Shetlander al weken in stal van 1m x 2m?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SerenePeace

Re: Shetlander al weken in stal van 1m x 2m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:39

Tja, ik zou toch niet meer zo aardig tegen haar doen, eerlijk gezegd.
Als zij niet op de vriendelijke manier kan inzien dat haar pony niet de verzorging krijgt die het nodig heeft, en dan heb ik het ook over omheining, dan maar op de niet vriendelijke manier.
Ik zou gewoon gaan dreigen met 144 bellen en alles, daar schrikt ze waarschijnlijk wel van, omdat je ook zei dat ze nogal paranoide is met de pony stelen etc.
Hopelijk ziet ze dan in dat ze er wat aan moet doen, en als ze het geld er niet voor heeft, tja, dan kan ze ook niet voor de pony zorgen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:43

Tigra_ schreef:
Bassenqua schreef:
Dat zou lekker zijn zeg als andere mensen hun tijd en geld in het paard van een ander moeten steken. TS je hebt gelijk hoor dat je dat niet zit zitten, daar is het diertje op de lange termijn ook niet mee geholpen. Er moet gewoon een oplossing komen, ofwel de DB mag het oplossen of de ogen van de eigenaresse moeten open gaan.

En wat denk je dat de DB gaat doen? Als die iets moet doen aan alle paarden die in de winter hun stal niet uitkomt tja daar is geen beginnen aan. Want het is toch een vrij normale gang van zaken dat vele paarden niet los buiten komen en alleen voor training uit de stal komen. Persoonlijk is dat helemaal niets beter dan wat deze shet heeft. Okey kleine stal maar water en hooi.
Daarbij geld hoef je er niet in te steken.

Als de DB niks doet is dat hun verantwoording. Ik kom dagelijks langs weilanden met shetters die niet de verzorging krijgen die ze behoren te krijgen, in jou ogen betekent dit dus dat ik nu die dieren moet gaan verzorgen? En het kost géén geld? Als TS de bak zo moet gaan omheinen dat de shet daarin blijft zal je toch spullen moeten halen en dat kost wel degelijk geld en de tijd die je erin steekt gaat ten koste van je eigen dieren, dacht het dus niet...daar is de DB voor en als zij niks doen is het niet opeens TS of wie dan ook hun verantwoordelijkheid. ;) Daarbij vind ik het nog steeds géén normale gang van zaken dat paarden alleen voor hun training van stal komen, vind ik ook géén excuus overigens om dit dan maar als standaard aan te houden en het dan maar ok te vinden dat elk paard 24/7 binnen staat, kom zeg!!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:50

Bassenqua schreef:
Tigra_ schreef:

En wat denk je dat de DB gaat doen? Als die iets moet doen aan alle paarden die in de winter hun stal niet uitkomt tja daar is geen beginnen aan. Want het is toch een vrij normale gang van zaken dat vele paarden niet los buiten komen en alleen voor training uit de stal komen. Persoonlijk is dat helemaal niets beter dan wat deze shet heeft. Okey kleine stal maar water en hooi.
Daarbij geld hoef je er niet in te steken.

Als de DB niks doet is dat hun verantwoording. Ik kom dagelijks langs weilanden met shetters die niet de verzorging krijgen die ze behoren te krijgen, in jou ogen betekent dit dus dat ik nu die dieren moet gaan verzorgen? En het kost géén geld? Als TS de bak zo moet gaan omheinen dat de shet daarin blijft zal je toch spullen moeten halen en dat kost wel degelijk geld en de tijd die je erin steekt gaat ten koste van je eigen dieren, dacht het dus niet...daar is de DB voor en als zij niks doen is het niet opeens TS of wie dan ook hun verantwoordelijkheid. ;) Daarbij vind ik het nog steeds géén normale gang van zaken dat paarden alleen voor hun training van stal komen, vind ik ook géén excuus overigens om dit dan maar als standaard aan te houden en het dan maar ok te vinden dat elk paard 24/7 binnen staat, kom zeg!!

Dat heb ik niet gezegd maar je kunt 3 dingen doen. Dat is klagen, helpen of negeren en er je handen vanaf trekken. Sorry maar ik wordt zelf een beetje simpel van topic als deze, niet gemeen bedoelt. Maar moet dat nou allemaal perse op internet gezet worden.
Je doet er wat aan of je kijkt er niet naar. Zelfde als met dat beest dat al 4 jaar op stal staat. We zetten alles lekker openlijk op bokt maar onder tussen kijken ze ernaar en iets doen hooo maar. Sorry hoor maar daar kan ik weer niet tegen.

