*Je grootste blunder met paarden/rijden*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fayyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:55

Hahaha.. lache onderwerp wel!!!
Nou mijn blunder --> Ik was op ponykamp en moest de hele week op een paard rijden dat eigenlijk niemand leuk vond, ik wel hoor!! Een oud lelijk kwpn paardje.. En was ook nogal niet aan je been enzo en een beetje lui eigenlijk.. Nou was er een wedstrijdje en ik dacht wel ff te laten zien dat het WEL een leuk paardje was.. Het ging echt best wel goed, alleen was het geen dichte bak, en jawel... Ik reed zo bijna de jury aan haha echt lache man --> die mensen allemaal snel wegrennen met hun stoeltjes vast hihi.. Naja ik kon er op het allerlaatste moment nog achterlangs!! Maar dat het een leuk paard was heb ik wel ff laten zien --> Was lekker 2e met 1 puntje verschil van de 1e, dat was een vriendin van mij.. Maar wel banketstaaf opzich, als ik niet achter de jury langs was gereden had ik lekker gewonnen haha... Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:03

Ik heb een keer in een springconcours hindernis 1 van de verkeerde kant gesprongen, gelijk uitgebeld dus Bloos!

En ik heb ook een keer, midden in een dressuurproef gegroet, ik had al gegroet met binnenkomen hoor! Haha, en toen ging ik bij het halthouden met achterwaarts ook nog een keer groeten Schijnheilig Best dom

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:12

Antoinette schreef:
Mijn grootste blunder weet ik niet eens. Maar een blunder die ik me nog kan herinneren.
Tijdens een rayonkampioenschap in de B (ik was een jaar of 10) groette ik met mijn verkeerde hand met links dus Clown
Zal die jury gedacht wel niet gedacht hebben, ik kon niet eens met mijn goede hand groeten Haha!

Haha heb ik ook eens gedaan, alleen mijn blunder was groter ik was al 16 ofzo Bloos! Maar had zo vreselijk veel zenuwen, paard dat niet bleef stilstaan, knoeien met de zweep *LOL* Haha; ik kan er nu best om lachen, toen voelde im me toch wel beetje lomp Knipoog (had het pas door toen ze me erop wezen aan de kant aan het eind van de proef Bloos! Haha! )

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:15

Ilindra schreef:
Ook moest ik een keer heel erg nodig plassen tijdens een bosrit.
Ik had heel goed gekeken of er niemand aan kwam en ging in de struiken zitten.
Opeens hoor ik een vrouw achter me vragen:"moet ik even uw paard vasthouden" Bloos!
Bleek dat er achter me in de struiken 2 vrouwen gebukt zaten om bosbessen te plukken die ik niet had gezien Scheve mond

*LOL* *LOL* *LOL* Hahahaha deze is geweldig! *kruipt terug onder bureau vandaan*

Hesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:37

op de kampioenschappen van paar jaar terug moest ik achterwaarts en toen ging ik groeten. Haha! ik had die dag ervoor feest gehad whaha Haha!

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:50

Mijn grootste blunder was ongeveer 3 uur geleden! We hadden springles en de pony waar ik op rijd gaat nogal hard met springen. Hij vindt het namelijk erg leuk.
We hadden twee hindernissen naast elkaar staan. Je moest dus steeds een volte rijden zeg maar.
In draf ging het nog wel aardig, beetje hard maar ja. Ik zat al te twijfelen of ik dit aankon in galop maar volgens mijn instructeur moest ik niet zo veel nadenken maar gaan met die banaan. Oke, oke Kim doet dat wel even! Ik galopeer aan en neem de eerste hindernis, hij ging zooooo hard dat ik niet de tijd had om hem weer recht te krijgen. Ik knalde dus keihard tegen het paard van mijn vriendin aan! Schaamde me dood.
Gelukkig kennen de paarden elkaar goed en was er niets aan de hand.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 22:51

ik heb ook wel eens gehad,dat ik de instructeur bijna omver scheurde..die rennen voor zn leven Knipoog
ach ja ik heb genoeg blunders meegemaakt..deurtje van de trailer dat openvalt als je je net aan het omkleden bent.. dat soort dingen.
de mooiste vindt ik nog echt die van Ilindra,de bosrit haha...schitterend!

