oke, nogmaals prijzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:48

En op de een of andere manier geloof ik ook de verhalen van gekke-koei en corina niet. Dat zijn misschien leuke paarden, maar niet die aan mijn eisen voldoen.
Ik ben wat dat betreft aardig achterdochtig, maar ik geloof niet in dat soort verhalen. Vooral als er al mee gereden is, dan is er gewoon wat mee anders verkoop je hem niet voor zo weinig geld.
Mensen weten tegenwoordig veel beter wat ze in huis hebben en vragen daar (te) veel geld voor.
Het enige wat ik nog wel wil geloven is een leuke 2,5 jarige waar iemand mee omhoog zit voor E 3000. Maar dan is die ook nog ongekeurd.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:40

niet aan jouw eisen, maar misschien wel aan andermans eisen. en of je het gelooft ofniet, mijn ervaring is zoals ik gezegd heb.. iedreen heeft andere ervaringen..

ik persoonlijk zou nooit een paard kopen wat geschikt is voor de hogere dressuur.. ik ben het laatste jaar pas serieus wedstrijd gericht bezig en mijn paardje en ik zijn pas b.. en dat interesseert me geen fluit want iedreen moet ergens beginnen.. maar ik kan zelf nog lange geen l2 of hoger aan.. geen goeie proef neerzetten dan.. op dat moment kies ik dan voor een paard wat bijv l2 kan en dat ik er nog wat van kan leren en misschien dat we samen hogerop kunnen komen..
een duur paard zou voormij op ditmoment zonde zijn van me geld.. daar ben ik zelf lang niet goed genoeg voor..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:44

Ik durf tegenwoordig niet meer zo snel een mooi paard zonder papieren te kopen, zeker niet als ze nog nauwelijks gepresteerd hebben.
Nu er niet meer gebrand mag worden weet je niet of een paard afgekeurd is geweest voor de verzekering en aangezien er ook veel aandoeningen zijn die niet in een rontgenologische/klinische keuring naar voren hoeven te komen...
Verhalen als: in beslag genomen en papieren kwijt geraakt hoor ik zoveel, ik ga niet eens kijken bij een paard met zo'n verhaal. Zit veel te veel risico aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:20

Een paard zonder papieren, mooi en goedkoop is bijna altijd een gestolen paard waar mensen snel vanaf moeten.

En die verhalen van Gekke Koei en Corina geloof ik best. Maar Iedereen heeft weer een ander beeld in zijn hoofd bij het woord mooi.

Het dekgeld van een gemiddelde ehngst zit al op de E700,- tel daar 10 maand onderhoud voor de merrie bij, 3 jaar opfok en onderhoud van veulen. Dan kom je al heel wat hoger uit dan die E750,- alleen maar om uit de kosten te komen. Dus als iemand een 3 jarige aanbiedt voor E750,- hoort daar een heel apart verhaal bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:36

idd Jippe
Daarom voor mij ook de vraag of ze gekeurd waren en of er papier bij zat.
Misschien ogenlijk een goedkope.
Maar dadelijk aan DA kosten 10 keer duurden dan wanneer je wel een goed paard had gekocht.
Want zoiets kan niet goed zijn. En dat weet je als je logisch nadenkt.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:56

ook een paard wat wel gekeurd is kan bijvoorbeeld een blijvende blessure oplopen.. zo heb elk paard wel wat, duur of niet duur. en wat voor de 1 duur is is voor de ander een koopje...

dan vraag ik mij nu wel af.. wat is dan wel een goed paard.. welke prijsklasse... en welk papier erbij zit is ook voor iedere smaak afhangend Haha! en voor de prijs..
die van mij mag dan wel een nimmerdor aan zun broek hebben hangen, maar het had voormijn part ook pietje mogen zijn.. het is mijn eerste paard, waar ik gewoon ff alles op ga leren.. als deze met pensioen gaat koop ik wel een betere.. en die van mij is 15, nog groter risico voor da kosten, vanwege zijn leeftijd.. maar interesseert mij dat iets...
ik schaf geen paard aan op zijn mogelijkheden, vind het karakter en de omgang toch zeker belangrijker.. maar ja Haha! zit zelf nog niet op een hoog niveau dus Haha!

ik heb die advertentie gezien op marktplaats vanmijn vriendin.. en heb de papieren gezien.. en wat is het leuke?? niet dat ze hem weg doet.. maar de eigenaresse van mijn manege zou er zo 8000 voorneer willen tellen.. en dat toen ze nog niet wist dat hij maar voor 2950 gekocht is...
het ligt toch ook aan de ruiter hoe het paard gaat lopen lijkt mij..

wij hebben er 1 met superpapieren en die is 6500 waard.. op het moment.. we hebben haar voor een paard ingeruild wat ruim de helft minder waard was... dus voor een schijntje hebben we een hele goeie.. nouw ja hele goeie.. voor mijn vriend ja.. niet iedereen kan ermee overweg en is hij dus voor velen nix waard.. ondanks de papieren en prestaties...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:24

Ik ken menig succesverhaal van mensen die een paard kochten voor rond de 2.000 euro (en lager) waarmee ze toch ook leuk gereden hebben, ook in de sport. maar vooral; waarvan ze heel veel en heel lang plezier van hebben.

