Maar uitdunnen van de vacht lukt toch ook niet met een dunner mes? Het uitdunnen van de vacht gebeurd vanzelf, als de wintervacht (en dus de ondervacht, het wollige) loslaat en plaatsmaakt voor de zomervacht.
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-12 17:30
Ja dat klopt.Het is nml ook de bedoeling dat ze in de zomer word geschoren. Paardje is al 23j en dr vacht word steeds dikker en dichter dus scheren is echt een verademing voor haar. Dat de vacht dunner word naarmate de dagen lengen is logisch maar poehee het groeit werkelijk razend snel terug bij de mijne.
In de zomer toch niet,das juist lekker zo luchtig!(althans voor de mijne) In de winter zou ik dat ook niet scheren dan is eerst 3mm zat en naarmate het warmer word gebruik ik de 1mm. Maar voor de zomer lijkt me de 0,1mm ook een goeie optie.
Suzanne F.
Geplaatst: 05-03-12 18:57
Nee ik zou nooit met een 0,1 mm scheren. Ook niet 's zomers. Dan moet je hem weer een zomerdeken opdoen tegen het verbranden. Het is echt te kaal hoor, lijkt me niet verstandig. Paardenmessen zijn niet voor niks 3 mm.
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-12 19:04
De mijne loopt zowiezo 24/7 onder een exceemdeken!
Niet doen. Ten eerste heb je maar een paar dagen een echt kaal paard, groeit in een paar dagen weer naar 1 mm. Ten tweede loop je in de zomer het risico op verbranding. Ten derde is het risico dat haartje terug gaan groeien (dus niet door de huid naar buiten maar tegen de huid aan terug naar binnen) veel groter.
0.1 is inderdaad veels te kort.Kans op verbranding,beschadigen tijdens scheren en in grotere kans op huidinfecties.Ik gebruik ook alleen 0.1 voor operaties etc.geeft hetzelfde effect als met een scheermesje.Ik kan wel ff foto's maken morgen als je wil,mijn paard is net aan haar kogel geholpen en geschoren met 0.1 en 1mm mesje...
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-12 20:54
Catalyst1 ja foto zou ik idd graag willen zien als dat kan.
Het grote geschoren stuk is met 1 mm, het kleine vierkantje met 0,1 mm. Ze is vrijdag geschoren,dus ondertussen alweer een klein beetje aangegroeit,hopenlijk heb je zo een beetje een idee.0,1 mm is echt heeeeel kaal!
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-12 11:27
Duidelijke foto ! En idd als dat met een 0,1mm geschoren is dan is het dus écht kaal. Dat zal ik mn beestje maar niet aan doen hihi.Anders heeft Nederland de eerste naakt Fjord.
Wat had je paard aan zn been?Hopelijk niks ernstigs?
Wellicht een nieuw ras hahahah. Lena heeft een behandeling aan haar kogel gehad( ingespoten) gehad omdat ze niet helemaal zuiver liep en er wat kleine onregelmatigheidjes op de foto zichtbaar waren.De prognose is dat het weer 100% goed komt,ik was er gelukkig op tijd bij.
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-12 14:59
Nou fijn dat het weer goed komt bij je paard. Ik heb net ook een heerlijke buitenrit gemaakt met die gele kanonskogel van me hahaha
Maar scheren met nummer 0,1 laat ik wel achterwege hihi zie je maar goed dat ik het effe aan de Boktstam gevraagd heb,anders liepen we waarschijnlijk nu voor loel hahahaha