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:04

Blunders dat heb ik ook zo vaak en ik denk ik ga maar weer is een keer ryden op een manege want ik had al heel lang niet meer gereden. Daar vroegen ze of ik kon ryden ik zeg ja dus krijg ik een moeiluk paardje. wil ik opstijgen en denk wat gaat dat toch moeiluk verkeerde been.schaamschaam Boos! gaf iemand mij een pootje ping ik er aan de andere kant weer af.(gevallen)nog erger. maar gelukkig ging het met ryden wel goed het paardje was heel erg gemeen bezig maar ben wel bljiven zitten(gelukkig) *LOL*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:08

ik rijd zo gauw er middendraf genoemd wordt in een proef standaard de diagonaal op Bloos Bloos!
en dat is niet in alle proeven de bedoeling Bloos hoe bedoel je ik kende mijn proef niet zo goed Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:17

Ppfff...heb een keer tijdens een wedstrijd een ownzije blunder gemaakt.
Had net mijn winterstop gehad en moest L starten....

Omdat ik met rijden nooit mijn bril ophad *schoof van mijn neus* zag ik de letters dus niet maar ach kon ze wel uit mijn hoofd toch?

De proef was veranderd en toen mijn voorlezen riep bij M afwenden en enkele passen wijken *ofzoiets* ging ik keurig zoals ik gewend was afwenden bij C *of A Haha! * en ging keurig enkel passen wijken......alleen jammer dat daarna mijn hele proef niet meer klopte...was gelijk al mijn richtingsgevoel kwijt, stond stil in het midden van de bak en wist niet meer waar ik heen moest.

Zag de jury eens kijken van zo.....wat gaan we hier eens van maken.
Heb maar wat geimproviseerd Haha!
Had trouwens nog wel een winstpunt hahahahaha, de rest ging namelijk wel goed.

En een keer tijdens het inrijden: mijn poaard schrok van paard voor der, rent, stopt, en ik vlieg over haar nek heen zo weer op mijn pootjes terecht, de proef ging trouwens wel erg goed.

Verders viel ik er tijdens haar puberperiode gerust 3 keer in 1 les vanaf....op mijn allercharmantste slow motion manier....

Geloof in ieder geval dat ik voor aardig wat lachsalvo's gezorgt heb Haha!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:50

Citaat:
Ik heb al een paar keer gezien dat mensen tussen de E en B moeten halthouden en dan groeten.

Ik heb dat eens zo voorgelezen aan mijn stalgenootje op wedstrijd... Las het nog twee keer ook, maar kreeg wel zo´n gevoel dat er iets niet klopte. Mijn stalgenootje stond ondertussen keurig stil en deed gelukkig niet wat ik zei!!! OK dan!
(maar reed daarna wel keurig de diagonaal op in middendraf, terwijl dat de lange zijde moest zijn... )

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:55

Ze waren laatst bij ons met de bedrading bezig. En ik had de paarden gereden, alles opgeruimd en de stroom er maar weer op...............

%E*&@! kreeg ik op eens te horen, wat is dit nou? Had het nog steeds niet door. En toen stonden ze in de deuropening..... Ik schaamde me dood. Vooral omdat ik er nog niet zo lang reed en omdat er heel veel stroom op de draden staat. Intussen heb ik ervaring.... Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:15

Mijn allesgrootste paardenblunder heeft me maanden manuele therapie gekost Boos!

Ik haalde m'n paard uit het land samen met een huisgenootje, en ik vroeg haar of ze misschien het stuk van wei naar stal op Daisy wilde zitten.