Als TS alles al gedaan heeft wat ze kan dan houdt het toch gewoon op. Klaar, punt erachter.
Wat wil ze nu eigenlijk horen, aanspreken werkt niet, helpen wil/kan ze niet. Tja wat moeten wij daar nu allemaal op zeggen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:05

Wat TS wil horen is hoe ze het de eigenaar duidelijk kan maken dat dit niet de manier van doen is,
zonder de indruk te wekken dat ik de pony ga stelen :+

Ik geef het ding water, hooi, aandacht, wat kan ik meer doen?
Geld insteken? Heb ik al gedaan voor zo'n kleine €750...
Tijd insteken? Doe ik elke dag?

Het enige dat ik wil is dat mens duidelijk maken dat haar paard RUIMTE nodig heeft zonder dat ik
er nog méér geld en méér tijd in moet steken.

Er is vast wel iemand die mij kan zeggen hoe ik het haar kan uitleggen zonder
dat ze gék wordt van het gedacht dat ik haar pony iets wil aandoen / stelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:07

maar, weet je 100% zeker dat het beestje er nooit uit komt? Ik neem aan dat je niet 24/7 op stal bent?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:11

chipieke schreef:
Wat TS wil horen is hoe ze het de eigenaar duidelijk kan maken dat dit niet de manier van doen is,

Het enige dat ik wil is dat mens duidelijk maken dat haar paard RUIMTE nodig heeft zonder dat ik

Kun je haar geen brief sturen? Of een brief aan kennissen/familie?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:12

Ik weet het 100% zeker!
Zij komt 1x per dag, elke avond op hetzelfde tijdstip als ik mijn laatste voederbeurt ga geven :j

In het weekend wordt zij goed gecontroleerd door de rest van de weide en mezelf.

Ze heeft zelf al een paar keer tegen mij komen zeuren dat haar paarden al maanden in een stal moeten staan,
maar als je haar dan wil helpen is het nooit goed of goed genoeg...

Kennissen of familie van haar ken ik niet, maar een anonieme brief sturen kan ik misschien inderdaad eens doen.
Misschien wil ze gewoon niets aannemen van mij persoonlijk, dat kan uiteraard ook!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:16

Waarom een anonieme brief? Verscheurt ze hem anders?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:20

Is dat belangrijk waarom het anoniem zou gebeuren?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:27

Zoals ik eerder zij, van mij persoonlijk wilt ze niet veel aannemen...

Ik heb haar eens aangepakt betreffende het ontsnappen van de pony,
maar toen ze me een dikke leugenaar noemde en een bedrieger vond ik het
welletjes en heb ik haar eens flink mijn gedacht gezegt :-)
Sindsdien ben ik een onmens in haar ogen die het op haar pony gemunt heeft.

Ze neemt niks van me aan, als ik haar wat wil uitleggen loopt ze weg.
Dus ik vrees als ik een brief naar haar stuur en ze ziet dat die van mij komt dat die inderdaad verscheurt wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:32

tja, zolang jij niet de stalhouder bent is het toch niet jou pakkie aan. Dus of door de stalhouder op laten lossen, of 144 erbij halen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:48

Ik zou me er ook niet meer in je eentje over inspannen TS. :n
Verder vind ik het raar van een stalhouder om een shet als pensionpaardje te nemen en deze niet shetty-proof te kunnen herbergen!!! >;)
Dát vind ik waardeloos maarja,tis weer een centje extra he >;) en of zo'n paardje dan wel of niet goed staat is niet zijn zorg.Hij zit immo veilig in het buitenland.Hear no evil,see no evil! :(

En loopt het op elk vlak de spuigaten uit dan idd 144 bellen!
Ik kan me je frustraties goed voorstellen :(:) ,ik heb ook een boel idioterie meegemaakt op pensionstallen,echt om van te kotsen! :r
En spreek je degene erop aan dan kreeg ik enkel een grote mond _-:( ,de pensionhouder streek de centen op en hield zn deur gesloten :evaw: (lekker makkelijk)

Misschien dat het wél idruk maakt als je met zn allen die vrouw eens deed aanspreken?Zo sta je er niet alleen voor en kan zij niet jou enkel kwaad aankijken. :)*
Sommige hebben nml echt een dikke eikenhouten plank voor de harses!!! |o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:59

chipieke schreef:

Als je er al zoveel tijd en geld ingestoken hebt waarom pak je stalhouder niet aan dan?
Die is de gene die ervoor kan zorgen dat het veranderd hoor. En die moet zorgen dat alles in orde is zodat de paarden gebruik kunnen maken van de faciliteiten waar de eigenaar voor betaald.
Je maakt het jezelf veel te moeilijk en de stalhouder veel te makkelijk.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 17:00

Omdat ik wéét dat hij er niets aan doet en zijn vrouw zie ik in staat mij van het erf te gooien als ik wat veel klaag of zaag... Ik moet mezelf ook een beetje zien in te dekken dat ik niet de 'probleemmaker' word natuurlijk.

