Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Bassenqua schreef:Dat zou lekker zijn zeg als andere mensen hun tijd en geld in het paard van een ander moeten steken. TS je hebt gelijk hoor dat je dat niet zit zitten, daar is het diertje op de lange termijn ook niet mee geholpen. Er moet gewoon een oplossing komen, ofwel de DB mag het oplossen of de ogen van de eigenaresse moeten open gaan.
En wat denk je dat de DB gaat doen? Als die iets moet doen aan alle paarden die in de winter hun stal niet uitkomt tja daar is geen beginnen aan. Want het is toch een vrij normale gang van zaken dat vele paarden niet los buiten komen en alleen voor training uit de stal komen. Persoonlijk is dat helemaal niets beter dan wat deze shet heeft. Okey kleine stal maar water en hooi.
Daarbij geld hoef je er niet in te steken.
Bassenqua schreef:Tigra_ schreef:
En wat denk je dat de DB gaat doen? Als die iets moet doen aan alle paarden die in de winter hun stal niet uitkomt tja daar is geen beginnen aan. Want het is toch een vrij normale gang van zaken dat vele paarden niet los buiten komen en alleen voor training uit de stal komen. Persoonlijk is dat helemaal niets beter dan wat deze shet heeft. Okey kleine stal maar water en hooi.
Daarbij geld hoef je er niet in te steken.
Als de DB niks doet is dat hun verantwoording. Ik kom dagelijks langs weilanden met shetters die niet de verzorging krijgen die ze behoren te krijgen, in jou ogen betekent dit dus dat ik nu die dieren moet gaan verzorgen? En het kost géén geld? Als TS de bak zo moet gaan omheinen dat de shet daarin blijft zal je toch spullen moeten halen en dat kost wel degelijk geld en de tijd die je erin steekt gaat ten koste van je eigen dieren, dacht het dus niet...daar is de DB voor en als zij niks doen is het niet opeens TS of wie dan ook hun verantwoordelijkheid.Daarbij vind ik het nog steeds géén normale gang van zaken dat paarden alleen voor hun training van stal komen, vind ik ook géén excuus overigens om dit dan maar als standaard aan te houden en het dan maar ok te vinden dat elk paard 24/7 binnen staat, kom zeg!!
chipieke schreef:Wat TS wil horen is hoe ze het de eigenaar duidelijk kan maken dat dit niet de manier van doen is,
zonder de indruk te wekken dat ik de pony ga stelen
Ik geef het ding water, hooi, aandacht, wat kan ik meer doen?
Geld insteken? Heb ik al gedaan voor zo'n kleine €750...
Tijd insteken? Doe ik elke dag?
Het enige dat ik wil is dat mens duidelijk maken dat haar paard RUIMTE nodig heeft zonder dat ik
er nog méér geld en méér tijd in moet steken.
Er is vast wel iemand die mij kan zeggen hoe ik het haar kan uitleggen zonder
dat ze gék wordt van het gedacht dat ik haar pony iets wil aandoen / stelen.
chipieke schreef:Wat TS wil horen is hoe ze het de eigenaar duidelijk kan maken dat dit niet de manier van doen is,
zonder de indruk te wekken dat ik de pony ga stelen
Ik geef het ding water, hooi, aandacht, wat kan ik meer doen?
Geld insteken? Heb ik al gedaan voor zo'n kleine €750...
Tijd insteken? Doe ik elke dag?
Het enige dat ik wil is dat mens duidelijk maken dat haar paard RUIMTE nodig heeft zonder dat ik
er nog méér geld en méér tijd in moet steken.
Er is vast wel iemand die mij kan zeggen hoe ik het haar kan uitleggen zonder
dat ze gék wordt van het gedacht dat ik haar pony iets wil aandoen / stelen.
chipieke schreef:Omdat ik wéét dat hij er niets aan doet en zijn vrouw zie ik in staat mij van het erf te gooien als ik wat veel klaag of zaag... Ik moet mezelf ook een beetje zien in te dekken dat ik niet de 'probleemmaker' word natuurlijk.
Ik heb het hem al eens gevraagd maar dan zegt hij 'zet de pony dan op u stal en weide', maar dat kan ik niet doen