Nu had ze geen idee hoe ze op een paard moest komen dus vroeg ze me of ik het even wilde voordoen, Ze gaf me een voetje, en op het moment dat m'n been over Dees heenzwaait besef ik me dat niemand haar vast heeft bij het halster...Toen was het al te laat, ze schrok(?) begon iig vreselijk hard te rennen en eerst zie ik verbaasd opeens al het gras onder me vandaag schieten en twee seconden later val ik keihard op m'n rug op de grond Huilen

Ik ben zelf met de auto naar de eerste hulp gereden, heel stom, maar goed, ik was eigenwijs, en ik bleek dus een zwaar gekneusde onderrug te hebben, waardoor ik van 8 maanden niet heb kunnen rijden en 2 maanden niet heb kunnen werken. Nog steeds heb ik soms pijn in m'n rug met rijden, en als ik moe of gestressed ben is het keihard.

Ik heb ontzettende mazzel gehad, dat besef ik me ook wel, maar dit herinnert me er wel aan dat je altijd oplettend moet blijven bij paarden, hoe lang je ze ook kent Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:42

Haha!

Dit soort topics zijn niet goed voor mij: nu wéét m'n baas dat ik niet altijd heel hard werk....

Blunders zat, ben ontzettend vaak van paarden afgelazerd, idd. ook met "zonder zadel rijden" er bij het "opspringen" meteen weer vanaf glijden aan de andere kant...

Wel een leuke: vorig jaar herfst/ winter. De paden naar de weilanden zijn bijna onbegaanbaar, ikke ploeter naar de wei, probeer een beetje fatsoenlijk eruit te blijven zien. Staan wat pennymeisjes te kletsen buiten. Komt Chubby daar maar vast aangestormd (door draadje heen gedoken)... En met dit soort blubber-paden is het best moeilijk "netjes" te rennen (zonder opspattende zooi) en remmen lukt ook niet zo goed... Vingers aflikken

Vorig jaar 2 juni: Tinkerrit in de Loonse en Drunense duinen. Chubby is sinds eind april onder het zadel en stoer als we zijn: wij gaan mee! Andere Tinker van de manege ook, dus Chubby heeft zelfs een vriendinnetje om aan te "plakken" als er iets eng is... Plassen zijn natuurlijk best eng... Maar gelukkig loopt daar meestal een droog paadje langs, dus het gaat al -tig keer goed... Tot we bij een enorme plas aankomen, weliswaar met paadje, maar tussen plas en paadje staat een boom... *twijfel twijfel*... Plingroog paadje zonder vriendje, of plas met vriendje...?* Chubby besluit de ""gulden middenweg" te kiezen en springt dus vanuit stilstand precies midden in die modderplas... Wonder boven wonder blijf ik zitten (weliswaar voor het zadel, maar da's zo opgelost) en wonder boven wonder zijn zowel Chubby als ik niet eens zo ongelooflijk vies... Alle andere Tinkers en ruiters om ons heen wél overigens... Cool

Groetjes!!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 14:49

Ik heb ook een keer zo gelachen,toen wou mn vriend iemand helpen met een halster om doen, ( ik lig nu al in een deuk ) terwijl hij er zelf geeneens verstand van heeft.
de boxdeur stond open,en dat paard bedacht zich niet en scheurde de stal uit,met mijn vriend erachter aan hangend om zn hals heen ( was bang dat hij ontsnapte) helemaal door het gang pad gesleurd,en ik zag hem mooi met paard en al de bocht om gaan!.vroemmmm zo voorbij de staleigenaar en die riep "wat is dit?" ik pieste echt in mn broek...ik krijg nu nog te horen wat voor een helden daad hij heeft verricht ahum,door het paard niet laten ontsnappen..haha

