wit maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Re: wit maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:41

Vandaag weer shampoo gekocht, schimmel had een bruine staart bijna.
2x wassen met Wella shine, alle vieze stukjes er uit.
1x met silvershampoo van Schartzkopf -> echt super spul!! Staart is super mooi wit geworden. En zacht en klitvrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:14

Zilvershampoo is veelste agressief, alsjebliefft nooit gebruiken!

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:44

Cowboy Magic Shine-In Yellow-Out is een hele goede shampoo. Je moet overigens wel warm water gebruiken voor het beste resultaat met koud water werkt het helaas toch wat minder. Voor de hardnekkige plekken heb je ook shampoo's van andere merken maar dan worden ze wel wat duurder in aanschaf.

Op wedstrijden wordt ook wel eens gesmokkeld, als je nog ergens een klein vies plekje hebt, dan wordt deze gewoon even bij gewerkt met een krijtje of speciale kleurspray voor paarden

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:01

ik gebruik voor de witte beentjes van mijn merrie betadine shampoo, heb je echt maar een druppeltje van nodig :-) Zolang je het niet te vaak gebruikt, zie ik er geen kwaad in hoor.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:08

Een grote plas opzoeken in de omgeving en even heerlijk daar doorheen spetteren: alles wit en zonder veel werk!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:37

Annickkii schreef:

Waarom dan, je doet het toch ook op jou huid? Ik gebruik het trouwens alleen in de staart/manen en niet op de staart wortel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:12

emma525 schreef:
Annickkii schreef:

Waarom dan, je doet het toch ook op jou huid? Ik gebruik het trouwens alleen in de staart/manen en niet op de staart wortel.

Ja maar als je zelf zilvershampoo veel gebruikt is ook agressief, zit in de bestandsdelen, deze bevatten kleurpigmenten om het geel eruit te trekken. En omdat het wat agressiever is dan een gewone shampoo haal je des te meer van de natuurlijke vetlaag van de huid eraf dat een paard nodig heeft om zichzelf te beschermen tegen kou etc. Bij gewone shampoo ook wel maar in mindere mate, en veel gebruik van zilvershampoo (dit geld ook voor de mens) kan behoorlijke huidirritaties veroorzaken.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:45

Annickkii schreef:
emma525 schreef:

Ja maar als je zelf zilvershampoo veel gebruikt is ook agressief, zit in de bestandsdelen, deze bevatten kleurpigmenten om het geel eruit te trekken. En omdat het wat agressiever is dan een gewone shampoo haal je des te meer van de natuurlijke vetlaag van de huid eraf dat een paard nodig heeft om zichzelf te beschermen tegen kou etc. Bij gewone shampoo ook wel maar in mindere mate, en veel gebruik van zilvershampoo (dit geld ook voor de mens) kan behoorlijke huidirritaties veroorzaken.

Okee, ik gebruik het spul ook niet vaak. Alleen als ik de staart een keer echt wit wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 08:40

emma525 schreef:

Ja maar als je zelf zilvershampoo veel gebruikt is ook agressief, zit in de bestandsdelen, deze bevatten kleurpigmenten om het geel eruit te trekken. En omdat het wat agressiever is dan een gewone shampoo haal je des te meer van de natuurlijke vetlaag van de huid eraf dat een paard nodig heeft om zichzelf te beschermen tegen kou etc. Bij gewone shampoo ook wel maar in mindere mate, en veel gebruik van zilvershampoo (dit geld ook voor de mens) kan behoorlijke huidirritaties veroorzaken.[/quote]

Okee, ik gebruik het spul ook niet vaak. Alleen als ik de staart een keer echt wit wil hebben.[/quote]
Citaat:

Dat kan bijna geen kwaad als je de staart doet en dan niet de staartwortel meenemen, maar was meer voor de mensen die echt elke keer de zilvershampoo erbij pakken voor hun paard. :-)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:17

Oei bah, nee dat moet je inderdaad niet hebben.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:33

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 09:50

Heb me Cowboy Magic shampoo, conditioner en 'yellow out' gekocht ! :D :D
bedankt iedereen voor de tips! :j

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:54

ik gebruikte altijd gewoon zwitsel en daar ging ze ook lekker van ruiken xD

max66