Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IndyPascalle schreef:In hoeverre gelden die regels voor de particuliere paardenhouder? Wat mij namelijk opvalt is dat de meeste regels alleen gelden voor mensen die bedrijfsmatig paarden houden (of als je dus meer dan zoveel paarden hebt en onder een bedrijf wordt gezien).
Mijn ouders hebben namelijk ook gewoon een mesthoop gemaakt, maar ik vraag me af in hoeverre dat die waterdicht is.
gohya schreef:Een goede oplossing? ik heb een afgekeurde container gekocht [via mijn hooiboer] voor € 300,-[wel waterdicht,anders mag het niet v.d. millieuwet].
De boer heeft hem in de grond gegraven,dan kan je de kruiwagen makkelijk leeg kiepen.Zodra de bak vol is,komt de boer hem leeg halen met grijper en aanhanger.Ideale oplossing en helemaal niet duur.Leeg halen kost mij € 90,- per keer.De bak is ruim 6 kuub en is na ongeveer 3 mnd. echt vol [van 4 pony's].
Kijk zo'n mestbak heb ik nu.Zeil erover en klaar.
Urielle schreef:Tamary, moet jij je mest echt nog afdekken zoals in een compostbak of gewoon de bestaande mesthoop?
(ik heb helaas stalmest dus wel wat volume van stro erbij,scheelt behoorlijk!)
pipo schreef:TS je kunt de mest bij je overbuurman kwijt zeg je, waarom dan geen kiepende aanhanger?
Wij hadden ook eerst een oud karretje voor de mest. Die we erop kiepte met de kruiwagen en er weer af moesten scheppen. Nu met een kiepende kar is het de plank oprijden,krui leegkiepen en als tie vol is aankoppelen en rijden maar (nu over ons eigen land, maar strakjes weer bij de boer.. ideaal!!)
mickey303 schreef:ik zit met een groter probleem.
ik zelf heb 10 paarden staan en ik woon in een woonwijk waar de mensen constant de politie belt voor de mest '' geur overlast'' gewoon lastige buuren.