tegelijk , hij is er om de natuur te beschermen maar ook om jou een oor aan te naaien , want je gaf aan om het zelfs per direct weg te halen , en dan geen boete , maar nee dat kon niet meer.
De schade is toch al aangebracht en jij wist de regels niet en , dan kunnen mensen dat wel dom vinden , maar ik weet ook niet beter dan dat er dus een verschil is tussen hobbymatig en bedrijfsmatig , paarden houden , en als je dus 2 of 3 paarden hebt dacht ik ook dat je de mest tijdelijk mag opslaan op je eigen terrein .
Maar mischien is die wet de afgelopen jaren alweer 10 keer aangepast en veranderd , tja dan moet ik dus elk jaar gaan informeren of er nu nog wel of geen drol mag liggen , en moet die drol op beton , of op plastic , hoe lang mag je mest opslaan en hoeveel ?
Want als er dus mensen zijn die het laten ophalen , dan moeten ze toch eerst sparen lijkt mij .
Er zijn mensen die van alle duizenden regels en wetten op de hoogte zijn , maar ik niet
Ik vind het echt banketstaaf voor TS dat ze niet eerst een waarschuwing kreeg