Zolang een duurder paard niet met 'blijvende goed-garantié' wordt verkocht, zie ik geen reden een duur paard te kopen als er vergelijkbare paarden een fractie van de prijs worden aangeboden.
Zou het een soort 'grote-steden-chic' zijn om veel aan een paard te willen uitgeven?

Een leuk paard dat gezond is voor een lage prijs inkopen; dat is pas leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:26

wat is leuk rijden in de sport?

En er is geen 1 dier met garantie, was wel makkelijk Lachen

En ik woon in een klein dorpje Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:36

Leuk rijden is in het eerste jaar meteen al vooraan rijden op alle gestarte wedstrijden. En wees eerlijk; dat is toch waarom al die miepies van die hele dure bokken van papa krijgen, opdat ze ook eens vooraan kunnen rijden Knipoog

Nee hoor, mij praat je er niet vanaf. ik zoek geen GP paard, maar eentje waar ik rijtechnisch mee kan groeien die gewoon fijn loopt en plezierig in de omgang is. En dan hoef je niet te duur. Ik hoef er praktisch mijn dorp niet eens voor uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:57

Niets geen grote steden chique hier hoor Ik heb mijn paardje heel bewust weer in een echt boeren-gehucht neergezet waar mensen overstaanbaar Nederlands brabbelen Lachen
Ik denk wel dat het er alles mee te maken heeft wat je al voorbij hebt zien komen. Jij komt dan misschien niet vaak je dorp uit maar ik ga graag naar PAVO-cup dagen en het NK-Nijmegen. Ik sta zelf op een spring/handelsstal [in een boerengat Haha!] waar heel veel voorbij komt, ook af en toe een dressuurpaardje. En dan kom ik voor les bij mijn instructrice, die thuis ook vreselijk veel super leuke paarden heeft staan. Als je dan af en toe eens wat richt-prijzen voor verschillende paarden voorbij hoort komen, krijg je een wat breder referentiekader.
Alle waar naar zijn geld. En dat neemt niet weg dat miepjeA gelukkig is met die schillenhit zonder papieren en dat miepjeB YR ambities heeft en dus een iets dieper in de buidel moet tasten.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:41

runningkawa"]
[quote="corina schreef:
Ik weet niet maar denk dat het er ook wel aan licht waar je het paard koopt.

Ik heb een tijd geleden een paard verkocht voor iemand.

En dat was een heel erg mooi paard!!
Kon ook super mooi lopen en was M1 dressuur.
6 jaar en 1.65 m stokmaat.
Geen papier maar echt een mooi paard.

Die is verkocht voor 2000 euro...................dus het kan wel denk ik.

Je moet gewoon heel goed rondkijken en niet haasten van ik wil zo snel mogelijk een paard.

Hihi ken zelfs iemand die een paard heeft gekocht van 4 jaar was ingereden en al voor 750 euro.
Moest nog wel veel aan gebeuren om alles nog te leren maar was echt een mooi paardje.
Merrie en donkerbruin.

Groetjes: Corina

waarom is dat paard verkocht toen hij M1 liep?
Omdat hij niet meer verder kon? was hij gekeurd?

Ik kan me voorstellen dat daar best mensen blij mee te maken zijn met zo'n paard.
Maar zelf zou ik die niet willen.
Ik wil dat een paard hoger als M kan
Ook wil ik geen paard zonder papier.

Verder 2e paard.
Waarom die prijs? was hij gekeurd? Zal wel voor die prijs?
Wie weet wat je voor ellende tegen gaat komen.
ook die zal niet hoger kunnen komen dan L2 met punten.
Het zal vast een lief paard zijn, maar imo geen goed.
Ik wil een paard wat met gemak Z kan, liefst hoger.
En had dat paard wel papieren?

Dus weer het verschil in, wat is goed in iemand ogen Lachen
[/quote]

Het eerste paard is verkocht wegens tijdgebrek en financiele problemen.
Deze eigenaresse had 2 paarden en 1 moest ze gewoon weg doen.
Haar andere paard was Z dressuur en was toevallig de volle zus van het paard wat ze heeft verkocht.
Er waren kopers en die wilden het paard laten keuren.
Dat mocht van de eigenaresse maar de kosten waren wel van de kopers.
Daar gingen ze accoord mee.
En het paard is kl. en rönt. goedgekeurd!!
En is Nu M2 dressuur met 13 WP
Gaat dus echt de goede kant wel op.