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:23

Bij mijn eerste wedstrijdje was ik 9 en reed op een manegepaard (de manege had geen pony's. Ik had tien slagen in mijn beugels en natuurlijk geen moer te vertellen. Bay het betreffende paard had dat al door toen hij de bak in kwam en bleef doodleuk bij de uigang staan. Geen stap meer voor of achteruit. Vonden ze wel zielig voor mij, dus mocht er iemand een stukje meelopen om me op gang te helpen, zodra die na een paar meter weer wegliep, wandelde Bay weer doodleuk naar de uitgang. Weer iemand ksssjjt roepen tegen het paard. Afwenden bij A en Bay loopt weer naar de uitgang. Nou ja dit spelletje heeft een behoorlijke tijd geduurt. De voorlezer sloeg hier en daar maar een onderdeel over, en toen ik uiteindelijk een paar onderdelen wel had gereden vond iedereen het mooi geweest. Einde proef. Ik kreeg een roze rozet. Heel prachtig!

Mijn zusje reed een jonge welsh Sharon die in-uitjes of een drafbalk voor de hindernis niet snapte. Het was een vreselijk lieve pony die altijd haar uiterste best deed. Zag ze dus een drafbalk voor de hindernis dan vond ze dat dat haar afzetbalk was en maakte ze een mega sprong. Hetzelfde deed ze bij in-uitjes. Je zag haar dan echt denken "ojee, hele grote hindernis" Meestal haalde ze het nog ook. Zelfs de instructrice die er uiteindelijk zelf maar opklom kostte het erg veel moeite Sharon ervan te overtuigen dat die hindernissen niet zo heel groot waren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:52

Franske schreef:
Heel snel rijden in de barrage en dan niet door de finish rijden Tong uitsteken

Gelukkig was dat bij de pony's sindsdien nooit meer vergeten Knipoog

in de barrage voor de bel starten op het NKB kampieonschap Bloos

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:58

een instructeur heeft het bij mij wel eens gehad op een buitenrit ... die jongen reed voor ons op een verschrikkelijk heet ding ... en opeens loopt dat paardje heel rustig en relaxed dus hij zei nog zie je wel dat ie het wel kan.... op datzelfde moment stopt het paard beestje ziet een takje liggen ( van een paar cm`s) en springt met 4 benen tegelijk vanuit stilstand over dat takje heen jongen blijft letterlijk in de lucht hangen en beland op twee benen recht op staand achter zijn paard... paard draait zich om en begint te hinneken (was weliswaar naar een ander paard maar kwam niet meer bij leek net of hij `m uit lachte Haha! )

ook ik heb wel een gehad met een hengstje wat ik gereden heb ... eigenaresse was een weekje weg dus ik moest `m rijden best dat lukt me wel dacht ik
totdat er een hengstige merrie werd gebracht en die naast zijn box neer werd gezet ... hengst helemaal idioot .... en ik opzadelen met veel moeite voor de zekerheid maar in zijn box... opgezadeld en wel loop ik iets naar de deur om `m open te doen op dat zelfde moment steigert hij en beland zo met op elke schouder van mij een voorbeen van hem ....
en daar kwam de lachsalvo van de omstanders ... "hij wil je dekken joh" kon er toen niet echt om lachen oor was helemaal kapot en had een beste klap op mijn rug gehad ....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:12

Haha! ik lach me eenbreuk van al die bunders.. ff afkloppen heb zelf nognix ergs gehad Haha!

wel 1 keer.. en ik schaamde me wel diep... was mijn eerste uit wedstrijd.. en gelijk op gras.. er waren er een paar van mijn oude manege en ik had al zowiets van.. willie doe nouw ens je best..
dus ik ga naar binnen en begin met mijn proef.. voelde al dat het nietlekker ging.. voorwaarts was hij alhelemaalniet..

wat hadden ze voor een bak gemaakt? in de 4 hoeken 2 plankjes en voor de rest alleen de bordjes met de letters ophun plek..
dus wat denkt willie.. heejleuk.. die kan ik omgooien.. en hij loopt zo 3 bordjes uit de grond.. en om het nog erger te maken.. dachtie.. heej leuk.. ik kan er ook over springen.. sprong hij ooknog eens overd ie bordjes.. maar had wel 153 punten... met 3 min.. onbegrijpelijk Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:15

je bedoeld dat ik een hele B proef in een keurig nette handgalop heb gereden????? Bedoel je dat soort blunders???