Ik heb het hem al eens gevraagd maar dan zegt hij 'zet de pony dan op u stal en weide', maar dat kan ik niet doen :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:01

chipieke schreef:
Omdat ik wéét dat hij er niets aan doet en zijn vrouw zie ik in staat mij van het erf te gooien als ik wat veel klaag of zaag... Ik moet mezelf ook een beetje zien in te dekken dat ik niet de 'probleemmaker' word natuurlijk.

Ik heb het hem al eens gevraagd maar dan zegt hij 'zet de pony dan op u stal en weide', maar dat kan ik niet doen :n

En waarom zou je op een stal willen staan waar het welzijn blijkbaar niet op nr 1 staat?
Bedoel je houdt het alleen maar in stand door er te blijven staan. Als iedereen nu eens zou vertrekken omdat ze vinden dat een stalhouder verkeerd bezig is dan gaat die vanzelf nadenken dat er wat moet veranderen.
Dat is waarschijnlijk de enige manier om bij zo iemand binnen te komen. Hem pakken via z'n "verdienste".
Zelfde als broodfokkers. Zolang wij onze pups daar maar blijven kopen want ze zijn zo zielig houdt je het in stand. Als niemand nog van die pups zou kopen is er geen reden meer om die honden zo te laten afzien.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 17:38

Omdat ik mijn oudste paard (24 jaar en artrose) het niet ga aandoen om haar op haar oude dag
nog de stress te geven van een verhuis :n

En ik sta graag waar ik sta, ik heb voldoende kennis en een man wiens middle name 'handige harry' is,
zodat de situatie daar voor mij (en de andere huurders die kunnen klussen) zeer aangenaam is :j

Echter, als je zelf 2 linkerhanden hebt sta je daar niet op je plaats...

De eigenaar verhuurt weiland en de rest doe je (grotendeels) zelf, daar betaal je dan ook naar ;)

De eigenaar van de wei bedoelt het ook zeker niet slecht, het ontbreekt hem ook gewoon een beetje aan kennis :-)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:37

Ik snap niet dat je wil goed praten wat de stalhouder doet. Kennis of niet. Als je ergens aan begint moet je jezelf informeren en niet alleen met je handje open staan.
Maar goed je kent mijn mening. Verder moet je het zelf weten maar ik keur het zeker niet goed wat daar gebeurt en hoe er mee omgegaan wordt de stalhouder is en blijft deels verantwoordelijk (imo) voor wat er op zijn terrein gebeurt. En daar wil ik me paard voor geen goud stallen maar goed gezien de topics van de laatste weken is het maar heel normaal dat mensen dit pikken van hun stalhouder.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:03

Ik zou niet weten waarom de ts weg zou moeten gaan als haar paarden daar goed staan en genieten van hun pensioen.
waarom die gaan verhuizen omdat de ander persoon niet voor zijn of haar paard zorgt.

Ik zou wel de stalhouder nogmaals erop aanspreken. Dat is zijn verantwoordelijkheid. Dan gaat die maar het gesprek
aan met die persoon. :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:07

Ik heb de vrouw ondertussen aangesproken,
van het buitenzetten, daar wil ze niks aan doen...

Ze heeft ondertussen wel een grotere kuip gekocht voor water
en ik ga haar paarden water en hooi geven als ik zie dat ze tekort komen :-)

Maar het buitenzetprobleem is dus nog steeds een probleem...
Staleigenaar is morgen terug van het buitenland dus zal hem even een belletje geven.

Heb vandaag een flinke trap gehad van die pony toen ik hem zijn halster wou afnemen
(halster was volledig gedraaid en zat in zijn oog), maar kom, hij had dan toch water en hooi :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:35

Hopelijk kun je wat overleggen met de staleigenaar. Lijkt me behoorlijk frustrerend...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:13

Die pony had dus moeten blijven waar zíj hem vandaan hebben gehaald...... :z
Heel vervelend en daar zal die vast zelf niet voor hebben gekozen om zo te worden maar het
kwaad is welal geschiedt met alle ellende vandien...