En het 2e paard hebben ze gekocht van een paar mensen die er vanaf wilden omdat het paard alleen stil stond op stal.
Deze mensen reden western en vonden dit paardje er niet geschikt voor.
Ook deze is klinisch goedgekeurd.........en heeft ook papier.
Is nu L2 Dressuur met 9 WP.

Dus blijkbaar kan het wel.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:08

Dees schreef:
Ik ken menig succesverhaal van mensen die een paard kochten voor rond de 2.000 euro (en lager) waarmee ze toch ook leuk gereden hebben, ook in de sport. maar vooral; waarvan ze heel veel en heel lang plezier van hebben.

Zolang een duurder paard niet met 'blijvende goed-garantié' wordt verkocht, zie ik geen reden een duur paard te kopen als er vergelijkbare paarden een fractie van de prijs worden aangeboden.
Zou het een soort 'grote-steden-chic' zijn om veel aan een paard te willen uitgeven?

Een leuk paard dat gezond is voor een lage prijs inkopen; dat is pas leuk

Is het helemaal eens met Dees! OK dan!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:19

Als de prijs van het paard moet bepalen ofdat ie goed is, denk ik dat je het niet red, das misschien niet zo erg als je eens 1 paard koopt, maar wel als je ervan moet leven, net als ik.

Ik vind op zich wel dat veel paarden relatief goedkoop worden verkocht, als je gaat rekenen wat ze al hebben gekost eer ze 3 jaar oud zijn.En dan moeten ze ook nog heelhuids de 3 halen.
Fokken moet je ook echt doen uit hobby, en niet als winstoogmerk.Dat heb ik zelf ook allemaal al ondervonden. Haha!

Dat van een goedkoop en mooi paard, dat dat gestolen is vaak, is grote onzin.

Ik heb een goede Irco Polo, m2 dressuur, destijds voor 0,0 gehad van een kennis van een kennis, die er een goed tehuis voor zocht.
Dat is natuurlijk het andere uiterste.Maar een dure prijs bepaald GEENSZINS dat het paard ook goed is.

En dan nog 1 brandende vraag aan de "goede paarden liefhebbers"van dit topic:

LEG MIJ EENS UIT WIE BEPAALD DAT HET PAARD GOED IS.
Als Anky een paard op stal heeft staan, of ik hetzelfde, krijgt zij er vast en zeker veel meer voor dan ik. Cool

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:23

Natasha schreef:
Dat van een goedkoop en mooi paard, dat dat gestolen is vaak, is grote onzin.
-)

Moet toch wel een reden voor zijn? Meeste verkopers willen toch graag de marktwaarde voor hun paard en doen niet aan liefdadigheid.

Ik denk dat je met deze eisen toch zeker 6000 euro kwijt bent!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:13

Iemand gaat echt niet particulier, laat staan via internet oid, een gestolen paard verkopen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:23

Natasha schreef:
Iemand gaat echt niet particulier, laat staan via internet oid, een gestolen paard verkopen.

Maar als het echt zo'n topper is, waarom dan niet meer geld vragen?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:31

Bijvoorbeeld omdat ze hem snel willen verkopen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:36

Dan wil je een paare honderd euro zakken, maar ècht geen duizenden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:39

Sjuimpje schreef:

Precies, en een topper kun je altijd snel verkopen!

Jolanda28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:21

Ik heb geen geld en tijd voor een paard, maar als ik zou mogen kiezen is afstamming voor mij niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat ik er op durf te rijden , dus mak en betrouwbaar. Ik hoef ook niet meer zo ver te komen in de sport. Ook is het karakter op stal heel belangrijk. Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:06

Samsam"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Precies, en een topper kun je altijd snel verkopen!
[/quote]

Er zijn gewoon minder mensen die een groot bedrag voor een paard kunnen, en willen betalen.

Mag ik nog even weten wie bepaald of het paard een topper is?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:47

Natasha schreef:

Mag ik nog even weten wie bepaald of het paard een topper is?

En topper is een paard dat veel potentie voor de sport heeft in dit geval hebben we het over de dressuursport.

Niemand bepaald dit het is gewoon een feit dat het ene paard veel meer aanleg heeft dan het andere!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:51

En wie bepaald de aanleg voor de dressuursport?

Ik weet dat het ook veel te maken heeft met de ruiter! Hyper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:52

paard loopt ook wel ooit los Lachen
Kun je ook al wat aan zien

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:59

om ven terug te komen op de vraag van desiree:
vind het wel een beetje te weinig geld voor de eisen die er zijn maar als je goed zoekt kun je misschioen wel een paard vinden die aan je eisen voldoet en in je beurs past....

denk dat in het noorden de paarden altijd wel iets goedkoper zijn maar dat weet ik niet zeker