Ik als leek wil gewoon iemand in de arm kunnen nemen. Dat die persoon komt kijken, wat aantekeningen maakt over het gebruik, monsters neemt, en dat daar dan een advies uit komt rollen.
Zo van: u kunt het beste het gras niet te kort laten afgrazen - mest weghalen - eventueel een mest-composteeradvies - in april zoveel van dit exacte merk strooien - en onder welke omstandigheden. (gras droog of nat ? Vlak voor regenbui ? Na enige tijd regen ? Bepaalde temperatuur ? dat soort dingen

Echt Jip & Janneke

Want al krijg je een advies wat er voor elementen op moeten.....dan nog weet je als leek niet goed onder welke omstandigheden dat het beste opgenomen wordt...en welk merk / type je moet hebben....want dat zal vast ook wel weer schelen , dat het ene spulletje veel beter opgenomen wordt / werkt dan het andere spulletje.
Ik gooi er dan liever voor een paar 100 euro iets op dat tenminste goed werkt , dan voor 100 euro iets dat eigenlijk niet zo goed "pakt".
Ik denk dat er toch vrij veel mensen zijn die het graag echt goed / gezond / respectvol voor de natuur aan willen pakken maar ze kunnen gewoon nergens terecht.... ja bij Bio-Ron maar die wordt dan weer afgekraakt door mensen die er meer verstand van lijken te hebben

Ondanks al mijn goede wil kom ik nu dus denk ik ook maar bij de CZAV terecht... en wordt het en kunstmest-traject.... simpelweg omdat ik niet weet wat ik anders zou moeten strooien....zucht.
Zou daar nou echt geen brood in te verdienen zijn , goede Jip & Janneke niveau onderhouds / bemestingsplannen aanbieden ? Lijkt mij wel toch

Niet iedereen wil zijn geld weggooien met altijd maar domweg kunstmest en kalk strooien lijkt me