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:25

mijn vriendin reed op een hele grote echt super lompe tonker (was wel lief) in de buitenbak op een lekker zomerse vrijdagavond, dus 30 man
publiek bij de hekken en ineens glijd haar zadel naar rechts, paard in paniek en lekker rennen door heel de buitenbak met haar eraan vast
nou ik kwam echt niet meer bij van het lachen en zij bleef gewoon vasthouden he en haar paardje rennen, rent tie richting de instructrice dus die had hem beet maar probeert onder tussen haar eraf te helpen
doet mijn vriendin haar armen om de instructrice heen en toen rende het
paardje weer weg nou ik had het niet meer instructrice bijna mee gesleurd. ik krijg gewoon weer buikpijn van het lachen he als ik dit intyp
iig tranen in mijn ogen!!!

alles is goed afgelopen hij stond stil zij sprong er op de een of andere manier vanaf en toen kon ze het zadel weer goed doen, maar het is zo
erg als het gebeurt met zoveel publiek!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:26

Zal het hele verhaal vertellen.

Ik reed toen een paard voor Monique van der Kley en Jav van Pernis. Prins Wilfred. Monique had het paard van haar vader gekregen als veulen en had hem naar het Z dressuur gereden, Robbie ter Borg is er later mee gaan springen en sprong er nationaal mee. Een echte wedstrijdbok qua mentaliteit..

Goed peerd was afgekeurd na een ongeluk met de veewagen en toen ben ik hem later gaan rijden.

Op een dag een onderlinge wedstrijd op manege Ypenburg (waar wij toen stonden) en ik wilde wel meedoen. Paard ingevlochten de avond ervoor.

Ik kom op stal de dag van de wedstrijd en vind een bibberend paard, ik ben natuurlijk monique op * Monique... Prins is ziek, hij bibbert over zijn hele lijf* Kim zegt ze.... dat zijn wedstrijd zenuwen, zadel; maar gewoon op niks aan de hand... kimmetje gewoon gedaan dus

Losrijden ging helemaal super, echt helemaal geweldig

Toen moest ik de ring in, peerd kijkt naar links, peerd kijkt naar rechts. Peerd begint te stuiteren van * waar, waar, waar, waar zijn ze dannnnn????* Bij A binnenkomen ging goed. Bij X halthouden ging ook goed. Het wegrijden na X ging iets minder het werd een galop, keurig nette handgalop maar geen versnelling terug...... Ik heb de hele proef in galop afgelegd, inclusief changementen.......... tis wat.

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:57

We stonden een keer in de file op weg naar een wedstrijd. Ik dus stressen want ik had nog maar 10 minuten om in te rijden. We kwamen aan, niemand op het terrein te vinden. Mams ging paardje opzadelen, paps dribbelt zenuwachtig om ons heen. Ik ging me omkleden in de trailer, en mn vader deed het deurtje dicht. Allemaal prima, maar de trailer kan niet van binnenuit open en mn vader was weggelopen... Stond ik daar over de laadklep te roepen op dat lege terrein! T duurde een eeuw voordat er iemand kwam, schaamschaam Bloos!

silco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:13

Ik ging bij Hengstenhouderij van Bommel een ponydekhengst rijden!! Wester Aikema's Caspar!! En ik met mn grote bek Hengstenshow meerijden!(ik had hem 4 weken onder het zadel) Verward

En ja hoor staan er 700-800 mensen te kijken en Inge valt eraf!! En als het bij 1 keer bleef, maar nee hoor ook een 2e keer!! Lachen !

Ja en wat hoor je dan!?!? BOSSEBOLLEN 2000X!!! Vingers aflikken

HAHAHAHAHA WAT EEN LOL!! Bloos

Groetjes Inge